• minimine

Mammalediga i Malmö?

Hej!
    Fick en son den 11:e April och har tyvärr inga vänner med barn ännu och de(bebisarna) verkar inte komma på ett tag heller!
    Känner att jag behöver komma ut mer på dagarna och snacka av mig med någon/några som förstår allt vad det nu innebär att vara mammaledig! Lite svårt att samtala om amningsproblem, bebis färg på avföringen m.m med någon som inte själv har barn eller ens tanke på det Skrattande

Mammaledighet i all ära, men man känner sig rätt så ensam och isolerad faktiskt. Börjar bli trött på att vanka fram och tillbaka till diverse matbutiker, när de tyvärr blir dagens enda to-do utanför hemmet.
    Och Malmö som har så mycket att erbjuda! Kanske blir det lättare om man är några stycken och kan peppa varandra till att komma ut och hitta på lite saker? Om inget annat får man prata med någon vuxen för en stund :)
    Och öppna förskolan har jag inte orkat pallra iväg till än tyvärr :/

Och vem är jag? Jag är 25 år gammal och har nu fått mitt första barn. Bor i Malmö tillsammans med min sambo och innan jag blev mammaledig pluggade jag.  Är verkligen ingen s.k "moralkärring" utan väldigt lättsam, dessutom har jag rätt svårt för de som är moralkärringar haha :)

Så alla ni där ute som är mammalediga och bor i Malmö, eller utanför, och vill ha lite sällskap och diskussionsutbyte om dagarna: Svara i detta inlägg så kan vi säkert hitta på massa roligt! För jag VET att det är ensamt och ibland väldigt undersimulerande att "bara" vara hemma med sin bebis! Man vill ju inte bli en ledsen och deppig mamma till sin guldklimp!

• Svar på tråden Mammalediga i Malmö?
  • minimine

Hej! Vad roligt att fler hittar hit :)
    Alla som vill är sååå välkomna! Kul om vi blir en liten trevlig grupp! Vad bra att du inte är någon moralkärring emmysofi :) hihi
    Jag bor vid Nobeltorget ungefär!
    Finns det några trevliga mötesplatser? Är inte så jättehemma i det här mammalivet än :)
    Kan inboxa till er om ni vill? Om vi ska byta nummer å så menar jag :)

• minimine

Ja parker är ju trevligt! Och kungsparken är ju fin :)
    Nä, jag har också dragit mig för att gå in på fik, blir svettig bara han börjar gnälla i kön på Ica haha
    Men är vi flera med lite oförutsägbara bebisar, som ibland kan gnälla, så kanske det känns lite lättare!:)

Hehe, nä jag har också provat de flesta mataffärer nu, man börjar kunna rundan :)

Då ska vi se: Vi är 5 st nu va? Kul! :D
    Jag som sa till min sambo innan att jag nästan kände mig lite desperat för att jag "annonserade" ut mig här haha, kul att man inte är ensam, vilket man faktiskt sällan är!

Jag gör så att jag skickar mitt nummer till er inbox, och så kan vi väl höras om en träff?
    Hade ju varit roligt om alla kunde träffas samtidigt! Vi kanske kan komma överens om en plats som passar alla också? Bros ju såklart på väder å så också, men har ni nåt favvo-ställe som kan passa en barnvagns-liga?:)
    Och när passar er bäst?

• minimine

Ja det låter bra med hansa espresso house, tycker mig också alltid se en del barnvagnar där :)
    Det är ju det som är lite meckigt just att ha barnvagn: man måste parkera den och få plats. Häromdagen hade jag råkat dra med mig ett klädesplagg från H&M med vagnen. Såg inte så bra fram :) Lagom pinsamt när det började pipa när jag gick ut haha :)

Nåja, har inboxat mitt nummer till er nu :)
    När passar det er bäst att ses?

Åh har en massa frågor, men kanske ska ta dom när vi väl ses så vi har å snacka om :)

• minimine

Hej WickedyWitch! Välkommen :) haha
    Klart du får vara med!
    Bra med en som inte heller är moral-tant!
    Åh förstår dig verkligen! Måste vara skitjobbit! Men du kanske kan ge honom flaska när vi ses, eller iaf ha med om det blir "akut"?
    Min son vägrade också bröstet ett tag, var faktiskt rätt jobbigt och jag mådde skit. Men nu äter han flaska och blir ammad ibland, och de funkar jättebra!:) Försöker inte på nått sätt "pracka" på dig nåt, men vet hur de känns och tycker så synd om dig om du inte kan komma ut och träffa oss :D
    Inte kul och känna sig isolerad!
    Jag skickar mitt nummer till dig :)

• minimine

För min del går det bra närsom nästan, förutom sena eftermiddagar, då min lillfis har en tendens till att bli gnällig :/
    Denna vecka passar ons och tors bra och nästa vecka tis-fre :)

• minimine

Ja roligt att vi blev så många!
    Här kommer jag med ett förslag: Fredag nästa vecka i Folkets park vid 11-halv 12-tiden?(om vädret tillåter förstås)
    Var och promenerade där lite idag och där är rätt trevligt faktiskt.
    Och skulle vädret vara skit kanske vi kan ses på Hansa espresso House? Låter det bra? Annars får vi komma överens om en annan dag!

Vi kan ju såklart träffas innan också :)
    Och klart vi kan träffas utan barnen också någon kväll eller så och äta lite kanske!

• minimine
    WickedyWitch skrev 2012-07-04 15:18:41 följande:
    Passar mig fint iaf :) Jag var också i folkets park idag ^^ Vid 12-13 ungefär!

Hansa låter också som ett alternativ för vår del.
    Va bra :) får vi se om de andra också kan och vill!
    Jasså? Va lustigt, för jag gick och tänkte att det kanske är någon av mammorna här nu hihi :)
    Men jag va iofs där vid halv 12-tiden så vi missade nog varann precis!
  • minimine

Hej igen tjejer!
    Vad bra att ni kan! Då tycker jag att vi spikar de :)

Hur ser de ut för er andra?

Svar på tråden Mammalediga i Malmö?