• minimine

Mammalediga i Malmö?

Hej!
    Fick en son den 11:e April och har tyvärr inga vänner med barn ännu och de(bebisarna) verkar inte komma på ett tag heller!
    Känner att jag behöver komma ut mer på dagarna och snacka av mig med någon/några som förstår allt vad det nu innebär att vara mammaledig! Lite svårt att samtala om amningsproblem, bebis färg på avföringen m.m med någon som inte själv har barn eller ens tanke på det Skrattande

Mammaledighet i all ära, men man känner sig rätt så ensam och isolerad faktiskt. Börjar bli trött på att vanka fram och tillbaka till diverse matbutiker, när de tyvärr blir dagens enda to-do utanför hemmet.
    Och Malmö som har så mycket att erbjuda! Kanske blir det lättare om man är några stycken och kan peppa varandra till att komma ut och hitta på lite saker? Om inget annat får man prata med någon vuxen för en stund :)
    Och öppna förskolan har jag inte orkat pallra iväg till än tyvärr :/

Och vem är jag? Jag är 25 år gammal och har nu fått mitt första barn. Bor i Malmö tillsammans med min sambo och innan jag blev mammaledig pluggade jag.  Är verkligen ingen s.k "moralkärring" utan väldigt lättsam, dessutom har jag rätt svårt för de som är moralkärringar haha :)

Så alla ni där ute som är mammalediga och bor i Malmö, eller utanför, och vill ha lite sällskap och diskussionsutbyte om dagarna: Svara i detta inlägg så kan vi säkert hitta på massa roligt! För jag VET att det är ensamt och ibland väldigt undersimulerande att "bara" vara hemma med sin bebis! Man vill ju inte bli en ledsen och deppig mamma till sin guldklimp!

• Svar på tråden Mammalediga i Malmö?
  • Gabbylita

Hej! Har tvillingpojkar som är lite över 2 år & är hemma en hel del då jag bara jobbar 50% . Bor ca 20 min utanför malmö //Gabriella

• Dreaming01

Hej! Skrev nästan samma inlägg som dig för ca en-två veckor sen men fick aldrig några svar. Roligt att någon är i samma sits i alla fall.

Jag är också 25 år och fick min dotter som är mitt första barn den 28e april så det är ju väldigt nära dig. Vi bor också i Malmö och jag bor tillsammans med min sambo.

Jag har inte någon direkt nära vän med barn i samma ålder i heller så det hade varit kul att lära känna någon/några i samma sits antingen bara att prata med eller dom du skrev att komma ut och träffa, kanske på en fika eller en promenad :)

• emmysofi

Här är en till som gärna kommer ut och träffas lite!! Fick min dotter den 16 mars, första barnet. Är 29 år och ingen moralkärring :) Jag bor i Limhamn. Vart bor du/ni??

• minimine

Hej! Vad roligt att fler hittar hit :)
    Alla som vill är sååå välkomna! Kul om vi blir en liten trevlig grupp! Vad bra att du inte är någon moralkärring emmysofi :) hihi
    Jag bor vid Nobeltorget ungefär!
    Finns det några trevliga mötesplatser? Är inte så jättehemma i det här mammalivet än :)
    Kan inboxa till er om ni vill? Om vi ska byta nummer å så menar jag :)

• emmysofi

Jag är inte heller så bra på det här med mötesplatser, är det fint väder kan man ju sätta sig i närmsta park. Kungsparken är ju fin, om det nu är så den vid biblioteket heter?? Har dragit mig för att knöka in mig på något fik, drygt om inte lillan är på humör, men någon gång får man ju ta första steget!

Det hade varit kul och byta nummer helt klart!!

Vad läste du innan du blev mammaledig?

• stjernfall

Jag är fick en son den 7 april och bor i Malmö. Är 25 år och ursprungligen från Stockholm så jag har typ inga vänner här i stan Rynkar på näsan

Här har det också blivit en del besök i olika mataffärer. Provar nya som omväxling, inte så spännande kanske, haha Flört

• Dreaming01

Vad roligt att det är så många! jag har inboxat mitt nummer till minimine, det hade varit så kul att träffas allihopa :)
    Emmysofi vi struntar i min tråd eftersom det är så många som svarar här istället :)

• minimine

Ja parker är ju trevligt! Och kungsparken är ju fin :)
    Nä, jag har också dragit mig för att gå in på fik, blir svettig bara han börjar gnälla i kön på Ica haha
    Men är vi flera med lite oförutsägbara bebisar, som ibland kan gnälla, så kanske det känns lite lättare!:)

Hehe, nä jag har också provat de flesta mataffärer nu, man börjar kunna rundan :)

Då ska vi se: Vi är 5 st nu va? Kul! :D
    Jag som sa till min sambo innan att jag nästan kände mig lite desperat för att jag "annonserade" ut mig här haha, kul att man inte är ensam, vilket man faktiskt sällan är!

Jag gör så att jag skickar mitt nummer till er inbox, och så kan vi väl höras om en träff?
    Hade ju varit roligt om alla kunde träffas samtidigt! Vi kanske kan komma överens om en plats som passar alla också? Bros ju såklart på väder å så också, men har ni nåt favvo-ställe som kan passa en barnvagns-liga?:)
    Och när passar er bäst?

Svar på tråden Mammalediga i Malmö?