Mammalediga i Malmö?
Hej!
Fick en son den 11:e April och har tyvärr inga vänner med barn ännu och de(bebisarna) verkar inte komma på ett tag heller!
Känner att jag behöver komma ut mer på dagarna och snacka av mig med någon/några som förstår allt vad det nu innebär att vara mammaledig! Lite svårt att samtala om amningsproblem, bebis färg på avföringen m.m med någon som inte själv har barn eller ens tanke på det
Mammaledighet i all ära, men man känner sig rätt så ensam och isolerad faktiskt. Börjar bli trött på att vanka fram och tillbaka till diverse matbutiker, när de tyvärr blir dagens enda to-do utanför hemmet.
Och Malmö som har så mycket att erbjuda! Kanske blir det lättare om man är några stycken och kan peppa varandra till att komma ut och hitta på lite saker? Om inget annat får man prata med någon vuxen för en stund :)
Och öppna förskolan har jag inte orkat pallra iväg till än tyvärr :/
Och vem är jag? Jag är 25 år gammal och har nu fått mitt första barn. Bor i Malmö tillsammans med min sambo och innan jag blev mammaledig pluggade jag. Är verkligen ingen s.k "moralkärring" utan väldigt lättsam, dessutom har jag rätt svårt för de som är moralkärringar haha :)
Så alla ni där ute som är mammalediga och bor i Malmö, eller utanför, och vill ha lite sällskap och diskussionsutbyte om dagarna: Svara i detta inlägg så kan vi säkert hitta på massa roligt! För jag VET att det är ensamt och ibland väldigt undersimulerande att "bara" vara hemma med sin bebis! Man vill ju inte bli en ledsen och deppig mamma till sin guldklimp!