Hjälp jag är beroende av facebook :(
Jag är så beroende. Loggar in många gånger per dag. Så fort jag tar en bild på min son känner jag att jag MÅSTE dela den och känns så skönt när människor gillar och kommenterar. De bilder som får få kommentarer, gör mig deprimerade. Jag delar inte bilder varje dag, har kunnat styra det men skulle vilja dela bilder varje dag. Lägger upp ca 2-3 bilder i veckan. Jag vill avbryta detta. Jag vill inte mer, men det går inte. Jag är så beroende. Bilder jag tar är till facebook, inte liksom att jag ska se min son senare då han blir större men just för facebook. Jag orkar inte mer. Ibland när min son gnäller väljer jag att titta en sista gång och logga in på facebook, sedan går jag till honom.
Denna missbruk får mig att må dåligt. Facebook får mig att må dåligt eftersom det verkar som att alla människor har kul och perfekta liv, med allt de önskar sig.
Hur ska jag kunna få det under kontroll? Att stänga sidan går inte eftersom jag har många, många vänner från studietiden och många viktiga nätverk där.
Hur ska jag göra?
JAG ÄR BEROENDE!