• Anonym (otrevligt bemött)

Otrevligt bemötande på en svensk ambassad?!

Ringt svenska ambassaden i Belgrad under deras telefon tid 14-16 blev otroligt kränkt och fick luren slängd i örat!!!

Jag var väldigt trevlig och hade två frågor att ställa har aldrig blivit så dåligt bemött av en svensk myndighet i hela mitt liv att tillägga jag är svensk hur blir då utländska medborgare bemötta av de svenska ambassadernas inhemska personal när de ringer eller besöker våra svenska ambassader runt om i världen???

• Svar på tråden Otrevligt bemötande på en svensk ambassad?!
  • snorkråka

Det är väl inte serbernas fel att den (antagligen) svenska personalen på ambassaden är otrevliga?

• snorkråka

Till skillnad från svenskar som är ett så varmt och hjärtligt folk menar du? Skitkärringar och dretgubbar finns det överallt, uppenbarligen även på ambassader:)

• stinahb

Mitt ex är afghan men har permanent uppehållstillstånd i Sverige (blir alltså snart svenskmedborgare).
    Och han blev otroligt dåligt bemött och illa behandlad av svenska ambassaden i Athen när han hade sin jobbigaste period någonsin.
    Han fastnade bokstavligt i Grekland, han hade ingen annanstans att vända sig, men fick ingen hjälp!!
    Hemskt enligt mig iaf!!

• Indiansommar

Hur gick det TS då? Varför blev ambassad personalen så arg? Fick du ställt dina frågor? Fick du svar? Vad sa personen som kränkte dig?

Indiansommar skrev 2012-06-01 00:39:04 följande:
    Hur gick det TS då? Varför blev ambassad personalen så arg? Fick du ställt dina frågor? Fick du svar? Vad sa personen som kränkte dig?

Hon är allmänt vresig och otrevlig min man var på intervju satt i väntrummet och observerade hennes opproffsiga och otrevliga sätt att bemöta besökande på ambasaden.

Vi har även mailt och bett om information vilka dokument som behövs när man ska göra en webbansökan är lite olika rutiner från ambassad till ambassad även mailet hade en sur ton maila inte hit mer ring på vår telefontid stod det . ringer man är även det fel och man får luren i örat!!! otroligt  

Jag frågade om de kunde skicka ett TUT kort till vår hemadress var även villig att betala för tjänsten om det var ett problem.    
  • Mania x2

Hahaha...det är inte första gången man har råkat ut för det. Personal på svenska ambassaden/konsulatet i Zurich, svenska ambassaden i Zagreb, brittiska ambassaden i Stockholm, kroatisk personal på kroatiska ambassaden i Stockholm. Alla har varit mer eller mindre otrevliga...så vet inte vad det beror på. Att man ställer en enkel fråga och blir nästan dumförklarad för att man ens har kommit dit för att fråga.
    De kanske får för sig att de har någon sorts större status än resten av folket...

Däremot...pratade med finska ambassaden/konsulatet för flera år sen och de har varit supertrevliga!! Många ++++ till killen som jag pratade med just då.

Mania x2 skrev 2012-06-01 08:25:55 följande:
    Hahaha...det är inte första gången man har råkat ut för det. Personal på svenska ambassaden/konsulatet i Zurich, svenska ambassaden i Zagreb, brittiska ambassaden i Stockholm, kroatisk personal på kroatiska ambassaden i Stockholm. Alla har varit mer eller mindre otrevliga...så vet inte vad det beror på. Att man ställer en enkel fråga och blir nästan dumförklarad för att man ens har kommit dit för att fråga.
    De kanske får för sig att de har någon sorts större status än resten av folket...

Däremot...pratade med finska ambassaden/konsulatet för flera år sen och de har varit supertrevliga!! Många ++++ till killen som jag pratade med just då.

hemskt!  jag var så uppröd efter det samtalet igår hon undrade om jag var döv?!! sen pang luren i örat :(
    Indiansommar skrev 2012-06-01 10:42:30 följande:
    Men TS vad sas det i telefonen som gjorde er båda SÅ upprörda??

Jag var inte upprörd ställde bara allmänna frågor som de ska besvara om man ringer till en upplysnings avdelning som har telefon tid just för att upplysa!  
Svar på tråden Otrevligt bemötande på en svensk ambassad?!