• Arwen77

Håravfall

Halloj! Jag undrar ifall någon fler har erfarenhet av att tappa mycket hår efter förlossningen? Jag fick min son för 5 månader sen och har tappat stora mängder sedan 2 mån tillbaka

• Svar på tråden Håravfall
  • Arwen77

Ja, Eber, jag har också varit å klippt av en del samt lugg för att dölja flinten vid tinningarna:-S När växte det ut för dig då?

Priorin äter jag också men har inte märkt någon förbättring tyvärr. Ska prova Silicea som min frisör rekommenderade, hon sa att det var helt normalt att tappa hår efter graviditet men att det växer tillbaka....men vi får väl se hur lång tid det tar. Min mamma blev flint vid tinningarna när hon fick oss tre barn. Men det växtre ut stubb sen

• Eber

Jag har 3 barn med 2 års mellanrum, det växte ut innan nästa bar sas men har inte tänkt på om det tog 6mån eller 1,5 år...

• Arwen77

ok, men Eber - blev det så efter alla tre barnen? Jag har fått flint nu vid tinningarna och det känns verkligen hemskt, undrar just hur tunnhårig man ska bli innan detta slutar! Jag har ju så tjockt hår annars och nu kan man se hårbotten

• Eber

Japp, efter alla 3, lillan än snart 3 mån så jag märker att jag tappar hår nu igen:(

• Arwen77

ok, jag började också tappa när lillen var 3 månader. Tappade inget alls innan det. men du verkar ta det hela med ro

• Mörksuggan

Hej hej. Tappar jättemycket hår jag med. Prövade priorin efter första grav och har ätit silicea denna gång. Men det verkar inte funka nått av det. Håller med om att det är jobbigt. Har inte så jättetjockt hår sedan innan så nu tycker jag att det ser riktigt glest ut. :( Förra gången höll det i sig en 3-4månader men sedan blev jag ju gravid igen så då slutseger jag ju tappa igen ....

• Arwen77

okej, ja jag kör också med Priorin och Slilicea men det hjälper inte Min frisör rekommenderade silicea. Men är du gravid igen nu alltså?

• Mörksuggan

Nej jag är inte gravid nu. Minsta tjejen är 4månader nu. Men jag minns att jag tappade en massa efter första (som är 20mån). Så ja...jag vet inte om det kanske är så att jag inte hann tappa färdigt allt hår efter första innan jag blev gravid igen. Hon var ju bara knappt 7månader då... Usch...inte kul att titta på hårborsten efter att ha borstat håret. Har ordentliga "vikar" in vid tinningen nu...Brukar skojja med sambon att han har smittat mig. Han har ett hårfärste som kryper längre och längre upp för varje år som går...=) Man måste ju skratta lite åt eländet också....

Vad gäller Silicea och Priorin så vet jag ju inte om det skulle ha varit ännu värre om jag inte ätit dem. Men de har inte gjort så att det slutat iaf. Men jag tänker som så att det kanske underlättar för det nya håret som ska växa fram. Fördelen med Silicea är att du bara behöver äta en om dagen. Priorin skulle man väl äta tre stycken väl?

• Eber

Ja, det är ju bara hår och det växer ut igen, bara man stylar det så syns det inte... Det funkar dock inte med tofs och ha luggen bakåt, då ser man ut som flintskallig gubbe ;))

• Arwen77

Haha, Eber, jo verkligen man ser fan inte klok ut!!

Helt rätt att skratta åt eländet även om paniken kommer smygande emellanåt. Jag menar, kommer man ha något hår alls kvar?! Inte vet jag, men jag tror att jag måste sluta läsa en massa på nätet för man bara jagar upp sig när man läser allt möjligt skit.
    Jag har också resonerat så om priorin och silicea, att det kanske hade varit ännu värre om jag inte ätit det.Priorin tar man 2 st om dan Undrar varför det just är vid tinningarna som alla verkar bli flint....hmmm? men så ser jag ut oxå nu!

Svar på tråden Håravfall