• Arwen77

Håravfall

Halloj! Jag undrar ifall någon fler har erfarenhet av att tappa mycket hår efter förlossningen? Jag fick min son för 5 månader sen och har tappat stora mängder sedan 2 mån tillbaka

• Svar på tråden Håravfall
  • Eber

Det är vanligt, ibland kan man få kala fläckar vid tinningen... Det slutar nån månad efter att man slutat amma

• Arwen77

Har ni också tappat mycket? när slutade det för er? jo, jag börjar få rejält med uttunnat vid tinningarna

• ProudMama

Jag har inte börjat tappa än, hoppas det inte kommer märkas på mig... Har väldigt tjockt hår annars!

• Arwen77

hur gammalt är ditt barn? jag började tappa när lillen var 3 mån...

• Natulcien
    Eber skrev 2012-05-30 13:46:48 följande:
    Det är vanligt, ibland kan man få kala fläckar vid tinningen... Det slutar nån månad efter att man slutat amma
    Hmm...mitt avfall slutade ca ett halvår efter avslutad amning... Rynkar på näsan
    Arwen77 skrev 2012-05-30 15:44:17 följande:
    Har ni också tappat mycket? när slutade det för er? jo, jag börjar få rejält med uttunnat vid tinningarna
    Jag tappade enorma mängder. Det började när sonen var någon månad och höll på till ett halvår efter avslutad amning. Då var han 17 månader. Så ca 1 år och 4 månader tappade jag hår. Jag hade superlångt och supertjockt hår från början. Nu har jag halvlångt och något tunnare...
    Som tur är var det så tjockt från början att håravfallet inte syntes särskilt mycket för utomstående.
  • Arwen77

ojdå, ok...hoppas jag inte tappar så länge! märker du att det börjar växa ut något? hur hanterade du det? jag tycker det känns hemskt!!

• Eber

När det var som värst klippte jag lugg, då döljer man tinningarna lite ;)

• Natulcien
    Arwen77 skrev 2012-05-30 17:54:51 följande:
    ojdå, ok...hoppas jag inte tappar så länge! märker du att det börjar växa ut något? hur hanterade du det? jag tycker det känns hemskt!!
    Ja, nu är sonen 19 månader och håret är på väg tillbaka. Blir sakta men säkert tjockare.
    Faktum är att jag åt ett tillskott som heter Priorin (finns på Apotek), och då slutade håravfallet. Fast jag vet ju inte om det var en slump...kanske hade det slutat vid samma tid ändå....
Svar på tråden Håravfall