Någon med kunskap om delade magmuskler?
Jag undrar om träning med ett maghjul är ok om man har delade magmuskler? Någon som har koll? Det är alltså ett sådant:
Jag undrar om träning med ett maghjul är ok om man har delade magmuskler? Någon som har koll? Det är alltså ett sådant:
Vadå delade magmuskler? Vad menas med det? När och varför får man det?
MVH
Jag skulle inte använda den, men jag kan inte uttala mig säkert om huruvida den är ok eller ej vid delade magmuskler. Jag har däremot aldrig stött på någon expert som tipsar om den, de talar om helt annan sorts träning. Man kan göra plankan i alla dess former, bålstabiliseringsövningar både på boll och vanligt, andningsövningar (att man drar in magen) och liknande, även yoga anses vara en väldigt bra träningsform mot delade magmuskler eftersom man främst arbetar just med magen, man drar in magen för att stärka upp övriga kroppen. Det är A och O i allt man gör. Jag skulle tro att musklerna påfrestas mer än vad de byggs ihop av den här sortens träning. I övningar med maghjul ligger ju inte fokus på att suga in magen, vilket är det enda som förebygger delade magmuskler.
Det där maghjulet kan du säkert använda när du blivit superstark i hela magen efter många månaders träning med plankan i alla dess former.
Om du tycker plankan inte tar borde du nog få hjälp med att hitta den riktiga tekniken.
Och tråkigt blir det inte på långa väger då plankan kan göras i så många olika utförandes