EnAnonumius skrev 2012-05-23 10:55:48 följande:
Okey jag vet att denna fråga inte var riktad till mig, men jag kan inte låta bli att svar ändå.
Jag har ju aldrig haft någon som helt anledning att "kolla min man" då jag har aldrig haft det skälet att misstänka att han är otrogen. Även om jag vet att otrohets statistiken är hög.
Min man har vissa fasta rutiner, och det skulle märkas direkt om något inte stämmer.
Ändå så skull jag inte rota i hans privata telefon och dator.
Nepp finns andra metoder att tillgå, man upptäckte ju otrohet även på den tiden då man inte hade datorer och mobiler.
Oavsett, vill man dölja en otrohet så går det att göra det. De som är slugast sitter ju inte och outar det på facebook, utan går iväg på lunchrasten och sätter på en kollega till exempel. Så ger ju inget att kolla på facebook och liknande ändå. Har man däremot misstankar och verkligen känner något är fel är det snarare dumt att inte kolla det man kan kolla, men då behöver man vara på det klara med att man verkligen har goda skäl till sina misstankar och att det inte bara är ens egna svartsjuka eller låga självkänsla som spökar. Däremot om jag verkligen anade att det var något som inte stod rätt till, så hade jag nog frågat mig själv om jag vill vara tillsammans med en person som jag tror kan ha varit otrogen (vissa kan ju dölja sina spår väldigt väl). Och inte som sagt grundat på känslor av svartsjuka, utan ordentliga "bevis" eller något som får en att ana oråd (lögner m.m.). Helt OT men men.. :)