Min sambo vill göra faderskapstest. Har jag fel??
Ts, hur länge har ni haft ett förhållande och hur länge har ni varit sambo?
Vad har han för anledning att tveka på att han är pappa? Har ni tänkt ha gemensam vårdnad om barnet?
Ts, hur länge har ni haft ett förhållande och hur länge har ni varit sambo?
Vad har han för anledning att tveka på att han är pappa? Har ni tänkt ha gemensam vårdnad om barnet?
Jag skulle ha haft mycket svårt att ta en sådan misstroendemarkering med en klackspark och ett leende som några inlägg tycker. Hade mina barns far begärt faderskapstest hade jag inte motsatt mig det men allvarligt ifrågasatt vårt förhållande. Snack om att få kalla fötter eller vilja känna sig säker låter inte trovärdigt. Begär man faderskapstest så betyder det att man tror att någon annan skulle kunna vara pappa, vilket innebär att man också tror att kvinnan både skulle kunna ligga med någon annan och ljuga om det. En man har naturligtvis rätten att begära detta (så länge han inte är gift med kvinnan) men det är tveksamt om jag skulle vilja leva ihop med någon som visat sådant misstroende för mig som person.
Det är för övrigt ingen självklarhet att få faderskapstest betalt om kvinnan säger sig inte ha haft några andra sexualpartners under tiden då barnet blev till.