Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd
    inarosegarden skrev 2012-09-01 08:47:07 följande:
    min son har sedan födseln haft lite "guck" i ögonen pga att tår kanalerna inte är helt utvecklade, tydligen rätt vanligt. men sedan några veckor tar han sig runt ögonen o försöker klia. har tagit upp det med bvc som säger att man inte gör nåt. ögonenär inte röda,o knappt nåt runt heller. ändå verkar han irriterad eftersom det kliar.
    sist jag var där sa hon att jag skulle tvätta med koksalt varje morgon om det är kladdigt, o sedan smörja runt ögat med decubal. det gör jag nu, men det verkar inte bli bättre, snarare blir han röd runt ögat efteråt.
    nån som har tips hur jag ska gå tillväga nu?

Kan det vara någon allergi som gör att det kliar runt ögonen? BVC kommer troligtvis säga att allergi inte visar sig så tidigt MEN det kan det visst göra. Känner flera som har småbarn med allergi.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

En bajsfråga! Vincent helammas och bajsar varje dag vilket jag vet är normalt men bajset är brunt och som vatten, har varit så senaste veckan tror jag. Glad och pigg i övrigt, ingen feber 37,4-37,5. Vad tror ni om detta?

• MissFörstånd

Elvis mamma - han ammar varann till var tredje timme på dagarna. Han verkar glad och mätt. Rapar som om det inte får plats mer. Kräks ibland. Han verkar nöjd, men det var han också förut när han gick ner i vikt. Ska till Bvc i em och väga för säkerhetsskull. Nästa koll är den 19e så det kändes lite långt dit. Vincent bajsar 1-3 gånger/DAG

Tesssi - är du från Rättvik?

• MissFörstånd

Tesssi - kul! Har en halv mil till röjeråsen .

Var på Bvc idag och han hade gått upp från 6265 till 6335 på en vecka så det var inte så mycket men hon såg hur aktiv han var och det är han hela tiden! Hon skulle ändå rådfråga läkaren så får vi se vad han säger angående bajset.

• MissFörstånd

Sanna - gärna sex mån om han är nöjd så länge annars är jag glad att jag öht klarat det . Hur länge vill du?

Elvis mamma - ammade du både dag och natt så länge? Kul om det funkar igen!

Vincent är 11 veckor idag och jag har helammat två veckor. Idag är han en missnöjd kille och så börjar jag alltid tänka att han kanske inte får i sig nått och att jag är ego som vill amma. Men han verkar trött. Men nu säger hjärnspökena att han är trött för han inte får i sig mat och bara "orkar" sova

• MissFörstånd

Elvis mamma - tack för din stöttning .

Ang. bajset som jag skrev om förut. Jag har nu fått rådet av en dietist att åta
    Mjölkfritt och äta fisk 2-3ggr/vecka så får vi se hur Vincent mår. Igår kväll var ingen bra kväll för oss. Vincent bara skrek och skrek från 19-22. Jag tog tempen på honom och då bajsade han jättemycket "skum". Läste att det KAN ha å göra med mjölkproblematiken. Han får ju inte äta mjölk men till slut var han så arg och hungrig att han fick vanlig mjölkersättning 90ml och slurp, sen sov han till 05. Nu på morgonen har han ammat igen. Jag tror inte han är känslig mot mjölk för han har ju ätit ersättningen förut och mått bra men jag provar så får vi se.

• MissFörstånd

Vi har hittat en TAND i lillkillens mun! 2,5 månad gammal!! Dottern var sju månader innan den första kom så detta var jag inte beredd på. Kanske därför han varit knepig i magen?!

Svar på tråden Juni-barnen