Juni-barnen
Kan hända att jag menar stickat klänningen..
Kan hända att jag menar stickat klänningen..
Elvis mamma - vad kul! Skönt med lyckat väder!!
En bajsfråga! Vincent helammas och bajsar varje dag vilket jag vet är normalt men bajset är brunt och som vatten, har varit så senaste veckan tror jag. Glad och pigg i övrigt, ingen feber 37,4-37,5. Vad tror ni om detta?
Elvis mamma - han ammar varann till var tredje timme på dagarna. Han verkar glad och mätt. Rapar som om det inte får plats mer. Kräks ibland. Han verkar nöjd, men det var han också förut när han gick ner i vikt. Ska till Bvc i em och väga för säkerhetsskull. Nästa koll är den 19e så det kändes lite långt dit. Vincent bajsar 1-3 gånger/DAG
Tesssi - är du från Rättvik?
Tesssi - kul! Har en halv mil till röjeråsen .
Var på Bvc idag och han hade gått upp från 6265 till 6335 på en vecka så det var inte så mycket men hon såg hur aktiv han var och det är han hela tiden! Hon skulle ändå rådfråga läkaren så får vi se vad han säger angående bajset.
Pluttan - Tack! Vad glad jag blir att höra det.
Sanna - gärna sex mån om han är nöjd så länge annars är jag glad att jag öht klarat det . Hur länge vill du?
Elvis mamma - ammade du både dag och natt så länge? Kul om det funkar igen!
Vincent är 11 veckor idag och jag har helammat två veckor. Idag är han en missnöjd kille och så börjar jag alltid tänka att han kanske inte får i sig nått och att jag är ego som vill amma. Men han verkar trött. Men nu säger hjärnspökena att han är trött för han inte får i sig mat och bara "orkar" sova
Elvis mamma - tack för din stöttning .
Ang. bajset som jag skrev om förut. Jag har nu fått rådet av en dietist att åta
Mjölkfritt och äta fisk 2-3ggr/vecka så får vi se hur Vincent mår. Igår kväll var ingen bra kväll för oss. Vincent bara skrek och skrek från 19-22. Jag tog tempen på honom och då bajsade han jättemycket "skum". Läste att det KAN ha å göra med mjölkproblematiken. Han får ju inte äta mjölk men till slut var han så arg och hungrig att han fick vanlig mjölkersättning 90ml och slurp, sen sov han till 05. Nu på morgonen har han ammat igen. Jag tror inte han är känslig mot mjölk för han har ju ätit ersättningen förut och mått bra men jag provar så får vi se.
Vi har hittat en TAND i lillkillens mun! 2,5 månad gammal!! Dottern var sju månader innan den första kom så detta var jag inte beredd på. Kanske därför han varit knepig i magen?!