Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barnen

Elvis mamma - blir hon också blå runt munnen eller på någon annan plats?

Dancia - ja jag är riktigt glad att sjukvården reagerade så snabbt. Vi hade kanske åkt in ändå under helgen om det fortsatt för det var inte kul. Nu har jag tittar på kort från när han var precis ny och det är blått då också, är nog bara vi som inte sett det.

Jag har alltid amningsnapp, fick hjälp på bb att prova ut storleken. Jag använder Medela Purelan salva till bröstvårtorna och det känns som att det hjälper. Kan även användas till torr hud.

• MissFörstånd

Elvis mamma - ok. De frågade oss om det var normal färg på hans fötter igår och jag kände mig som världens sämsta som nästan inte kunde svara. Han har ju alltid strumpor på sig och på nätterna kollar jag inte konstant på hans små fötter.

• MissFörstånd

Aj! Öm som sjutton i höger bröst! Har nyss tagit en het dusch och masserat bröstet och ligger nu med vetekudden. Var ute igår och det var lite kyligt och sen var fläkten på i sovrummet inatt för det var så kvavt, det var nog inte så bra.

Sweet life - bra att di tar tag i det!

Idaelinlivia - förstår att det känns tufft men du ska följa det du känner är rätt!

Kram till er alla, man är inte en sämre mamma för att man ger ersättning. Man får tänka på vad som passar i sitt liv och vad som är bäst för den lille.

• MissFörstånd
    Baby1112 skrev 2012-07-09 10:05:40 följande:
    Tråkigt att amningen strular för så många. Här funkar den bra och han går upp massor i vikt.
    Däremot har vi fortfarande problem med sömnen. Han vaknar varannan timme, snuttar lite och sover vidare. Försöker med napp, men då bara gallskriker han! :(
    Har slut på idéer, men känner att jag behöver sova.

Har du provat att ligga ner och amma på natten? Det gjorde susen för mig, Vincent vill gärna också äta varannan timme på natten och då när han ammar kan jag slumra till.

Zvartaliljan - Usch då vad tråkigt! När vi var in med Vincent var det också bråttom och vi väntade max 15 minuter på att läkaren kom och satt kanske 10 minuter i väntrummet så då gick det jättesnabbt.

På tal om mjölkstockning (igen)! Är det vitkål man ska använda sig av om man ska lägga över/runt bröstet? Fy f*n vadf ont det gör. Sticker som nålar hela tiden och har pumpat ut lite iaf, men nu sover ju lillskrutten så jag kan ju inte tvinga han att amma direkt.         

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Vincent blir idag (onsdag) tre veckor och ett besök på Bvc är avklarat. Nu är han 55 cm (51 vid födseln) och väger 4715 gram (4300 vid födseln). Sköterskan sa att han är lika stor som en sex veckors bebis.

Nu har han sin tre veckors ökning på maten. Igår fick jag inte sova och nu har han ammat hela kvällen. Man blir ju lite lätt sliten...

• MissFörstånd

Sanna - Bvc sa att de ska ligga på mage flera gånger varje dag, men hur ska man hinna det?! De sover ju så mycket. Jag lägger honom i vår säng och ligger bredvid och pratar med honom, då brukar han titta på mig

• MissFörstånd

Lucian - jag trodde mitt avslag höll på att avta men inatt kom det plötsligt mer så jag fick byta från trosskydd till binda och det ser mer färskt ut. Jag har inte gjort ngn aktivitet så det kan nog bli så ändå.

Jag är inte ett dugg sugen på sex, men bara mys och kramar går bra. Var lika när vi fick dottern, orkar helt enkelt inte när man har en bebis "på sig" hela dagarna och nätterna så min "lediga" tid vill jag vara ifred. Vi var riktigt dåliga på att få fart på sexet igen efter dotterns förlossning. Ngn som har ngt tips?

• MissFörstånd

Lycka - det stämmer nog. Det är nig mest mitt fel att det inte blev ngn fart igen. Jag får helt enkelt skärpa mig när avslaget är borta och Vincent sover mer själv.

Svar på tråden Juni-barnen