Juni-barnen
Jag tänkte bara berätta att när jag fick mitt första barn började jag med ersättning ganska tidigt och då hade hon problem med magen, på BVC sa de då att pulvret kunde vara stoppande så det var viktigt att man inte tog för mycket pulver, kan vara ett tips. Jag har gett alla mina lite vatten när de är törstiga, jag vet att man inte ska det men det funkar och man slipper ha ett barn som sitter fast vid bröstet. Vi har fortfarande tur med nätterna. sista målet vid 22 sen sover hon till 4-6 sedan somnar om (äntligen går det lite snabbare, nu har hon fattat att det inte är morgon då, sen sover hon till 8-9. Jag är noga med att inte gulla eller prata på natten, inga lampor tända eller så, men jag brukar kolla mobilen för att hålla mig vaken.
En annan grej angående mjölkmängd och fyllda bröst. det är inte bara mängden mjölk utan också hur fet mjölk man har,bara för att det sprutar mjölk är det inte säkert att man har mer mjölk. Det är tydligen olika hur snabbt olika personer "ställer in" mjölkmängden efter behovet.