Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barnen

Vera äter vid 22 på kvällen, vaknar mellan 4 och 6 somnar om och sover till 8- 9 sen var tredje tjärde timme. i dag har dock varit lite annorlunda på dagen, hon växer nog nu.plus att hon haft lite ont i magen av att jag åt färskpotatis i går. Hur gammal är Alfons nu?

• gammelmamma
    NinnaBus skrev 2012-06-13 20:14:05 följande:

Alfons är 3 veckor idag. 

jaha då har Vera och Alfons samma födelsedag:)
  • gammelmamma

Ni som blivit snittade, antingen nu eller tidigare, hur länge håller känselbortfallet på magen i sig? Jag är ortfarande som bedövad på magen från snittet upp till naveln ungefär. Vera är 3 veckor.

• gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-06-13 22:52:06 följande:
    Gammelmamma - det kan ta upp till ett eller flera år tills känselnerverna hittar tillbaka till varandra OM de gör det. Det kan vara så att man aldrig får tillbaka full känsel, men efter sex månader har jag för mig att det ska vara ganska ok.
    Ok tack för infon, (även om jag gärna hade fått tillbaka känseln tidigare) Det är ganska obehagligt:( Men gör ju inte ont, så man ska inte klaga
  • gammelmamma

Jag har heller aldrig väck mina barn på natten. Däremot tycker jag att hon sover bättre på natten om hon har fått i sig lite mer på dagen.
    JAg försöker få i henne 6 mål om dygnet. Enortsmamma: jag hade också jätteont i början, smörja med bröstmjölk, salva och dinapp, kan vara tips. Självklart är det ju bra att lufta om man har möjlighet. JAg harlite svårt med det med massa tonåringar i huset;) Det blir bättre  

• gammelmamma

Med fjärde hade jag fruktansvärda eftervärkar och satt med tårarna rullande vid amning första tiden, den här gången har jag knappt haft nåt allt. Jag tror det kan ha med snittet att göra, kanske, nän som vet? Jag har fått så lite info om min förlossning som slutade i urakut snitt, känner mig lite bortglömd och ledsen över det.
    Det var någon som frågade om yrsel också; jag har riktig yrsel och fruktansvärd huvudvärk. Skitjobbigt!  

• gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-06-17 23:09:12 följande:
    gammelmamma: min förlossning slutade med akut snitt å jag har inte heller fått någon direkt information överhuvudtaget, känns sådär för jag har ingen koll på snitt alls, är tacksam att jag varit pigg efteråt annars hade det nog känts ännu värre. Har du mått mycket dåligt efteråt?
    Konstigt att man inte får mer info, tycker jag. Jag har också mått ganska bra förutom yrsel och huvudvärk. I början var jag också väldigt svullen och hade lite problem med min urinläckageoperation. I dag har jag haft ont i snittet, tror att jag har överansträngt mig lite.
    Mina fog,höft och ryggproblem har blivit värre:( 

Jag känner mig väldigt nedstämd och måste nog ta hjälp från vården, tror jag. Jag vill verkligen inte, orkar inte!!!

Här använder vi libero och alla somnar i sina egna sängar och vaknar oftast där, eller vart det passar bäst:)  

Jag matar lite efter klockan (fast med sunt förnuft om barnet är lesset) Jag tror lite på att man har igen det sen.  

Svar på tråden Juni-barnen