Juni-barnen
Vad jag menade var att jag uteslutit kryddor. Det andra äter jag och det har fungerat fint än så länge:)
Vad jag menade var att jag uteslutit kryddor. Det andra äter jag och det har fungerat fint än så länge:)
Använder oxå amningsnapp! Fast hela tiden.. Han äter så himla mkt bytte med den. Utan nappen tar det ungefär en kvart för honom att suga sig fast å med den så börjar han suga med en gång. Så nu får han använda den nästan hela tiden.. :)
Här är en till med amningsnapp, jag ammar offentligt.. Det funkar kanon! Är lillkillen hungrig så struntar jag i andra gäster. Jag har oxå betalt:) har haft filt men tkr att det blir för varmt, försöker dra ner tröjan lite bara. Elbin har börjat skratta å le jätte mkt nu. Han är 8 veckor den 25e.. Helt ljuvlig är han. Är det fler bebisar som typ har mardrömmar eller ngt? Elbin kan vakna helt plötsligt och bara stor gråta. När jag tar upp honom tar det en liten stund att trösta honom men sen somnar han om! Så sjukt söt är han när han "drömmer" eller vad det nu är.. Godnatt på er alla fina mammor!
Vi har en mountain buggy urban jungle och jag fullkomligt älskar den! Tusan vad lätt den är att köra. Testade min kompis vagn och Den var mkt tyngre att köra.. Elbin helammas och han bajsat minst 6 ggr varje dag!! Ikväll känns det som att han inte gjort mkt mer än ätit. Då känner man sig låst!! Sov gott allihopa:)
Jag är 25 år och sambon snart 27, vi bor i Kristianstad i ett nyrenoverat hus (hann precis bli klart!!) Elbin är vårt första barn och han är 2 månader imorgon!!!
Idag har lillkillen sovit i enbart blöja i vagnen, vi har smält bort! Han har sten vägrat kläder å filtar å mössor! Ligger i sovrummet nu och här är nig närmre 30 grader, hoppas han sover bra fast att det är varmt. Har en fläkt i andra rummet och dörren öppen, känner dock ingen skillnad. Elbin har redan sparkat av sig täcket!
Här är en skåning, träffas oxå gärna! Vissa av er pratar om era bebisar som inte går upp i vikt, min mormor (ja det var ju ett tag sen nu, 33 år!) hon minskade magsäcken på min moster utan att märka det. Emma var alltid nöjd och pigg men gick inte upp ngt nämnvärt. När BVC upptäckte det fick hon börja med ersättning med en gång!! Så hör med BVC om det är sant som de sa på den tiden att magsäcken kan minskas!! Elbin går upp ca 300-350 varje vecka, här har vi grädda i mjölken;)
Jag bor i Kristianstad!!
Inatt sov Elbin från 20:00-04:30 (!), fick mat å sen sov vi till 08:30.. Riktigt lyxigt;) idag har vi tagit foto till tidningen. Han började gråta precis innan! Men förhoppningsvis blir fotot bra.. Vilken storlek har era bebisar? Elbin har enstaka plagg i strl 56 men de flesta i 62. Han är ca 62-63 cm nu, ganska lång! Hans tjej kompis som är 9 månader är 66 cm..
Det första min sambo gör när han kommer hem är att gå fram och ta Elbin! Jag får knappt ett hej!:) han har saknat honom hela dagen. I veckorna är det jag som tar blöjbytet vid 05:00 annars tar Alexander det på helgen, då får jag sova ut! Hade framförallt blivit så galet besviken om han hade tyckt att allt var jobbigt med Lillkillen! Man är två om att skaffa en bebis (vare sig man vill behålla eller inte).. För tillfället är Elbin oxå ganska "mammig".. Han har haft en tråkig dag, bara gråtit Å gnällt hela dagen. Vanligtvis somnar han vid åtta men ikväll somnade han vid 19:00 men vaknar hela tiden.. Imorgon ska vi två på Malmö festivalen, har hört att man kan skriva ut ett foto och få det som iPhone skal. Motivet är ju givet:):)
Sofia Olsson, jag har en bild på mig och Elbin. Jag har mörkt hår och ljusa kläder på mig på Facebook bilden :)
Glömde skriva Kristianstad!!
Har inte lämnat! Läser varenda dag orkar bara inte skriva, det blir fel hela tiden med iphone! Elbin växer så det knakar.. 6800 g och 64,5 cm (3 månader).. Är det ngn som har bra tips mot "förstoppning" min BM säger att barn som helammas inte kan bli förstoppade.. Men Elbin har inte bajsat sen i lördags och han är sååå ledsen:( det värker i mamma hjärtat.. BM fick hjälpa honom att bajsa idag, men det verkar som att det är mer på G då han fortf får sina skrik attacker;(
Haha, bara för att jag skrev det så bandade han mig i knät:) ska kanske skriva det fler ggr:)
*bajsade.. Det är därför jag HATAR att skriva på iphone
Elbin är 15 v och han har bara skrattat med ljud en gng! När CSI var på baby sim! Han är en otroligt glad kille som skrattar utan ljud dagarna i ända! Längtar tills det kommer ljud;)
Här kostar det 750 kr för 8 ggr tror jag de är.. Eller kanske 10 ggr. Aja, billigare iaf:) har haft namngivnings fest nu i Helgen! Blev super lyckat:) kunde tom sitta ute.. Planterade ett träd som ska få växa med honom! Har ni andra haft dop eller namngivelse?
Vi har börjat med smakisar! Gröt å banan å morots puré har han fått än så länge:)
Elbin är 4 månader å väger 7400 å mäter 66 cm! Har precis börjat få smaka på gröt och smakisar:) han älskar morot å banan mest:) har en fråga till er, det verkar som att Elbin inte blir mätt på sista amningen innan sängdags. Så ikväll hade jag köpt lite extra ersättning, men han total vägrade.. Hur ska jag göra då tkr ni? Det känns verkligen som att jag inte har så mkt mjölk kvar på iaf vänstra tutten.. Jag har försökt pumpa ut å så, men det kommer inte så mkt..
Hej! Här är det hyfsat bra:) Elbin är 5,5 månad snart. En otroligt glad å underbart go Kille för det mesta:) han väger 8,2 å är 69 cm lång! För tillfället är han förkyld vilket är riktigt jobbigt för honom:( sover dåligt.. Livet som mamma rullar på och är för det mesta helt fantastiskt. Vi går på baby sim, baby sång och lite annat smått å gott för att aktivera oss på dagarna:) hur mår alla andra?