• FiaA87

Juni-barnen

Åh vad man längtar tills man kan börja använda denna tråden:)

• FiaA87

Tänkte att jag ska försöka korta ner min förlossnings version då den tog 27 timmar och jag var inte riktigt medveten om allt som hände runt omkring mig! Natten mellan onsdag/torsdag den 24e maj vaknade jag vid 00:30 av att jag var kissinödig, gick upp för att få på toa. Väl där inne går vattnet, delar av det iaf tillsammans med slemmisen. Väcker sambon som undrar vad vi ska göra. Somna om!! Vilket han gör på två röda:) själv börjar jag få en riktigt intensiv mensvärk. 20 min senare sätter värkarna igång med ca 4 min mellanrum. Blev paff att De kom så snabbt och intensivt. Vi går ner och lägger oss på soffan å tittar på film samtidigt som vi klockar mina värkar. Kl 3:00 ringer vi förlossningen få det är 2 min mellan värkarna.. Vid 05:30 åker vi in. Jag är öppen ca 1,5 cm :( här börjar timmarna försvinna, är sjukt trött samtidigt som jag har väldigt ont.. Vid 12:00 efter att ha legat med Ctg i några timmar får vi åka hem, vilket är skönt! Är tillbaka Igen vid 15:00 och är då öppen ca 3 cm. Får upp å gå i två timmar för att öppna mig ytterligare 2 cm. Härefter får jag äntligen börja använda lustgas.. Min sambo håller koll på värkarna medan jag ligger å spyr för att de tvingar mig att ligga på sidan:( kvaddlar är den andra bedövningen jag använder mig av. Tusan vad ont det gjorde men sååå skönt att bli av med ryggsmärtorna! Är nu helt väck mellan värkarna, för lite sömn!! Är öppen ca 8 cm och kryst värkarna sätter igång! I ca två timmar får jag ligga och kämpa emot kryst värkarna. Detta var det värsta under hela förlossningen! Öppnar mig 10 cm och får äntligen börja ta i.. Vilken befrielse! På 4 krystvärkar är lilla Elbin ute! 3930 gram och 51 cm lång! Värd all smärta i världen:) Det var en tuff förlossning, på alla sätt och vis, men som tur är glömmer man snabbt!

• FiaA87

Ja det var ett helvete.. Jag vet inte hur många ggr Jag var på väg att slänga in handduken:) det var jäkligt skönt att till slut få hjälpa kroppen istället för att spjärna emot! Fem timmar, fy tusan säger jag bara! Hoppas det går bättre denna gången, för du har inte fått än väl?

• FiaA87

Aha, aj då! Men skönt att slippa det iaf, nu vet du ju att det blir snitt å inget akut sådant..

• FiaA87

Hej tjejer! Vår lilla kille har haft skrikfest 2 dagar i rad nu.. Han blir 2 veckor imorgon! Usch, jag blir så ledsen när han bara skriker.. Finns ju inte så mkt jag kan göra för att hjälpa honom. Har ngn av era bebisar ont i magen? Imorgon ska jag utesluta mjölk och choklad.. Ska se om det blir bättre då. Kan inte komma på ngt annat jag ätit eller druckit. Sover era bebisar bra på natten? :)

• FiaA87

Idag har vi haft skrikfest här hemma! Åt kyckling igår som var rätt så kryddad, det gör jag inte om! Elbin jag skrikit bajsat och ätit hela dagen.. Har sovit jätte oroligt:( annars är sömnen helt ok. Vi lägger oss vid elva å sen brukar han vakna vid 3-4 tiden å sen vid sju. Får hoppas att det bör bättre med magen till inatt för tusan vad jag är trött nu!

• FiaA87

Dancia: vi gav napp dagen efter Elbin föddes! BM sa att så länge det fungerar med amningen så är det lugnt.. Jag har en fråga, är det ngn mer än jag som har vansinnigt mycket mjölk? Det står en stråle i ansiktet på honom varje gng jag ska amma honom. Han blir såklart vansinnig. Jag har börjat pumpa ut lite om det går för många timmar mellan matningarna. Annars får jag sjukt ont i tuttarna.. Är det ngn mer som pumpar ut och ger Ni isf barnet maten som ni pumpar ut på flaska? Vissa ggr har jag slängt mjölken (what a waste!)

• FiaA87

Jo jag kan nog frysa in! Vad fryser man in det i!? Mamma berättade att när hon frös in så hällde hon det i en sån iskubs "bricka".. Sen var det bara för pappa att ta upp så många antal som behövdes.. Hur gör ni?

• FiaA87
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-16 00:53:23 följande:
    Nu e jag me på denna sida:) 18:11 kom vår älskade son till världen. Skrev en kort berättelse i andra tråden men kommer med en ordentlig här när vi kommer hem ( imorgon ).
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523

Grattis:) snabb förlossning!!!
Svar på tråden Juni-barnen