Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

När bör jag berätta att jag är gravid?

nikole90 skrev 2012-05-11 09:23:27 följande:
    Så jag undrar när jag bör berätta att jag är gravid, känner att det är fel att berätta efter jag fått min fasta anställning för jag kommer vara mammaledig kort därefter. Men jag är också orolig att om jag berättar redan nu så kommer jag inte få behålla mitt barn.

Hur tycker ni jag ska göra?  
    Du menar väl ändå "så kommer jag inte få behålla mitt JOBB"? De kan ju inte tvinga dig att ta bort ditt barn så jag hoppas att du skrev fel. Jag hade faktiskt inte berättat förrän jag blivit tillsvidareanställd, jag har hellre ett jobb att gå tillbaka till efter föräldraledigheten och blir lite impopulär, än att arbetsgivaren blir glad att jag var ärlig i god tid och sedan inte låter mig bli tillsvidareanställd... man får sätta sig själv främst. Blir det dålig stämning så kan man ju söka sig någon annanstans efter föräldraledigheten om man vill, men om man blivit uppsagd  så får man ju göra det för att man måste, och jag vet flera som gått och oroat sig över det hela ledigheten. Jag hade försökt dölja det så länge det gick.
Svar på tråden När bör jag berätta att jag är gravid?