• Anonym (drained)

Är ihop med en vampyr (på riktigt)

Jag är en tjej som är tillsammans med en manlig vampyr. Jag har träffat honom i precis 3 månader idag och min värld har verkligen blivit omskakad.

Vet att många här inte kommer tro på mig. Men ni som gör det, hur skulle ni gjort i min sits? Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till längre för finns ingen IRL jag kan prata med om det här...mina vänner och min familj vet såklart ingenting. Det känns farligt. Men jag gillar honom verkligen och han får mig att känna mig trygg.

Skulle ni vågat berättat det för nån annan? Vill inte bli klassad som galen...

• Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)
  • MrsPenn
    Anonym (drained) skrev 2012-04-28 08:09:10 följande:
    Han har inget emot vitlök så det kan jag äta.
    A-HAA! Då är han en posör och ingen riktig vampyr!!

Det finns tre saker som kan döda en vampyr.

1. Vitlök. Ju mer dess bättre
    2. En träpåle i hjärtat
    3. Vigvatten (vatten som en präst har helgat) som stänks över vampyren

Sen kan du också testa detta:
    * skyr han ifrån ett kors, t ex om du skulle ha ett litet guldkors om halsen, hur reagerar han då?
    * syns hans spegelbild i speglar? Om den gör det, så är han IGEN bara en posör.
  • MrsPenn
    Anonym (drained) skrev 2012-04-28 11:58:24 följande:
    Han skrattar mest åt ur vampyrer skildras i sagor och liknande.

Nej det gör han definitivt inte. Inte som levande, nej. :)

Jag skulle nog säga MINST 100 år bara utifrån hur han är som person. Svårt att beskriva men det känns som han har många normala livstider av erfarenheter bakom sig. Det andra hade du kunnat bara hålla för dig själv tycker jag. Du får tro vad du vill. Du har inte ens träffat honom.

Han har telefon men inget abonemang så vitt jag vet. Boende vet jag inte säkert. Tror inte han finns registrerad överhuvudtaget i vårt digitala "system". Pengar verkar han inte vara i nåt större behov av. Maten är ju iallafall gratis...hihi. De andra sakerna har jag inte sett honom ha på sig heller.
    Söt saga, TS. 7/10 for effort.
  • Aniiee
    MrsPenn skrev 2013-10-08 15:58:01 följande:
    A-HAA! Då är han en posör och ingen riktig vampyr!!

Det finns tre saker som kan döda en vampyr.

1. Vitlök. Ju mer dess bättre
    2. En träpåle i hjärtat
    3. Vigvatten (vatten som en präst har helgat) som stänks över vampyren

Sen kan du också testa detta:
    * skyr han ifrån ett kors, t ex om du skulle ha ett litet guldkors om halsen, hur reagerar han då?
    * syns hans spegelbild i speglar? Om den gör det, så är han IGEN bara en posör.
    Du glömde halshuggning....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Siilje
    Lexiie skrev 2013-10-08 13:04:17 följande:
    Men hur kan sexet vara bortom denna värld? (antar att det är bra "bortom denna värld"). Vampyrer ska inte ha någon puls, då är min fråga... hur kan han ens få stånd om det inte finns blod som strömmar genom??? 

Likstelhet?
  • Siilje
    Lexiie skrev 2013-10-08 13:04:17 följande:
    Men hur kan sexet vara bortom denna värld? (antar att det är bra "bortom denna värld"). Vampyrer ska inte ha någon puls, då är min fråga... hur kan han ens få stånd om det inte finns blod som strömmar genom??? 

Likstelhet?
  • Lexiie
    Siilje skrev 2013-10-10 04:43:48 följande:

Likstelhet?
    Jag vet inte hur svällkroppar fungerar när människor dör men jag tror sällan att alla vampyrer har turen att dö med stånd Tungan ute
  • Siilje
    Lexiie skrev 2013-10-10 22:58:53 följande:
    Jag vet inte hur svällkroppar fungerar när människor dör men jag tror sällan att alla vampyrer har turen att dö med stånd 

Haha nä det hör väll kanske inte till vanligheterna. Men vem vet?
  • Alshain

Hur fungerar det med giftermål och så? Svårt att se att man gifter sig i kyrkan? Borgerligt kanske...

Svar på tråden Är ihop med en vampyr (på riktigt)