Föräldrar i Uppsala!!
Hej!!
Skulle gärna vilja få kontakt med flera unga föräldrar som bor i Uppsala. Själv är jag 28 år och har två barn. En son på 5½ år och en dotter på 1 år.
Hör gärna av er!!
Hej!!
Skulle gärna vilja få kontakt med flera unga föräldrar som bor i Uppsala. Själv är jag 28 år och har två barn. En son på 5½ år och en dotter på 1 år.
Hör gärna av er!!
Hej
Bor i Uppsala och är 31år och har en 6 veckor gammal tjej.
Trevligt att jag svar så fort =)
Vart i Uppsala bor ni då?
Vi bor i industristaden, ni då?
En till mamma från uppsala här fyller 27 i sommar. Har två barn, dotter född december 2007 och en son, som är född februari 2011. Gift med min man Henrik och vi bor i sävja. Jag är föräldraledig, träffar gärna andra föräldrar
Maniole: Ah okej. vi bor i Bälinge.
Familjen L: Åh trevligt. Min dotter är född mars 2011 då är våra minsta lika gamla :)
Har ni facebook? Kanske lite lättare att prata där.
Maniole: grattis till lill-tjejen går allt bra med flickan?
Petra: vad skoj med jämnåriga Bälinge känner jag till, har bott i jumkil. Jag har inte facebook.
Ja verkligen :) Berätta lite om dig :) jaha har du.. Vi va och kollade på en lägenhet i jumkil förra veckan.
Petra: Jag heter Sara Johanna, men kallas kort och gott för Sara. Jag är född 1985. Uppväxt på landet, Åkerby By och Jumkil. Bor nu i Sävja med min man och barn. Jag är ute på landet en del, då min mamma bor kvar i Jumkil. Skönt att åka ut dit med barnen och andas lantisluft och hästskit
Jag är föräldreledig just nu, till sonen BIrk, som föddes 21/2-2011. Riktigt härligt att vara f-ledig. Dottern Emelinda, som är född 18/12-2007 går på dagis tisdag-fredag, 9-14. Ibland tar vi ledigt på fredagar och bara myser, jag och barnen.
Jag jobbar som städare, men jag vill bli något annat, så jag söker dels inom mig själv och dels på nätet efter utbildningar som jag kan tänkas vilja gå och plugga.
Det var lite om mig det. Vem är du?
haha vad häftigt. Vi har rätt mycket gemensamt. Jag är oxå föräldraledig till dottern Linnea som är född 2011-03-19 sonen Lukas som är född 2006-11-25 går på dagis måndag-torsdag 8:30-13:30. Är oxå gift och bosatt i Bälinge. Vi bodde i Sävja innan faktist :) Vi brukar oxå vara på landet hos svärföräldrarna som bor i Rörmyra. Jag har oxå jobbat som städare innan företaget gick i kk så jag är arbetslös efter mammaledigheten som går ut i maj. Tråkigt nog.
Hur länge ska du vara mammaledig? Vad skulle du vilja plugga?
Jag bor "en bit" utanför Uppsala, men har inga problem att ta mig dit med buss. Har en son född i Januari i år och har inga vänner alls som har barn, så jag känner mig rätt ensam när jag går hemma hela dagarna..
Hej!
Jag är snart 25 och är hemma med en tjej på 2 år =) Är hemma på heltid med henne tills augusti. Träffar gärna andra föräldrar! Blir lätt lite ensamt när alla hennes kompisar går på förskolan
Ett tag sen jag var här inne nu
Välkommen alla nya.
Petra: Jag är föräldraledig till augusti. Sonen ska skolas in på dagis den 13/8 och sen börjar allvaret för mig.. Ut och jobba igen. Men snart, rättare sagt den 22 maj ska jag till cvl och prata med en studievägledare, då jag inte är helt 100 på vad jag egentligen vill. Men som jag känner nu lutar det åt att studera till USK:a.
Vad gör ni alla på dagarna? Här har det varit rejält gnälligt och att jag går in i ett annat rum är bara att glömma. Birk vill vara på mig hela tiden. Mammig, ja något. Pappa fick inte ens söva om honom igår då jag var på styrelsemöte. Sonen hade skrikit i ca 15 min. Men så fort jag kom blev allt bra igen. Tänder som spökar. Är tydligen dessa hörntänder som är på G.
Vi har också fått förskoleplats nu, men jag skulle helst vara hemma i ett år till. Men tyvärr funkar det inte ekonomiskt längre nu =(
Just nu fördriver vi dagarna med öppna förskolan, ute och leka i lekpark och måla och dega hemma. Sen syr jag väldigt mkt också, då är dottern gärna med mig och fixar eller leker själv. Hon är inne i en period då hon är väldigt duktigt på att leka själv och fixa. Hon vet var jag finns och kommer ofta och visar vad hon håller på med, blir det för tyst får man kolla så hon inte hittar på bus ;)
Någon som skulle vilja ha typ en lekparksdejt någon dag med fint väder? Lite lek och picknick?
Hej tjejer. Mitt namn är Ingela är 24 år, har en son som heter Theo 2 år 4 månader. Bor i lilla byn åkerby by. Såg att en av er har bott här. Vill lära känna andra mammor i uppsala. Vore super kul om man kanske fick hänga med er på detta?
Kul med en till som är hemma med lite större barn =)
Hej Maria från Knivsta 27 år en Freja på 3 veckor och en Lucaz på 2,5år skulle gärna vilja hänga på att träffas=)
Hej, Linnea och bor i Uppsala. Har en liten tjej på 4veckor nu och mannen min gick tillbaka till jobbet idag och har inga nära som har barn så vill gärna hänga på ;)