• mariposa

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Hej på er!
    GBG-hoppas så att det har gått bra för er?!
    Och Tummen-är du hemma igen?
    Vi var i Spanien förra veckan och nu ruvar jag. Resan gjorde mig alldeles tagen på något vis, känner mig helt omtumlad, mkt att smälta... Väl på plats tyckte jag att de var mkt proffsiga på kliniken. Idag har det kommit ett protokoll per mail där vi har alla detaljer kring donationen; bra då jag var alldeles för nervös för att få fram en enda fråga då vi var där.
    Kram till övriga trådvänner!

• mariposa

Tack tjejer för lyckönskningar! Det behövs under dessa nervösa dagar... Amelie-nästa vecka tänker vi på dig! Hoppas att det är sista gången du behöver åka ner (i detta ärende)!

• mariposa
    myran6801 skrev 2012-10-03 22:35:08 följande:
    Men vad spännande Tummen och Mariposa att ni nu ruvar!!! Grattis!!!! Ni kan väl berätta lite hur det gick till. Lovar att jag håller tummarna för er. Kram
    Tack Myran!
    En liten sammanfattning:
    Dag 1: Spermaprov lämnas och de kontrollerar på direkten om provet är godkänt eller ej.
    Dag 2: Tfn.samtal gällande befruktningsgrad. De ger en exakt tid för transfern.
    Dag 4: Transfer. Du måste vara ordentligt kissnödig!
    Inom ett par dagar fick vi sedan ett protokoll per mail med alla detaljer kring donationen, spermaprovsresultat och eventuella embryon i frysen. Fortsatt medicinering enligt schema och blodprov på testdag.

Ja, det var det hela. Sen är det den nervösa väntan...
    Kram
  • mariposa
    mva1970: Tack för din peppning! Och lycka till nu på hemmafronten!

Gulegu: Välkommen!Jag känner tyvärr inte till Civte i Sevilla. Har ni varit där redan på ett första besök? Jag älskar den staden! Om du har glesa menstruationer kanske de sätter in medicin som framkallar en blödning och att du då får börja medicineringen på blödningsdag 2. Och gällande hormonprov, är det fshprov då? Det brukar man ta på dag 1-3 i cykeln. Hur långt har ni kommit i processen?

Pippi70: Välkommen! Jag håller tummarna för ert första försök nu. Jag tycker att du gör rätt som testar. Först då kan du få svar på hur just din kropp svarar på hormonstimuleringen. Nä, ÄD-världen är ingen enkel match... Det är som ett lotteri, inga garantier, men ens chanser kan iaf höjas avsevärt och det är hoppfullt!
  • mariposa

Jag vågar knappt skriva det (har svårt att tro på det nämligen) men ja behandlingen föll väl ut och jag är gravid. Symptomen kommer och går.

Kram!

• mariposa

Tack tjejer! Ja, det är första försöket. Mkt nervigt, vågar liksom inte ta ut ngn glädje. Måste jobba på att tänka lite mer positivt.

• mariposa

Tack fina Myran!

Det kommer att gå undan till december nu! Vad skönt att du är nöjd med nya kliniken, ett gott tecken!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?