-
Hej! Vi går på IVI Valencia. Hoppas att de hittar en passande donator någorlunda raskt år er. Det verkar gå undan då bollen väl satts i rullning. Kram!myran6801 skrev 2012-07-10 23:51:17 följande:Mariposa, vad spännande att ni ska sätta igång redan i september! Vilken klinik går du på? Till oss sa kliniken att det tar lite tid att hitta donator eftersom både jag o min man har mkt skandinaviskt utseende. Lycka till! Kram
-
Vinkan-intensiv tumhållning för dig nu! Jag förstår att det måste vara nervösa dagar och vågar knappt tänka på att jag snart är där själv. Hjälp!
Germany-din positva anda och prasteronen gör säkert att nästa försök blir riktigt gynnsamt. Jag håller tummarna som du vet!
GBG- Nej, vi har inga fler tester som ska göras. Vi hade med oss papper om blodgrupp och virusprover (HIV/hepatit) och det tycks räcka. De pratade inte om ngn mammografi. Jag tycker det ur planeringssynpunkt verkar smidigt med vitrifierade ägg och undrar varför vi inte får göra så. Akupunktur tror jag kan vara bra för att främja blodtillförseln till livmodern, men det finns nog läkemedel som också kan göra det. Jag ska läsa på mer om det, så kan vi höras mer. Hade gärna träffat dig IRL så du får gärna höra av dig om du är i Sthlmstrakten ngn gång.
Kram -
GBG: jag ska också höra mig för vad de i Spanien säger om ev stödmediciner. Jag funderar också på att ta upp akupunkturen igen. Buen viaje!!!
-
AmelieS skrev 2012-07-11 21:07:23 följande:Nu ar jag oxa ruvare av ett toppembryo, transfer skedde idag. Vi fick 8 st till frysen, varav 4 var topp. De ar alla 5-dagarsodlade (blastocyster) och testdag blir den 19/7. Vi ar kvar har i Alicante ytterligare nagra dagar. Vi ar jatteglada och nervosa saklart. Om en vecka vet jag hur det har gatt! Haller tummarna for dig Vinkan och alla som ar pa G.
Grattis Amelie och all lycka!!! -
Verkligen goda nyheter här i tråden! Grattis till dig, Amelie!
Myran, snart är det vår tur :) -
Amelie-beklagar att det gick så :( Tungt att rodda med resor igen, det är ju den stora nackdelen med att göra detta på bortaplan. Men vi får inte ge upp! Hoppas att ett nytt försök inte dröjer alltför länge och att det då blir ett plus som håller i!
Gjorde ni flera ÄD-försök med dottern här hemma i Sverige eller gick det på första? Kram -
Cecini-tack för din peppning! Vi hoppas allihop på att få följa i dina fotspår!
Vinkan-kram och hoppas på fortsatt fin hcg-ökning. Hoppas att du får tag på en gyn, nu borde de snart vara tillbaka från semestrarna. -
GBG- då ligger jag en vecka efter dig i planeringen, dvs i slutet på sep. Vi har ett färskförsök inbokat och det gör mig nervös. Har ännu inte bokat flygbiljetter... Vår koordinator är på semester och jag skulle vilja få bekräftat av henne att det preliminära datumet är det som gäller. Eller hur 17 kan man egentligen säga att det är den dagen det blir ÄP för donatorn? Väntar nog med biljetterna...
I övrigt har du och jag samma upplägg med p-piller, progynova och progesteron. Har det löst sig för dig med en gynekolog på hemmaplan?
Kram! -
Vinkan- lycka till på nästa vul!!!
-
Hej på dig Germany! Ja, det här har kommit att bli en trådfavorit. Jag läser av gammal vana en del av Ivf-trådarna och har då haft utkik efter dig. Du skriver alltid så kloka och bra inlägg!
Jag finner i likhet med dig immunotråden mkt intressant och likaså det som skrivs om dhea. Jag har ju lämnat Ivf bakom mig men det är ändå intressant att se vad som händer på den fronten. Kram och jag tänker på dig och hoppas på ert nästa försök!