• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Fick svar att jag kunde börja med p-piller. Men jag är tveksam för de skrev samtidigt att vi får vänta 6 mån på donator. Jag tycker det verkar onödigt länge att börja med p-piller redan nu. Är det inte konstigt???

• myran6801

Ja vi har sagt till att vi vill ha frysta ägg, men det verkar som de har glömt bort det. Tycker det låter mkt med 6 månaders väntan för frysta ägg. Frågade per mail om det verkligen stämmer men fick aldrig svar. Bestämde mig för att inte börja med p-piller redan nu, vill först veta när ET Joan bli möjlig. Tänker inte äta p-piller i ett halvår.
    Det är nog semestertider nu så därför får man inte så snabba svar.

• myran6801

Ja det är jobbigt att man måste hålla koll på allt själv och extra jobbigt när svaren dröjer. Hoppas verkligen inte vi behöver vänta så länge som sex månader.
    Tur vi har varandra här!

• myran6801

Tummen1, vad spännande att det händer saker!! Jag mailade igår och ifrågasatte att jag ska ta p-piller så länge som 6 månader samt att jag undrade om det verkligen ska behöva ta så lång tid att få donator när vi tar frusna ägg. Fick svar att de återkommer om några dagar. Vår kordunaror, kontakt, är på semester till 23 september. Så hon har hänvisat till någon annan. Ni som går på IVI barcelona vad heter er kordinator? Vi kanske har samma ju?

• myran6801

Tummen, då har vi samma! Fick oxå info att hon var på semester. Väntar svar från den andra.

• myran6801

Ja Simona väntar jag svar från. Håller med att det verkar konstigt. Kan väl inte ta så lång tid även om både jag och min man är blonda o blåögda?!

• myran6801

Det är nog viktigt att ligga på och påminna. Lika bra de lär sig att vi svenskar vill ha service

• myran6801

Ny i Gbg, ja visst är det konstigt med så lång väntan. Jag tror de missuppfattat och fortfarande tror vi vill göra med färska ägg och att de då måste leta en blond donator. Men har inte fått svar än från Simona så vi får väl höra vad de säger. Jag har iallafall inte börjat med p-piller för jag vill veta planen innan jag börjar med dem.
    Det låter ju lovande att det är många yngre som donerar nu Vad spännande att du har insättning redan 21 september, det är ju verkligen inte långt kvar! Låter som en bra idé att ni ska bo lite utanför på ett SPA-hotell, då kan ni ju passa på att vila och ta det lugnt. Vi får se hur det blir för oss, vi har inte kommit så långt i planeringen än. Hoppas dock det inte dröjer alltför länge. Håller med dig om att det är lite läskigt detta vi ger oss in i, man är ju så ofantligt rädd att det inte ska funka nu heller.

Ni som snart åker till Spanien, tror ni vi kan höras av innan om det skulle vara någon medicin man behöver som är lättare att få tag på där än här? Kanske kan vi hjälpas åt med sådant här i tråden, om ni har lust såklart.

Spännande framöver här i tråden! Kram till er alla!

• myran6801

Åh, vad spännande det börjar bli här i tråden!!! Så kul att följas åt tycker jag. Härligt att ni känner som jag, att vi ska hjälpas åt! Tror att se olika medicinerna beror på att vi har olika problem. Det känns bra i sånt fall att de individanpassar och inte bara kör lika till alla.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?