-
Jo, flygplatsen ligger nära stan så vi har åkt taxi varje gång, kostar bara 20-25 euro och tar ca 10 minuter. Det är superskönt. Till kliniken har vi också åkt taxi och då har det bara kostat 5 euro.myran6801 skrev 2012-10-15 22:33:34 följande:AmelieS, hur tar man sig bäst från flyget till hotellet?
-
Hej!Vinterprinsessa skrev 2012-10-16 14:51:37 följande:Hej!
Jag är funderar på ÄD/syskonförsök ( gjort en ÄD på Huddinge som lyckades på 1a försöket) o är nyfiken på varför Spanien verkar så populärt? Ni som gör ÄD där har ni anknytning dit? Vad kostar det? Hur bra om man jämför med Finland, Riga mm? Kan man få blonda donatorer med skandinaviskt utseende? Vill ju att ev ett barn ska ba "så lik" som möjligt :) Tacksam för all info mn kan tänkas behöva!
Vi gör syskonförsök nu på en klinik i Spanien i Alicante. Vår dotter kom till via ÄD i Sverige. Själv har jag sydeuropeiskt utseende så därför var Spanien bra. Men flera här i tråden har skandinaviskt utseende. Det verkar skilja mellan olika kliniker vilken tillgång de har på blonda donatorer. Klinikerna har lång erfarenhet av ÄD och har hög success rate. Nackdelen är ganska lång flygresa och priset är högre än i Riga. Donatorerna är anonyma tyvärr tycker jag som har gjort en ÄD i Sverige. -
Grattis Tummen, vad roligt att höra!
Har tänkt och hoppats på dig. Kram
Vinkan, kram till dig. -
Hej!
Jag fick ett plus imorse när vi testade :)
Jag ska försöka hinna ta ett hcg blodprov imorgon för att få veta att allt verkar OK såhär långt.
Hoppas allt är bra med er!
Kram -
Tack alla för gratulationerna :)
myran6801, vi åker också med Ryanair och nu i oktober bokade jag 4 dagar innan avresa och betalade 1700 tur och retur. Helt OK pris så nära avresa, det är inte högsäsong just nu. -
Längtar74, vad underbart att det är så nära nu för er. Är det första barnet?
Ni har en härlig tid framför er. Önskar er all lycka. Kram -
NyiGbg, vad tråkigt att höra om er otur. Jag har tänkt på dig och väntat på att du ska skriva. Hoppas ni snart vet vad som blir nästa steg och att ni får svar av kliniken på era frågor. Jag har ingen erfarenhet av det du undrar över. Hoppas det ordnar sig. Stor kram
-
Tummen, vad roligt att höra. Stort grattis till att ha kommit såhär långt!!!
Mitt VUL blir den 14 november, det hör till att göra ett VUL när man är gravid efter IVF eller ÄD, har jag lärt mig. Jag har inte haft så jättemycket symtom men börjar nu känna av lite illamående. Jag mår ungefär som när jag var gravid för 3 år sedan med dottern. Jag försöker att inte oroa mig för mycket men det är inte alltid så lätt.
Hur mår ni Tummen och Mariposa?
Lycka till nu Vinkan på ditt UL!
Lycka till också Simba72 som är i Spanien just nu.
Kram alla! -
Stort grattis Längtar74!
Jag tänkte på dig idag när jag låg och vilade på soffan, och sedan loggar jag in här och ser att ni har blivit föräldrar. Vilken glad nyhet!
Ta hand om er och njut av denna magiska tid!
Många kramar -
Tummen, tråkigt att du fick en blödning. Hoppas du kan vara lugn trots allt och att du får goda nyheter på måndag. Vilken vecka är du i nu?
Jag är i vecka 6+0 och har börjat må grymt illa, men inga kräkningar, än så länge.
Och du mariposa vilken vecka är du i?
Kram