• AmelieS

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Ja, kliniken i Spanien sa till mig att den ska ges av en professionell. Jag fick sprutan i låret. Det var två substanser som skulle blandas minns jag. Jag har aldrig gjort IVF heller så är inte van att ta sprutor på mig själv. Hoppas allt går bra nu, och vad kul att ni har fått ett datum!

• AmelieS

Vi köpte medicinerna på vanliga apotek i Spanien, alltså inte på kliniken. Det som inte fanns hemma tog de hem till dagen efter. Funkade bra tycker jag.

• AmelieS

Vad roligt att höra Myran, det var goda nyheter :)

Vi har varit i Alicante men inte på IVI, hoppas du kan få svar från någon annan. Det är en trevlig stad annars med bra flygförbindelser, kan rekommenderas. Har för mig att vi körde förbi IVI när vi hade varit på vår klinik. De låg i samma område, strax utanför centrum, en kort taxiresa bara från stan.

Min mens är sen så nu har jag varit på VUL idag för att kolla slemhinnan, den var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 17 mm, så mensen lär ju dröja minst två veckor till. Jag som redan hade bokat flyg för att göra en frysåterföring den 20/9, det är bara att glömma. Hade litat på att hormonerna jag tog skulle framkalla mensen på rätt dag men så blev det alltså inte, typiskt. Min gyn härhemma är också jättebra och är så glad för all snabb hjälp jag får av dem :)  

Tack Maja för fint inlägg!   

• AmelieS

Jo, det är ganska bra här, tack. Väntar på min mens som bör komma om ca 10 dagar, sedan ska jag börja nästa behandling. Jag gör frysförsök nu då vi har embryon i frysen, och tänker åka ner ensam nästa gång. Denna gång har jag inte fått nedregleringsspruta och jag bad om medicin för att framkalla mensen som är väldigt oregelbunden. Kliniken ordinerade mig progesteron vagiatorer i 6 dagar men inte kom mensen. Kliniken bad mig kolla hos min gyn via UL om jag redan var nedreglerad av mig själv och kunde starta behandlingen utan mens, men det var jag alltså inte.Så därför flyttas nästa försök fram och jag förlorar summan jag betalat för flygbiljetten. Det känns lite klantigt men litade på att medicien skulle ha funkat. Nu äter jag Primolut Nor för att få min mens och det tror jag kommer funka bra. Hoppas åka ner i oktober. Väntar med att boka nästa resa.

Ja, hur är det med dig Vinkan?
    Tänker på dig med jämna mellanrum. Vilken vecka är du i nu?

Lycka till nu NYIGBG och Tummen!

• AmelieS

NyiGbg, Grattis till att ha kommit så här långt!
    Jag hoppas så mycket att det kommer gå bra nu och håller alla tummar och tår!
    Kram 

• AmelieS

Tummen och Mariposa, grattis till er båda som nu är ruvare. Jag hoppas allt vad jag kan att det ska gå vägen för er. 

I nästa vecka är det dags för mig att åka i väg till kliniken i Alicante för en frysåterföring. Jag gjorde koll av slemhinnan igår och den var bra 7 mm på dag 6. Sedan så fick jag en antibiotikakur på 5 dagar med vaginal gel av min doktor härhemma då han såg gulaktiga flytningar (infektion?). Har fått en sådan kur en gång tidigare och det funkade bra. Jag har kollat med kliniken att det är OK att ta detta preparat nu innna återföringen.  Så nu är flyget bokat och det är bara att ladda upp inför resan.

• AmelieS
    vinkan1 skrev 2012-10-04 17:50:39 följande:
    Ännu en ruvare, mycket som händer! Håller tummarna stenhårt även för dig Tummen!!

Amelie, tänk att det redan är dags för dig att åka ner igen! Åker du själv denna gång eller följer familjen med? Stannar du kvar lite som sist? Det känns nu som att tiden gått fort sen i somras. Tror verkligen på att du har tipptoppparna kvar i frysen där. Blir det ett el två denna gång? Kram på dig och lycka till!
    Hej Vinkan!
    Ja, nu är det snart dags för ett nytt försök. Jag åker ner ensam denna gång och blir borta två nätter. Anländer sen kväll och åker hem tidig morgon. Tror att jag ska hinna med lite shopping i favoritbutikerna också :)
    Om inte detta tar sig tar vi nog en paus på ett halvår eller så. Vi tänkte sätta in 2 st denna gång, pirrigt. Hur mår du?
    Det kanske börjar synas nu.
    Kram! 
  • AmelieS

Grattis mariposa! Vilka härliga nyheter Glad
    Förstår att det känns overkligt men nu är du ett stort steg närmare ett barn! Kram

• AmelieS

Jag är hemma igen efter en tur i förra veckan till kliniken i Alicante och ruvar nu på två embryon. De behövde bara tina två st så vi har fem kvar i frysen. Hittills har allt gått bra så det är bara att hoppas. Jag ska testa om en vecka.

• AmelieS
    myran6801 skrev 2012-10-11 18:24:57 följande:
    Hej finisar, har haft fullt upp så jag har inte hunnit vara här så mkt. Äntligen går det lite framåt för oss känns det som. Kontakten i Alicante är så otroligt mkt bättre än Lidia i Barcelona. Snabba svar och bra information! När jag bad Lidia skicka dokument för byte av klinik svarade hon aldrig så jag var tvungen att be kontakten i Alicante om hjälp. Hon skickade dokumentet genast. Så om allt går enligt plan så blir det ET i mitten av december. Hoppas nu inte mina tjänsteresor strular till det. Har ni några tips inför vår Alicante resa???? Boende, matställen mm?

Hur går det för alla ruvare??

Kram
    Vi har bott 2 ggr på ett hotell som heter Maya. Det är prisvärt, 3 stjärnor och ingen lyx, men har god frukost. Ett rum vi fick var lyhört men alltid rent och snyggt. Det tar 15 min att promenera till centrum och ligger på rätt sida stan för att åka till kliniken. Vad spännade att det snart är dags för er!
Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?