• AmelieS

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Maja01, tack för tummarna och grattis till graviditeten. Alltid kul att höra positiva exempel. Hur långt gången är du?

• AmelieS

Hej!

Testdag idag med blodprov men min MVC har stängt och jag har ingen lust att ringa familjeläkaren så väntar och testar hemma på lördag. Allt är som vanligt och jag känner fortfarande inga symptom. Hur är det med er? 

• AmelieS

Jag bestämde mig för att testa idag istället så jag sparade morgonurinen och köpte ett test när jag var och handlade på eftermiddagen. Nu ikväll testade maken och jag och testet visade plus! Först visades minus men sedan kom plustecknet (inom 1 minut). Vi har läst instruktionerna flera gånger men det verkar vara plus. Ska testa på söndag igen. Jag var helt inställd på minus eftersom jag känner mig precis som vanligt (före mensen), lite lättirriterad och så. Hoppas på det bästa nu. Däremot tror jag att progynon som vi tar hindrar mensen från att komma, har jag lärt mig från tidigare ÄD-försök. Tack alla för era tummar!

• AmelieS
    myran6801 skrev 2012-07-20 23:05:31 följande:
    AmelieS, fantastiskt! Grattis till plus! Blir så glad när någon plussar!!!! Det är vi alla kämpande värda!!! Kram

Tack Glad Ja, visst blir man glad när det händer positiva saker i de trådar man följer!
    Det ligger mycket oro, tid, engagemang bakom varje försök. Hoppas det snart är din tur, och alla här som kämpar. Kram 
  • AmelieS
    vinkan1 skrev 2012-07-21 10:06:58 följande:
    AmelieS, grattis! Så underbart, jag är så glad för dig och familjen! Tänk att vi båda plussade kram!

Tack Glad Ja visst är det kul att vi båda plussade, som går på samma klinik och ligger så nära i tiden. Kram
  • AmelieS

Hej på er!

Idag tog jag ett nytt gravtest då jag känt mig orolig pga brist på symtom. Förra gången jag var gravid hade jag molvärk/växtvärk i livmodern. Inte denna gång tyvärr vilket gjort mig orolig. Jag tog ett digitalt med veckoindikator och det visade Inte gravid!

Bara 10 dagar efter positivt gravtest. Imorgon ska jag ringa MVC som äntligen öppnat och be att få göra ett blodprov. Snart kan jag sluta med hormoner och vänta på blödningen, brukar göra rejält ont efter en massa veckor av hormoner. Sedan är det bara att börja om med att springa till läkare, boka flygresa, hotell och pendla mellan hopp och förtvivlan. Jag har min underbara dotter och är så tacksam för att vi har fått henne men att gå igenom detta är väldigt påfrestande denna gång också.

Hur går det för dig Vinkan? Dags för UL snart? 
    Kram på er alla trådvänner.

• AmelieS

Tack Vinkan och myran6801 för stöd. Det uppskattar jag. Det är ingen i vår närhet som vet att vi försöker med syskon.
     Dessa test ska ju vara tillförlitliga men jag ska göra ett nytt imorgon bitti för säkerhets skull. Har inte lyckats få göra ett blodprov. Det krävs läkares ordination för att göra det enligt barnmorskan och någon sådan fanns inte på plats hos min privata gyn denna vecka. Jag ringde även min familjeläkare men de ville inte heller göra det då de inte kunde analysera resultatet!
    Jag ska maila kliniken imorgon och fråga om jag kan avbryta hormonerna om det är minus imorgon igen.  

Vinkan, jag förstår din oro som du känner i tidig graviditet med dina färgade flytningar, och bara denna väntan på att de värsta veckorna ska vara över.  MEN även jag hade färgade flytningar när jag väntade dottern och det gick jättebra för mig den gången. Efter första UL då vi såg embryot med hjärtslag slappande jag av betydligt och läkaren berättade att risken för missfall var då nere i 3 %. Hoppas du kan göra ett UL snart, jag har inga tips tyvärr då jag bor på annat håll i landet :) Men såg att du har fått ett tips redan. Många kramar till dig, hoppas tiden går fort nu!

• AmelieS

Jo, vi gjorde testet imorse och maken fick kolla resultatet (han brukar ha tur med sig) men det var negativt igen, vilket var helt väntat. Nu har jag fått svar från kliniken så jag kan avbryta hormonbehandlingen och invänta mensen, det är skönt att få komma vidare. Jag har accepterat detta nu och försöker se framåt. Hoppas kunna åka till Spanien igen och göra ett FET i september. Jag ska prata med doktorn på kliniken i nästa vecka så får vi se vad vi kommer fram till då. Tyvärr kostar ett FET 2000 euro, väldigt mycket pengar tycker jag för något som redan är klart. Alla UL gör jag ju härhemma. Så nu funderar vi på att sätta in två st nästa gång, fastän jag inte alls längtar efter tvillingar. Men med tanke på resultatet denna gång och kostnaden för varje FET så får vi se. Visst är vi glada för att vi har många embryon i frysen (blastocyster). Vid förra donationen i Sverige fick vi bara 5 st ägg (vi fick alla)varav tre var bra. Första färskförsöket misslyckades, sedan FET som gav oss dottern Glad, och i april förra året testade vi med sista frysisen men den klarade inte upptiningen. Så nu är jag rädd för att många ägg som vi fick denna gång 16 st ger sämre gravidchans??? Pga mindre kraft till varje ägg? Men det kanske inte funkar så, någon som vet?

Cecini, vad härligt med Ul idag för er. Vilken lycka, visst är det svårt att ta till sig när man väntat länge men sakta sakta kommer det kännas mera på riktigt, så var det för mig ialla fall.

Mariposa, tack och kram till dig!

Vinkan, du har mina tummar och mina tankar är hos dig.

Kramar       

• AmelieS

Vinkan, lycka till på tisdag när ni ska göra VUL. Åh vad jag hoppas att allt går bra nu för er!

Cecini, vad kul med stor fest. Det låter som att ni fick en riktigt härlig kväll! Vad underbart det är med sommar.

• AmelieS

Vinkan, hur har det gått idag på VUL för dig?
    Hoppas hoppas hoppas att ni såg ett eller två tickande hjärtan!
    Kramar  

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?