• tummen1

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Germany du är välkommen om det blir så att ni väljer ÄD men givetvis hoppas vi att ni lyckas innan ni måste välja!
    Myran jag är lika glömsk jag :) Har ni kollat i Finland?

• tummen1

Det är nog sant att det går fortare via IVI. Vi får hoppas att du snart får svar. Denna oro som man har ang om de skall svara eller inte är inte ok då vi alla redan har oro för annat!!

• tummen1

Välkommen tillbaka :) Jag skall också äta Progynova, skall börja med den efter UL som jag skall ta så fort jag fått mens, går och väntar på den nu...
    Vi skall enligt plan sätta in den 30/9 men får det inte bekräftat förrän den 19/9 tidigast då jag skall göra ytterliggare ett UL. Segt att inte kunna boka resa förrän man nästan skall åka, blir väl super dyrt då :( men det känns bra att det börjar närma sig.
    Fast idag är en tung dag, vill inte glädjas med andra som minsan blir gravida direkt. Orkar inte vara glad mer och vill bara gå hem och gråta men jobba måste man ju :(

• tummen1

Jag fick alla mediciner från kliniken med mig hem så det känns skönt.
    Min chef vet också och är förstående men det är mina kollegor som inte riktigt förstår. Men det är väl svårt att förstå nått som man aldrig upplevt kanske. Önskar jag hade ett jobb där jag kunde jobba hemma. Vet inte ens hur man skall orka gå till jobbet om det inte går vägen. Undrar om man får bli sjukskriven om man mår dåligt pga detta. Men att vara eller vilja vara gravid är ju ingen sjukdom så det går väl inte.

• tummen1

Tack snälla germany!!!!
    Vi får alla ägg
    Vår donator lämnat och jag hoppas det blir många som blir befruktade så de kan frysas ned och användas i fall det inte lyckas första gången. Det är betydligt billigare om man får ägg som befruktats och fryst. Om man inte får det sa vår läkare att om man vill försöka igen så letar de upp en ny donator till en. Men man får betala fullpris :(

• tummen1

Kan verkligen rekommendera Kvinnokliniken i Gbg. De hjälpte mig få en tid samma dag och är alltid så hjälpsamma.
    I kväll börjar jag med Progynova och kors i taket så svarade Simona på mailet bara en halvtimme efter att jag sänt det :)

• tummen1

Å vad spännande myran!!! Läkarn på kvinnokliniken sa att IVI har jätte bra rykte och är jätte duktiga. De hade samarbete med Valencia men hon sa att alla IVI klinker är bra.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?