• tummen1

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Jag tar p-piller i 21 dagar och på dag 19 tar jag Decapeptyl som är en spruta. Efter de 21 dagarna tar jag uppehåll i 7 dagar för men pch sen p-piller igen och Progynova tror jag. Skulle få ett mer detaljerat schema senare i veckan. Ja det är super konstigt att vi går på samma klinik men olika mediciner. Men det kanske beror på ålder, problem osv. Man blir galen om man tänker för mycket :) Det enda vi vet om vår donator är att hennes morföräldrar eller farföräldrar är asiater sen fick vi inte veta mer.

• tummen1

Jag fick med all medicin från kliniken i Barcelona. Vi var också på ett första möte hos dem i flera timmar. Han gjorde en undersökning och sen pratat vi också med koordinatorn. Men det var så mycket att ta in så man glömmer :) Det verkar som jag kan ta sprutan hemma, de har inte sagt något annat till mig. Tog du den i magen? Sa kliniken i Spanien att du inte skulle ta sprutan själv?

• tummen1

Ok, det är kanske därför de inte nämnt att jag skall ta den hos läkare eftersom jag har gjort 3 ivf försök och blandat sprutorna själv. Blir så frustrerad när de svarar så sällan..

• tummen1

Vi fick med oss medicinerna och tur var väl det för jag fick även med en lista på mediciner som de ville att vi skulle ta med tillbaka och vi hittar ingen läkare som vill skriva ut dem så vi får betala för dem när vi kommer nästa gång. Frågade lite på apoteket och hon sa att det är väldigt svårt att få samma mediciner här som finns utomlands. Även om det var dyrt att köpa dem på kliniken så känns det värt det nu.

• tummen1

Decapeptyl heter sprutan jag skall ta. Mariposa var skall du ta din spruta? Magen eller benet? Jag har inte fått reda på vart jag skall ta den.

• tummen1

Ååå håller på att bli galen när de inte svarar hur jag skall göra ang sprutan...

• tummen1

Fick svar nu att jag skall ta sprutan imorgon i rumpan intramuskulärt. Hon skrev även hur jag skulle ta resten av medicinen och vilka undersökningar jag behöver göra. Men det är lite svårt att förstå allt. Det lustiga är att hon skriver att vi gärna får maila henne om det är något som är oklart. Det är ju bara det att de svarar så sent hela tiden. Men det blir nog bra hoppas jag. Tyvärr kan vi inte boka resan förrän ca 10 dagar innan insättningen så att hitta en billig resa är nog bara att glömma tyvärr.

• tummen1

Min svägerska är sjuksköterska så hon skall hjälpa mig. Men annars hade kvinnokliniken i gbg hjälpt till sa de, de skall hjälpa mig med de andra undersökningarna. Har ni några privata kliniker där du bor myran6801?

• tummen1

Myran prova att kontakta IVF-kliniken. Det är de som hjälper mig i Göteborg. Då borde de kunna hjälpa dig i Stokholm.

• tummen1

Tog sprutan idag, inte jätte skönt men det gick ok. Mår lite illa nu men det kunde man enligt biverkningarna.
    Härligt Cecini att du har en liten kille i magen, det ger mig hopp för min del också.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?