Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Lyssnade på den i förrgår! Håller med ny i bgb, rekommenderar den!
Lyssnade på den i förrgår! Håller med ny i bgb, rekommenderar den!
Har ni alla varit på vul innan ni började med p-piller? Det skulle inte jag och när jag tittade bland de mediciner som jag fick med mig så har jag inte nån spray... Blir helt stressad när jag inte har samma som er :( undrar vad det kan bero på?
Hej mariposa, ja det låter som vi har samma upplägg. Var går du?
Vad jobbigt att de inte svarar. I mitt senaste mail skulle jag maila på dag 18 med
P-pillren men jag mailade idag så man verkligen hinner få ett svar innan. Konstigt att du skall ta pillren i ett halvår om ni skall använda frysta ägg. Vi skall också använda frysta och vad jag förstår skall jag bara ta p-piller i max två månader. Det är stressande att man inte har en klinik att gå till som vi hade på Sahlgrenska. Men det är bara att hålla tummarna och vi får stötta varandra.
Fick svar idag att efter dag 21 skall jag ha ett uppehåll i 7 dagar, för att få mens, sen ta p-piller igen och Progynova and Decapeptyl. De skulle sända en exakt beskrivning om några dagar. Känns spännande att det händer något. Men samtidigt är jag livrädd att detta inte skall funger. Ny i gbg har ni bokat nått hotell än? Tar gärna emot tips. Förra gången vi var där bodde vi nära stranden men denna gången åker vi ju endast för att gå till IVI så vi vill gärna bo bra och nära dem.
Min heter Lidia men mailade en annan nu för Lidia har semester till den 13 sep. Tycker att de kunde meddelat sin semester tydligare då vi ändå betalar en stor summa till dem för att få hjälp. Känns som vi borde få lite bättre service. Men det kanske mest är för att man är så nervös över att något skall gå fel.
Simona var hon jag fick svar från idag. Har du henne med? Verkar så himla konstigt att du skall äta p-piller i ett halvår när ni skall använda frysta ägg eftersom vi skall höra samma.
Nej det borde det verkligen inte göra. Vi som vill ha ett halv asiatisk ägg behöver ju inte vänta och det borde ju vara ovanligare. Jag mailade Simona i söndags och påminnde idag och frågade om hon inte fått mitt tidigare mail och då svara hon rätt snabbt :) Jobbigt att puscha på men samtidigt så vill man ju ha svar.
Herregud fick precis mail om att det bli insättning den 30/9!!!! Är så glad, nu blir det omöjligt att somna:)
Hej på er! Klart vi kan hjälpas åt! Vi håller kontakt här så säg bara till om jag kan hjälpa till med något. Ny i gbg har du tagit nån spruta nu? Jag skall ta min på fredag och funderar på om jag skall ta den i magen precis som på ivf:en. Skönt att bo på spa i Barcelona. Vi funderar på att bo riktigt nära kliniken då vi har vår stora pojk med oss också. Han vet inget så det är lite trixande att ta med honom. Vi letar hotell med pool så är han nöjd :) Känns lite jobbigt att jag skall göra insättningen helt ensam då min man måste vara med pojken men det kan ju inte vara värre än ivf:en och det gick bra, gjorde inte så ont. Var värre att ta ut äggen än att sätta in.