• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Å tummen så underbart att höra ifrån dig!!! Tänk vad tiden flyger iväg och snart är du tvillingmamma. En pojke och en flicka, vilken vinstlott! Tack för dina tips och för att du delar med dig av din glädje. Kram

• myran6801

Pippi haha du har så rätt arbetsmyra var ordet!!!!!!

Pippi är det en färgglad fågel kanske, det kan man undra!!!

Sover oxå dåligt men jag tror det kan bero på hormonerna vi stoppar i oss. Jag börjar med proggisar på fredag.

Ha en fin dag!!

• myran6801

Pippi, oj vilken otur men fantastiskt bra att de kunde få fram en ny donator så snabbt. De vill säkert optimera chanserna och därför får din man lämna ett nytt bidrag. Verkligen tur ni inte bokat hemresan än. Vi gjorde så sist oxå och det var tur för de ville odla våra embryon en extra dag. Flygplatsen ligger ca en halvtimmes bilresa fr stan (Alicante). Vi ska boka hotell ikväll. Vi stannar ju bara två nätter så det blir en kortis för vår del. Det ska bli fint väder så du kommer få en skön vecka ska du se. Bra att boosta kroppen med D-vitaminer. Själv är jag supernervös att våra små inte överlever upptiningen. Hela tiden ngt att oroa sig för. Kram

• myran6801

Pippi, stämmer vi gör FET på tisdag. Vågar dock inte riktigt tro de små kommer klara sig för vi har uppförsbacke hela tiden så varför skulle vi ha sån tur nu. Vi har tre i frysen.

Tack Germany för att du hejar på oss!!!! Det värmer!

Kram t alla

• myran6801

Myrmina, jag tror IVI är så populära för deras proffsighet och seriositet (Barcelona har nog bara haft otur med dålig kordinator nu). Jag är verkligen nöjd med Alicante även om vårt första försök misslyckades. Allt har fungerat utmärkt o vid mf var det super stödjande och tog min oro på största allvar. IVI är noga med prover och undersökningar innan man sätter igång o det visar att de är seriösa tycker jag även om jag svor lite över det när det var svårt att få till alla blodprover härhemma. Vilken klinik du väljer kan bara du bestämma men jag tror inte du kommer bli besviken oavsett vilken det blir. För oss var det viktigt att gå på magkänslan och när det inte funkade med Barcelona valde vi att byta direkt. Jag har läst mkt på Engelska forum och fått fin kontakt med ett gäng tjejer som varit i Alicante som är jätte nöjda. Många fr England åker till Alicante och kombinerar semester med ÄD. Lycka till och fråga om det är ngt speciellt du undrar. Kram

• myran6801

MiaFia det är jätte vanligt att man blöder lite vid ÄD i början. Skicka ett mail till kliniken för ev kan de vilja att du ökar progesteron.
    Försök att inte oroa dig. Kram

• myran6801

Embryot fäster på dag 6-7 tror jag så fem dagars blastocyter borde fästa dagen efter. Rätta mig om jag har fel.

• myran6801

Mymina, jag har ätit p-piller nu vid FET fast jag ju inte behöver synkas med donatorn. Tror det är lättare för kliniken att planera om man tar p-piller så därför kör man med det på rutin. Det har funkat bra så varför är du så emot det?

• myran6801

Aha Mymina då förstår jag. Det är nog för Alicante känner till det som de vidhåller p-piller men om du berättar det tar de säkert bort dem. Borde ju som du säger funka utan.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?