• mariposa

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Längtan1970-hej! Jag tycker att du har valt rätt klinik! Om jag minns rätt så är vi fyra här i tråden som gått där och behandlingarna har lyckats vid insättning 1 el 2 för oss. Det är en stor klinik m patienter fr hela världen, visst kan det kännas som på löpande band men jag har inget emot det om jag känner att jag är i händerna på experter inom området. Jag verkar haft tur m mina två koordinatorer och de har skött mailkorrespondansen m medicinupplägg etc klanderfritt. Inboxa mig om du har frågor! Lycka till!

Callimero, jag önskar innerligt att det ska gå vägen för dig nu!

• mariposa

Tyvärr har jag inget tips att ge, Längtan. Den gynekologen som hjälpte mig m undersökningar har nu gått i pension. Då det är lite tajt m tid kanske du måste söka privata alternativ. Det kommer att gå bra i Spanien!

Callimero, jag kan kolla upp hur medicinschemat var. Återkommer!

• mariposa

Callimero, jag tog 3 x 2 mg Progynon och 2 x 400 mg Progesteron MIC till och med vecka 11+0, därefter halverade jag båda doserna för att helt sluta vecka 12+0. Lycka till nu! Kram

• mariposa

Längtan1970: Det här var vad IVI krävde då vi startade behandlingen: Female: HIV, hepatitis B antigen, hepatitis B core, hepatitis C antibodies, toxoplasm, german measles and blood group. Male: Hepatitis B antigen, hepatisis B core, hepatitis C antibodies, HIV ang blood group. Kostnaden var 135? för kvinnor och 83? för män om man vill ta proverna där. Vi hade dock med journalkopior och provsvar från ivf-kliniken och de nöjde sig med dem. Hoppas att det löser sig för er!

• mariposa

Nu ska jag hålla tummarna för dig, Längtar! Tänk om ni lyckas ännu en gång, vilken dröm! Tack för intressant info om hur det ligger till med journalföring! Din svägerska verkar vara på rätt plats, mkt empatisk och sund syn på det hela.

• mariposa

Wow, Längtar, Grattis! Nej, det värdet är inom normalspannet skulle jag säga. Så roligt!

• mariposa

Jag beklagar, Längtar! Verkligen tråkigt :( Jag vet hur det känns då jag varit med om det själv. Det är en djup tomhet man känner. Du får söka tröst hos dottern din. Jag hoppas hoppas att det sista embryot är ett starkt frö! Kram

Callimero och Ypke- jag är så glad över att det rullar på för er!

• mariposa

Längtar, ja jag fick också rekommendationen att vänta minst tre månader. Kändes långt men det var ändå skönt att lägga det hela 'åt sidan' för ett litet tag.

• mariposa

Jag ska också kika på länken! Längtar74, vad himla fint du skriver om din dotter! Hoppas att det känns bättre nu efter missfallet.

Callimero, jag är väldigt glad att det rullar på för dig!

NYIGBG: jag har inboxat dig!

Av olika anledningar skriver jag ej så mkt i öppna trådar längre men om ngn har ngn fråga om IVI Valencia så går det bra att inboxa mig. Jag är den kliniken och donatorn evigt tacksam för mina fina och underbara döttrar.

• mariposa

GBG, vad märkligt! Jag skickade igår via appen! Hmm, får försöka på nytt. Ja, vi flög till Alicante och under de två resorna testade vi buss, hyrbil och tåg emellan städerna. Tåg var smidigt, direktbussen likaså. Jobbigt m parkering i Valencia och hetsig trafik=hyrbil är ett mindre bra alternativ.

• mariposa

Strandhem-grattis till gossarna!

GBG, nu har jag försökt skicka på nytt; jag har FL-appen och det blir jättekonstigt när jag skriver meddelande. Själva texten jag skriver syns ej ef några rader. Hur som helst, ledsamt att det inte gick bra i Finland :( Men hoppas att ni fick ersättning fr FK som kanske nu möjliggör ett nytt försök i Spanien? Jag tycker att de är mkt proffsiga i Valencia; verkar som det är dit ni ska åka? Lycka lycka till och hör av dig om jag kan bistå med ngn hjälp!

• mariposa

Hej Elizaa!

Jag är nöjd med IVI! Jag tror dock att många kliniker är likvärdiga i Spanien och håller en hög standard och har mkt bra resultat. Man tenderar nog att vara nöjd m kliniken om man lyckats. IVI hör till de dyraste och det är den enda nackdelen jag kan se. Använd sökfunktionen uppe i högra hörnet och sök på olika ord så kommer inlägg som handlar om det du vill ha reda på fram. Om du vill ha reda på mer om IVI Valencia så får du gärna inboxa mig! Och maila klinikerna och känn efter utifrån responsen du får om du får en positiv känsla.

• mariposa

Tumhållning härifrån för Frk Röd och Längtar! Hoppas på positiva besked i början på juli!

• mariposa

Xxx4, vet tyvärr inget om det där m koagulationstest. Hoppas verkligen att det går bra vid nästa försök!

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?