Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Välkommen MiaFia, egentligen tråkigt att vi måste vara här men samtidigt skönt att detta forum finns så vi kan stötta och hjälpa varandra. Tycker det låter som du har kommit en bra bit på vägen då du börjat söka efter en bra klinik som känns rätt. När vi valde IVI var det för att jag hört mkt gott om dem och genast vid första kontakten fick vi ett proffsigt bemötande. Jag måste erkänna att för mig har steget till ÄD varit psykiskt väldigt jobbigt och många tankar har snurrat och snurrar fortfarande. Själva behandlingen är ingenting jämfört med ivf men kontrollmänniskan i mig har det jobbigt. Tankar som har de valt en donator som matchar mig o min mans utseende, är hon frisk, vad kommer ev barn att tänka om detta, är jag för gammal osv osv. När du väljer klinik kolla upp hur det är med flygkommunikationerna för det underlättar med bra förbindelser fr Sverige och även priser. Se oxå till att du har en bra Gyn härhemma som kan hjälpa dig med mediciner och vul och ev blodprover. Tips är att ni tar de blodprover som behövs vid ert första besök. Ett annat tips är att din man lämnar sitt bidrag vid första besöket och att de fryser det, då är det lättare att planera vid ET och nu behöver inte komma så tidigt till kliniken utan kan vänta tills ni vet att äggen är befruktade.
Det var det jag kom på så här på en gång. Fråga gärna om det är ngt speciellt du undrar över.