Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Hej alla! Hoppas ni har en bra helg! Maja: du har säkert rätt ang matchningen, de har ju sitt rykte att tänka på. Vi får därför hoppas att de utgår från korten... Jag förstår din känsla att när man väl är gravid så är det ju det som är det viktiga och allt annat blir sekundärt. Jag har en fråga till alla som ska eller har gått igenom ÄD ( särskilt till er som blivit gravida genom ÄD): hade ni alla problemet med låga AMH värden, dvs små äggreserver kvar? Eller var det någon av er som även hade andra problem eller bara oförklarlig infertilitet? Jag vet ju nämligen inget om mina AMH värden (har aldrig mätt dessa) och vi vet därför inte vad felet är. Men att jag svarade så dåligt på hormonerna under IVF behandlingen är ju ett tecken på att det kan vara så... Anledningen att jag frågar är att jag hoppas att det inte bara är vid låga AMH värden som ÄD funkar ... jag vet ju att även "gamla" ägg, dvs ägg vars genetiska uppsättning inte längre är helt optimal, har mycket svårare att fästa, så att jag är 39 och ett halvt är ju också en god indikation på att ÄD säkert är bättre än IVF för oss... jag försöker bara peppa mig själv här Att få upp tilliten till att det kommer att lyckas.... Det här med blodproverna har visat sig svårt och vi har inte alls lika tur som du har haft Myran, dvs vår vårdcentral och min privata gynekolog är inte villiga att ta dessa prover, utan vi måste betala privat Jag har iaf fått vårdcentralen att skicka remiss ang mammografi då jag sa att jag känner en knöl.... Jag tänkte också göra slag i saken att bli blodgivare (har tänkt på detta länge men det har aldrig blivit av), och skulle då kunna få ut testresultat på de flesta blodprover. Men när jag gick dit så visade det sig att jag har för lågt blodvärde för att få donera blod Ingen tur på den fronten så det är väl bara att punga ut med tusenlapparna.. Önskar er en GOD helg! Kram