• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Ny i Gbg: vi åker också till Valencia men några veckor innan er.

Skönt att ni har er plan klar nu!! Heja oss:)

Synd att jag inte bor närmre Gbg,(är född och uppväxt där men flyttade för många år sen)det hade vart guld värt att få ses o prata ÄD med någon som vet och förstår.

Men vi får utbyta tankar här istället.

Är guld värt det med!

Callimero: hur går det för dig? Vad lutar det åt? Såg att du hade varit på konsultation med nya AVA Riga i en annan tråd.

• Pippi70

Ny i Gbg: vilken situation du har hamnat i...kan ju inte riktigt ge dig goda råd i detta mer än det ypke skriver: följ ditt hjärta.

Om du inte hade haft möjlighet till ersättning från FK, hade du funderat på AVA då? Sen är ju det här med öppen eller anonym donaror en väldigt viktig detalj... Om ni ska tala om för barnet hur det blev till tror jag öppen donator är det bästa alternativet...man vet ju inte vad man får för egenskaper på sitt barn... Kanske blir det ett känsligt barn som vill veta sitt ursprung. Eller kanske inte alls bryr sig?

Jag tror inte alls du behöver vara orolig att barnet ska fly till sin "riktiga" mamma! Den riktiga mamman är DU och ingen annan.den andra "Kvinnan" har bara varit vänlig och donerat en liten cell! Sen har du gjort resten. Jag vet att våra barn kommer se och känna oss som sina "riktiga" mammor.

Dessutom kommer vi bli världens bästa mammor eftersom vi kämpat extra mycket för att de ska få komma till världen.

Tror vi varje dag kommer tänka på vilka mirakel vi fått:)

Ja, doktor Remohi undersökte mig när vi var mera första gången. Sen har ju den mesta kontakten skett genom Paloma, vår kordinator.

Jag kommer köra prednisolon,trombyl och fragmin. Tar oxå antibiotika innan ET. Och jag hoppas sååå på att få sätta in två små knytten nu nästa gång!! Och att vi får några över till frysen, skulle vara väldigt lugnande.

Jag har även köpt androferti till mannen ( tack ypke) så han ska nu få känna på hur det känns att hålla på med piller och magiska drycker för att trimma sina simmare!!

Har ju hållt på själv med piller och örtdrycker som inte gav något på mina gamla ägg tyvärr...( nu höll jag ju inte på så länge med det för jag insåg ganska snabbt att jag inte skulle ha tid för experiment)

Vi har ju inte hållt på speciellt länge med den här bebiskarusellen som många av er... Drygt ett år nu, men det känns som flera!! Tycker också att jag åldrats ovanligt snabbt sen jag började med detta och min kropp känns totalt slut:(. Nu har jag också ett väldigt stressigt jobb, framförallt nu denna tid. Tror det kommer göra mig gott att få ha lite semester innan nästa försök.

Kram alla!!!

• Pippi70

Karin.vad fruktansvärt:( varmaste kramen från mig med. Sänder styrka till dig i tanken.

• Pippi70

Nyigbg: skönt att ni bestämt er för Finland nu. Tycker det var klokt.

Vi beställde androferti på en spansk faramcia sida www.farmacia-international.net. Googlade på namnet och fick fram flera som sålde. Spanska sidor. Tror de har en slags egen hemsida med som man kan maila till.

Vi fick det bara efter några dagar. Men det var dyrt. Tyvärr hinner vi bara ta det två månader innan men bättre än inget tänker jag.

• Pippi70

Hej alla!

Bra med lite statistik, ny i Gbg. Om du har tid att sammanställa lite information är det ju jättebra för oss som kämpar på. Samtidigt är ju siffror bara siffror och allt är ju så individuellt..ett lotteri!

Men iallafall jag kan inte låta bli att tänka på "att kanske det inte fäster på grund av att jag väger för mycket, rör mig för lite, äter fel, stressar för mycket..och alla andra möjliga fel jag kan hitta. Samtidigt försöker jag styra mina tankar på att NEJ, det beror inte på något av detta!! Jag har blivit gravid förut och då fanns det inga fel.. Jag kan bli det igen!!

Men jag försöker som du ny i Gbg: leva hälsosamt för att jag mår bra av det.

Och mår jag bra funkar också kroppen bättre!

Vi har planerat ET vecka 33. Så vi kommer ruva samtidigt:) spännande!

Angående det här med öppen eller anonym donator har vi i nuläget inga tankar på att berätta för någon. Inte ens för barnet då jag tror det kan bli jobbigt när vi inte kan ge någon mer information...och barnet aldrig får en chans att ta reda på vem som lämnat den lilla cellen. Men det är hur vi tänker nu... Framtiden får utvisa hur det blir.. Bestämmer vi oss för att berätta ska vi göra det i ett tidigt skede och på ett avdramatiserat sätt. Och endast barnet får veta. Ingen annan. Vi har inte talat om för någon om detta. På gott o ont.

Men det är det ändå sättet eftersom vi inte planerar att berätta för barnet, så vill vi att ingen annan ska veta och att det råkar komma fram av fel person vid fel tillfälle vore inte så bra..

Knasse: skönt med medvind:) det börjar närma sig för dig!! Ska bli spännande att följa dig!

Och snart är det dax även för myrmina:)

Kram på er!!

• Pippi70

Undrar också hur du mår myranvännen?

Och Mariposa o Miafia?

Vad skönt att du går in i v 14 nu tyckommig! Nu kanske du kan börja slappna av lite? Och njuta fullt ut av både graviditet o sommaren:)

Germany: inte långt kvar för dig nu!!! Snart har du miraklet i dun famn:)

Vad skönt det är med en sån här fin tråd med så mycket värme o kärlek!

Och att få veta att man inte är ensam med alla sina funderingar och tankar.

Hoppas du får någon klarhet i varför du får kramper callimero, Låter ju inget bra det där... Är det bara efter ET du fått det? Eller kan du känna av kramper vis andra tillfällen med?

KRAM ALLA FINA

• Pippi70

Åh är det en liten flicka du bär i magen gemany:) ni kikade på lappen tillslut...kram!

• Pippi70

Skönt med kub avklarat myran!

Och att allt såg bra ut.

Så syskonen ligger i våningsäng:) det dröjer nog inte så länge innan de börjar sparka på varann.. Riktigt syskonkärlek:)

Varför vill du göra kejsarsnitt?

Oftast kanske det blir planerat kejsarsnitt med tvillingar, jag vet inte.

Det är nog olika, och kanske pga hur de ligger.

Kram!!

• Pippi70

Myran: jag förstå absolut varför du vill göra kejsarsnitt om det minimerar riskerna vid en förlossning. Kan va väldigt skönt att få allt sånt här klart redan från början hur man önskar vilja ha det och att man får träffa en läkare som lyssnar och förstår.

Annaba: vilken bergodalbana! Jag vill säga grattis till din graviditet, men förstår om du är väldigt orolig att något är galet. Hoppas det blir en mer stabil hcg ökning och att du får behålla ditt eller dina frön!! Stor kram!

42 an: är det östrogentabletter du efterfrågar? Jag har progynova hemma om du behöver lite.

Callimero: vilken tidsfrustration du hamnat i!! Semester är skönt men ibland önskar man att allt alltid var öppet och lättillgängligt.

Hoppas det löser sig! En tripp till Spanien är ju inte fel... Men det kan ju bli lite dyrt med alla resor.

Miafia: skönt att höra att allt går bra! Men jobbigt att råka ut för detta illamående! Sån tur är brukar inte fostren ta någon skada även om man inte äter så mycket och går ner i vikt. De tar vad de behöver ändå!

Hoppas du mår bättre snart!!

Mymina och knasse: hejar på er!! Håller tummarna allt jag kan!

Kram på er alla i tråden!! Och skön sommar!!

• Pippi70

Svensk sjukvård är för det mesta bra men just den här biten har de totalt misslyckats med!!

Att det ska vara så hopplöst att få ta lite blodprover som man dessutom erbjuder sig att betala för själv!

Du f

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?