• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Tack mariposa!

Ja det är lite tungt just nu...men har redan börjat ladda för en till omgång:)

Inte ger jag upp i första taget!!

Nu är det snart din tur vännen, hur har kliniken bemött er vid ert missfall?

Har du fått göra någon mer undersökning? Har de tillsatt något annat i medicineringen denna gång?

Har du nämnt något om kortison och blodförtunnande till dem?

Ska man börja med kortison innan ET?

Om jag ska köpa utomlands, vad heter iså fall läkemedlet, det finns säkert olika.

Dumt att vi inte köpte i Spanien när vi var där...

Men tänkte att jag inte skulle behöva det eftersom jag har varit gravid utan problem förr... Men det var ju längesen.

Myran:Vad för antibiotika tog du innan?

Jag tror stenhårt på det!

Men Lite svårt att få det utskrivet bara så där..kanske kan köpa även det utomlands?

Jag vill köra på igen så fort som möjligt men tror nog det är klokt att vila kroppen från hormoner ett par månader först.

Jag har fortfarande inte fått något svar från kliniken, de hade också helgdag i går.

KRAMAR

• Pippi70

Tack myran o germany för eran hjälp!

Ja.. Vad hade jag gjort utan er alla vänner här inne?

germany förresten, tänkte på dig och undrar om du o din man har öppnat den lilla lappen där det stod om du väntar en flicka eller pojke??? Nyfiken:)

Du behöver ju inte berätta om du inte vill så klart, tyckte det var ett fint och lite speciellt sätt att göra, det ska jag nog härma när jag kommit så långt..

Än en gång, så glad för din skull!

Myran, hur mår du? Har du fortfarande ont? Tänker på dig och vill så gärna att allt ska vara bra! Kram

• Pippi70

Hej på er! 
    Gjorde ett hcg prov i dag på klinikens begäran,jag fick inte sluta med medicinerna om jag inte tagit det...
    och det visade mycket väntat på mindre än 2. Så nu tänker jag inte stoppa i mig mer hormoner på ett tag.

Jag vet inte riktigt vad som händer härnäst..avvakta och ser vad kliniken råder oss till,innan vi börjar med att ställa 
    frågor och ev krav.
    Jag har varit ledig idag,men har inte gjort annat än googlat runt om olika behandlingar med både det ena än det andra..blir också snurrig i huvudet..
    Hade önskat att kunna lägga allt i händerna på någon kunnig läkare som skulle göra allt för mig/oss för att kunna bli gravid...men så är det ju det här med vår ålder...svårt att få någon förståelse att vilja ha barn så här sent i livet..dessutom när man som jag redan har gått igenom det en gång och är "fri"nu...men jag vill inte vara FRI! 

Men får jag inget gehör för fler stödmediciner så tänker jag självmedicinera.
    Ett försök till blir kostsamt,pengar som inte finns i nuläget,men vi jobbar på att försöka lösa det.
    Kommer vara värt varenda krona i slutändan

Vinkan: Klexane? är det samma som Fragmin? Kanske jag behöver dina sprutor

TyckOmMig: vad jobbigt med dina besvär!!  Men skönt att höra att det inte var nån elakartad sak!

myran:glädjer mig att du mår bra! 

Miafia: illamående är inget kul!!  Men det kommer något gott av det! Håll ut,hoppas det snart är över och inte blir långvarigt. Det är så olika det där med gravsymptom...jag hade inga problem alls med mina,mådde hur bra som helst,men min syster spydde mer eller mindre i nästa 9 månader med alla hennes tre!!

Karin: Hoppas du mår bra!    Kram o trevlig helg alla finingarHjärta

• Pippi70

Hej tjejer!

Välkomna hit snart lycklig och strandhem.

Tråkigt att det gått lite si o så med dina ägg i Aten, snart lycklig, tycker du är en riktig kämpe!!

Strandhem: håller mina tummar för att du får ett stort plus den 11de:)

Mariposa: underbart att läsa att du är ruvare till två finingar! Ta hand om dig nu. Håller tummarna för dig med!!

Myran: i dag hoppas jag att allt ser fint ut för dig på VUL och att hcg har stigit bra. Förstår att du är nervös . Styrkekram!!

Germany: bra idé med en gravtråd, hänger gärna med där jag med:) när jag nu kommer så långt...

Tack än en gång för allt ert stöd här inne! Jo, jag är nog ganska stark men känner mig ofta väldigt skör.

Det har varit lite varannan dag deppighet nu..

Det ska bli lite skönt att vila ett tag nu från bebisverkstan, leva lite.

Undrar var livet tog vägen?

Samtidigt som hela jag bara vill köra på ett nytt försök snabbt igen... Men måste lugna mig lite..kan inte planera in något sådant nu, har för mycket att göra både hemma o på jobbet just nu,

Och sen är det semestertider.. Svårt att få till VUL och annat praktiskt då.

Det får bli augusti nästa gång. Men har inte pratat med kliniken i Spanien ännu.

Jag tänkte ta upp det här med stödmediciner med IVF i Falun, det är där jag får hjälp. De jobbar ju med sådant ofta så jag hoppas de lyssnar och kan ge råd.

Visst... Lite desperat är jag men tänker inte göra något som är farligt.

Går på min magkänsla.

Ha en fin solig måndag! Kram!

• Pippi70

Callimero: det enda vi hörde var att simmarna var bra. Dagen efter ÄP fanns 6 fina ägg befruktade, vi fick aldrig veta hur många det var från början... De skulle ringa när det blev dax för ET. Antingen dag 3 eller 5. När de inte ringde på dag tre blev vi bara lättade och tänkte att nu har de klarat sig! De sa inget när de ringde på dag 5 om att det bara fanns en kvar.. Jag blev så ledsen och lite chockad när vi kom dit förväntansfulla och glada och fick veta att det bara fanns en att sätta in...

Men det var "beatiful" som de sa... Men vad vet jag om det? Litar ju på att det stämmer vad de säger..

Det var en otroligt känslomässigt stressig vecka..att gå nere i spanien o vänta o vänta så många dagar utan att få veta...eller redan när de ringde veckan innan och berättade att det inte såg bra ut med donatorn.. Att det fick byta till en annan..

Tycker inte vi har fått tillräckligt med svar och information på vad som gick fel... Vet inte ens om det var färska ägg vi fick, det kan ju lika gärna vara frysta eftersom de skakade fram dem så snabbt... ??

Det enda vi har hört från kliniken nu är att Kordinatorn ska prata med doktorn om vårt fall och återkomma.

Vi har inte skrivit något av våra funderingar och frågor ännu, vi ville liksom se lite vad de gav först..

Så därför har jag inte så mycket svar just nu.. Går som vanligt bara o väntar.

Det är nog första gången i mitt liv som jag vill att sommaren ska gå fort så vi kan göra om det!!

Det grämer mig lite att vi inte kan göra FET, då hade jag kanske kunnat hinna med det innan semestern.

Det är ju det här med VUL här hemma som ställer till det.. Eftersom de stänger här hela juli.

Har funderat på att kanske tillomed åka ner till tex Sthlm för VUL om det finns någon som jobbar i juli... Då kan vi kanske göra det redan då... Känns som en evighet till augusti:(

Ja... Så här går mina tankar just nu.. Hela tiden dygnet runt.. Ibland kommer det ledsna över mig när jag inser hur nära jag var att verkligen bli gravid.. Varför är jag inte gravid nu? Det var ju det som var tänkt... Men sen lägger jag undan dessa tankar nånstans långt bak och tvingar mig att se framåt och blir liksom lite besatt i allt jag gör..

• Pippi70

Nej, vi har inte fått något protokoll... Ingen information alls om äggen eller dess utveckling.. Ibland får jag för mig att allt bara är en stor bluff.., men så är det ju inte naturligtvis. Då borde de inte ha så hög procent som lyckas.

Jag trodde väldigt mycket på det här...trodde att om jag bara får det där perfekta lilla embryot i min livmoder så skulle det stanna där...

Är ju så klart en ren tillfällighet att det inte fäste, men grubblar gör man ju...

Är ju sån jag är.. På gott o ont..

• Pippi70

myran: förstår att du inte kan slappna av, oron tär på en. 
    Men denna gång har de små valt ett bättre ställe i sin mammas mage att växa och bli stora på,
    Jag tror också att man blöder lättare av medicinerna och att slemhinnorna blir sköra.
    Allt kommer gå bra hela vägen!  Det väljer jag att tro på!  Kram!

Tack alla för ert stöd och ert fantastiska engagemang i vårt fallGlad Blir så rörd!
    Vad skulle jag gjort utan erHjärta

Har nu fått vårt protokoll av behandlingen... 17 dagar efter ET..

Där står det att från början fanns det 16 frysta ägg...vi fick ingen information att de var frysta...
    11 av dem överlevde upptiningen. 8 blev befruktade med ICSI....gör de det på alla??
    6 utvecklades normalt till dag 2. Sen står det inget när de föll bort...bara att det tydligen fanns 2 embryon på dag 5
    och ett embryo som sattes in. det andra står det ingenting om...?

Det som förbryllar mig med är att det står att vi sökt behandling dels för kvinnlig åldersfaktor...men också dels för manlig faktor?? 
    Detta visste inte vi!!
    Sperma testerna vi gjort har alla varit bra. Både i Falun och det första vi gjorde i Spanien.
    När vi lämnade inför ET såg det också bra ut sa de...men i pappren kan man läsa att det bara var 10% normal??  Vet ju ingenting om hur det brukar vara....någon som vet?

Ingen har talat om för oss att  simmarna inte var bra...var det därför det behövdes ICSI? 

Vi ska skriva ett långt brev till dem och vara väldigt tydliga med våra synpunkter.
    Men har inte hunnit sätta oss ner med det ännu. det får bli i morgon eller Torsdag.
    Telefon möte vågar jag inte ha....kan så dålig engelska så det skulle sluta med att jag får massa med information och sen lägger på luren och vet inte ett skvatt vad som sagtsObestämd

NI GER MIG STYRKA !  Tack!  Massor med kramar till erHjärta

• Pippi70

Åh vilken härlig nyhet:) grattis tummen till dina små! Hoppas de mår bra trots tidig ankomst, Väldigt fina namn! Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?