• Pippi70

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Tusen tack myran!! Kram

• Pippi70

Hej!

Jag fick svar från min IVF läkare i dag och hon tycker också att jag ska ta stödmediciner som trombyl och predisolon vid nästa försök . Skönt att bli tagen på allvar, hon är en fantastiskt bra läkare som verkligen lyssnar.

// kram på er

• Pippi70

Ypke: det är alltid ett gott tecken att mensen uteblir!

Men hormonerna vi stoppar i oss stoppar också mensen från att komma. Jag fick inte min förren tre dagar efter jag slutat med dem. Lycka till med testet i morgon!!

Bra om du gör hcg blodprov, min klinik ville att jag skulle göra det trots minus på Stickan så man kunde vara riktigt säker innan man slutar med medicinerna!

Germany: ja vi har haft samma läkare, och eftersom jag bor i Falun har jag förmånen att ha henne som hemmaläkare:)

Hon kommer hjälpa mig med alla mediciner jag behöver.

Vi har ju fått en rejäl rabatt av IVI Valencia för vårt nästa försök. Betalar inte ens hälften och vi behöver inte betala donatorns mediciner heller. De ser allvarligt på att det bara blev ett enda embryo över trots 13 fina ägg från början och även med spermier som var bra.

Känner att de kommer göra allt de kan för att vi ska få bättre utdelning nu i augusti. Allt är planerat till den 8-13 augusti så nu är det bara att vänta igen....

Hoppas ni finns kvar här då och stöttar mig, så inte alla försvinner till germanys gravidtråd:)

Mymina: det börjar närma sig nu för dig.spännande!!

AmelieS : har föjt dig lite tidigare här i tråden, då när jag mest bara läste eftersom jag inte var inne i processen då.

Härligt att din väntan snart är slut och att du äntligen ska få se dina små och hålla dem i din famn! Ett stort lycka till!!

KRAMAR FRÅN PIPPI

• Pippi70

Hej NY I GBG! Vad skönt att du är bra nu och att ni är på gång igen. Jag har tänkt mycket på dig och att ni råkade ut för nästan samma sak. Och om hur er klinik ställde sig till det efteråt.

Jag tycker Paloma som är vår kordinator i Valencia har varit väldigt bra, snabb med att svara på våra frågor.

Hon hade redan börjat undersöka vad de kunde göra för oss innan vi hade skickat vår brev så vi fick snabbt svar.

Du får gärna inboxa frågor till mig. Kram

• Pippi70

Myranvännen: vad skönt att allt såg bra ut med de små. Otroligt att man redan kan se så mycket!! Måste vara en overklig känsla att de verkligen finns där i din mage och växer för varje minut:)

Vad bra att du har en toppen BM som tar väl hand om dig och tar din oro på allvar. Stor kram!

Callimero: låter inte så bra med kramper i livmodern.. Har inget mer råd att ge dig än att försöka få en ordentlig utredning på vad det beror på..

Hoppas du har fel med att det inte blev något med ditt ruvande nu... Håller ändå tummarna för dig att det lyckats!

Kram!

Strandhem: jag fick min mens bara några dagar efter jag slutat med hormonerna, det var en normal blödning som varade ca en vecka...

Tycker du ska kolla upp varför du fortsätter blöda.. Jag vet inte om det är vanligt?

Kram på er alla fina:)

• Pippi70

Phu 76: vi har varit på IVI i Valencia nu i april. Det kostade oss ca 90000 kr exl resan och boendet. Man får alla ägg donatorn ger, tror de garanterar minst 7 ägg, men är lite osäker där. De har frysta ägg att tillgå om donatorn får få ägg. Sen finns det ju ingen garanti på hur äggen utvecklas och så länge det finns något kvar att göra insättning på så räknas den behandlingen.

Vi hade otur och fick bara ett över från 13 ägg. Det tog sig inte tyvärr. Men kliniken tycker själva att de misslyckats så vi har nu blivit erbjudna en ny behandling med en rejäl rabatt.

Läs bakåt i denna tråd om du är inne på att göra ÄD i Spanien, här finns mycket kunskap. Det hjälpte mig jättemycket innan vi tog steget fullt ut. Lycka till!

• Pippi70

Vad skönt myran! Förstår att du har haft en väldigt lång och orolig natt.många kramar

• Pippi70

Mymina: hoppas du får börja din behandling nu, och att inte den där cystan försenar det hela! Nog så jobbigt med denna väntan och planering med resor o allt.. Jag fick cystor vid flera tillfällen när jag skulle göra IVF och fick vänta ytterligare en månad varje gång för att de skulle försvinna. En gång tog de hål på en. Det är tydligen ganska vanligt och normalt vet man inte om att man har dem, då de försvinner av sig själva. Kram

• Pippi70

Emmaoper: jag gjorde ET på dag 27 och hade ätit progynova lika länge, jag ifrågasatte detta för jag också var rädd för att det var så sent men fick svaret att man kan göra ET allt från 10- 35 dagar med progynova.

Om slemhinnan skulle blivit "för gammal" skulle det visat sig som en blödning.

• Pippi70

Men Karin, vad ledsamt. Så himla orättvist!! Förstår att du blev chockad. Finns inga ord för hur ledsen jag är för din skull. Nu en ny orolig väntan för dig tills du får svar på de andra testerna, önskar och hoppas att din BM såg helt fel!! KRAM

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?