Äggdonation i Spanien: erfarenheter?
Åh, grattis Strandhem till småprinsarna!!
Åh, grattis Strandhem till småprinsarna!!
Hej tjejer!
Tänk så härligt med tre fina graviditeter i tråden
Grattis till bra RUL, hoppfull! Och Pippi, det är verkligen inte långt kvar - så spännande! Callimero - usch, låter inte kul m komplikationerna, även om man så gärna står ut med det mesta av en så fin orsak... Halsbrännan brukar ju lägga sig lite senare, så hoppas att det snart ger med sig.
Jag väntar nu på andra mensen efter skrapningen. Efter tredje så kan vi sätta igång igen, så om allt går väl blir det en spanienresa i slutet av juni.
Kramar till er alla!
Åh, de största grattiskramar, Pippi! En liten prins. Och så blev livet med ens något helt annat Sköt om er och njut!!
Karin, så underbart att höra att du snart är framme vid målet! Jag var lite off i tråden under min graviditet o början av mammaledigheten, men jag läste ikapp en del och förstår att du haft en riktigt jobbig resa. Så glad att höra att modet att försöka på nytt gett resultat!!
Hej tjejer!
Första cetrotidesprutan o progynontabletten avklarad. Om allt går väl så blir det dags för vårt sista fet 24/6. Har redan bestämt att jag åker ner själv till Valencia.
I dag när jag hämtade dottern på förskolan så pekade en av de andra barnen (typ 2 år) plötsligt på mitt mörka hår och min dotters ljusa och sa: "det är inte lika". Jag var rätt så ljus som liten, och min man med - men jag har varit brunett större delen av mitt liv, och maken är typ råttfärgad. Undrar just hur donatorn ser ut? Nu är vår dotter ca 19 månader o har verkligen ett tydligt eget utseende. Många påpekar likheterna med hennes pappa, men det är ju verkligen en kombination av honom och något annat.
Den där okända faktorn dyker upp ibland, inte alls som något obehagligt, utan snarare som den där extra speciella ingrediensen som gör vår dotter till just den hon är.
Hoppfull - så härligt att höra att twinsen mår bra! Hoppas att du också gör det? Har du bestämt hur länge till du ska jobba?
Lisa - usch, vilka jobbiga nyheter ni fått. Som om det inte räcker med det som är:( Jag har tyvärr inga konkreta tips att ge i den situationen, men hoppas att någon annan kan bidra. Det är ju inte alls någon tröst, men på sätt och vis är det ju iaf bra att veta hur läget är så att ni kan planera vidare med rätt förutsättningar o förhoppningsvis maximera chanserna när det väl blir dags. Håller alla tummar för dig och er!
Karin - de största grattiskramar från mig med!! Det är en överväldigande känsla att plötsligt möta den där lilla personen som man kämpat för o längtat efter. Njut, njut, njut!!
FrkRöd - så roligt att du är på gång igen. Ett steg på vägen!
Själv åker jag ner till Valencia på mån, insättning på tis av det sista embryot. Håll tummarna!
Kramar o önskar er alla en fin midsommar.
Frk Röd - 11 ägg!! Det är ju fantastiskt! Håller alla tummar för att du blir en riktigt positiv resa
Jag både längtar o fasar lite inför min resa. Sista embryot så det finns såklart en risk att det inte klarar upptiningen. Hoppas att det visar sig vara en riktig fighter!
Frk Röd - då håller vi tummarna för att de sex fortsätter att utvecklas riktigt bra!
Åh, Frk röd - vad jag hoppas att de två (för det är väl två, inte tre som sattes tillbaks??) hänger i o utvecklas riktigt bra!
Jag hänger på hotellrummet i Valencia efter att ha mumsat i mig ett antal pintxos o ett glas rosé på en av favoritbarerna. Hoppas så att jag får ett positivt samtal från kliniken i morgon så att jag i morgon kväll får göra dig sällskap i ruvarklubben. När har du testdag?
Det gick bra! Det var Dr Remohi som satte tillbaks den sista blastisen. Han var den första läkaren vi träffade när vi besökte IVI första gången, så oavsett hur det här går så känns det lite som om cirkeln är sluten.
Men så spännande att du satte tillbaks alla tre! Förstår helt varför. Om sannolikheten är liten att alla tre fäster så känns den ju ändå rätt så god att NÅGOT fäster Jag har testdag 4/7, men just då är min gyn på semester så jag får nog vänta ett par dagar på resultatet. Tror inte att jag kommer att testa hemma - vanliga stickor är ju inte lika känsliga som blodprov o när det är så himla tidigt så finns det en risk att det visar fel.
Nu en liten runda på stan innan hemfärd i morgon.
Håller tummarna för oss båda (eller alla 6 om vi ska räkna embryon o blastisar också
Åh, Karin - vilken ljuvlig bild!! Så underbart att få se
Callimero o Ypke - det är ju hur snart som helst för er båda! Stort lycka till - allt det fantastiska o underbara o knasiga o lärorika väntar på andra sidan.
Frk. Röd - IVI vill också ha blodprov för att få ett exakt värde. Tidigare gånger har de velat få två värden med några dagars mellanrum för att se att det ökar som det ska. Min gyn tycker att de vill testa alldeles för tidigt, så hon säger "ja ja, ta du provet när de vill, men fortsätt med medicinen tills jag hör av mig veckan därpå" Får se om jag står ut utan att testa hemma.
Kramar till er alla och tack för tummar, finaste ni.