• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Angie08

Tack :)
    Idag har jag börjat känna av symptom som jag inte riktigt haft förrut.
    Lite molvärk och blev riktigt yr idag, mådde illa och har haft riktig ont i huvudet på eftermiddagen.
    Något som känns igen? Kanske hört någon som haft så och varit gravid?
    Fick nämligen upp en sida på tidiga gravsymptom och alla var med där :/
    Samtidigt som jag verkligen vill och hoppas så tror jag ändå inte att det är något.
    Sofipropp: har du några "ovanliga" symptom?

• Starbaby
    Angie08 skrev 2012-05-15 19:51:05 följande:
    Tack :)
    Idag har jag börjat känna av symptom som jag inte riktigt haft förrut.
    Lite molvärk och blev riktigt yr idag, mådde illa och har haft riktig ont i huvudet på eftermiddagen.
    Något som känns igen? Kanske hört någon som haft så och varit gravid?
    Fick nämligen upp en sida på tidiga gravsymptom och alla var med där :/
    Samtidigt som jag verkligen vill och hoppas så tror jag ändå inte att det är något.
    Sofipropp: har du några "ovanliga" symptom?
    Jadå, låter precis som tidig graviditet.
  • Soffipropp

Nej det vet jag inte riktigt om jag har:/ har haft grymt ont i huvudet idag, men det kan man ju ha ändå. Känt mig lite hal illamående vissa stunder eller hur jag ska förklara som försvunnit lika fort. Har ju 8 dagar kvar till BIM, men vågar inte riktigt hoppas att det ska vara nånting den här gången heller:/

• Angie08

Ne, man vill ju inte hoppas för mycket men jag kan ändå inte låta bli tyvärr :(
    Litar väl inte riktigt på alla symptom förrän jag fått ett positivt test :) vilket jag hoppas kommer snart, för oss båda

• Soffipropp

Ne precis så känner jag också. Ja jag hoppas det blir positivt för oss båda den här månaden:)

• Soffipropp

Angie08: hur går det för dig? Fått några grav symtom? Jag känner mig grymt trött och har haft huvudvärk ett par dagar. Nu idag har jag haft lite molvärk i nedre delen av magen och även en brännande/svidande känsla imagen. Men det behöver ju inte betyda att det är någonting.

• Angie08

Jag har en del symptom som jag inte haft förrut. Blir fortfarande lite yr ibland så jag blir riktigt illamående, inte så mycket molande nu men mörka bröstvårtor och tydliga ådror. Går och kissar stup i kvarten. Är väl på bim-3 el 4 idag. E inte riktigt säker. Om man är gravid, kan man plussa så tidigt då?

• Soffipropp

Tror det finns de som plussat så pass tidigt, beror ju på hur hög halt man har av hcg. Kolla på Apoteket efter test som man kan testa ett par dagar innan BIM:) hoppas det är något som växer där inne:)

Svar på tråden Vågar man testa?