• Anonym (Kinky light)

Vad har ni för fetischer?

Man hör ibland om att folk blir sexuellt upphetsade av de mest vardagliga ting.
    Men det är sällan några föstahandshistorier.
    Jag tänkte vi skulle ändra på det.
    Även om jag inser att det kan skarvas och hittas på en del i skydd av familjelivs anonymtet känns det ändå mer äkta än om en kompis berättar om en tjej som vet en som...

Kanske tänder du på vetedeg eller går igång på att sniffa på svettiga armhålor eller kaffesump?
    Kort sagt: Vad har du för små fetischer som du smyger med?
    Du kan berätta för oss vi lovar att inte skvallra.  Flört

• Svar på tråden Vad har ni för fetischer?
  • Anonym (S)
    Tukt skrev 2020-12-23 16:54:10 följande:
    Vet inte längre om du missförstår mig medvetet, eller var du vill komma.
    Självklart kan man känna upphetsning inför ett sammanhang. Men det går inte under begreppet fetichism. Det gör framför allt objekt, kroppsdelar eller klädesplagg.
    Om du tänder på dominans/BDSM så är det en handling du kan bli upphetsad av. Men det är inte fetischism. Däremot kan det vara så att du har med dina fetischer i ett sammanhang där man dominerar. Men fetisch är fetisch, och dominans - som är en handling - är dominans.
    Nej, jag tänker inte alls på BDSM (där D f.ö. står för just dominans), jag diskuterar fetischism. Det du själv citerade från Darkside visar att t.ex. sammanhang (epoker m.m.) kan vara en fetisch. Det som avgör om något är en fetisch för någon, är hur personen reagerar inför det (nämligen med sexuell upphetsning, trots att det inte normalt räknas som sexuellt), inget annat.
  • Tukt
    Anonym (S) skrev 2020-12-28 20:42:06 följande:
    Nej, jag tänker inte alls på BDSM (där D f.ö. står för just dominans), jag diskuterar fetischism. Det du själv citerade från Darkside visar att t.ex. sammanhang (epoker m.m.) kan vara en fetisch. Det som avgör om något är en fetisch för någon, är hur personen reagerar inför det (nämligen med sexuell upphetsning, trots att det inte normalt räknas som sexuellt), inget annat.
    Jo, men för att någon reagerar starkt för att exempelvis "knulla" gör det inte till en fetisch.
    Det är inte bara styrkan och behovet som avgör att det är en fetisch utan även att det i övrigt är ett icke-sexuellt objekt eller kroppsdel.
    Ett, exempelvis rollspel är inte det. Då har du missat fetischismens mest grundläggande betydelse, och även det som ordet ursprungligen kommer ifrån "amulett".
  • Anonym (Stövlar)
    Tukt skrev 2020-12-29 08:05:53 följande:
    Jo, men för att någon reagerar starkt för att exempelvis "knulla" gör det inte till en fetisch.
    Det är inte bara styrkan och behovet som avgör att det är en fetisch utan även att det i övrigt är ett icke-sexuellt objekt eller kroppsdel.
    Ett, exempelvis rollspel är inte det. Då har du missat fetischismens mest grundläggande betydelse, och även det som ordet ursprungligen kommer ifrån "amulett".
    Nej, knulla är givetvis ingen fetisch, för det är ju sexuellt i sig.

Rollspel kan handla om att leva ut en fetisch.

Sluta nu att låtsas vara expert på det här, för det är du uppenbarligen inte. Du kunde ju inte ens hålla dig till den definition som du själv citerade från Darkside.
  • Anonym (Stövlar)
    Tukt skrev 2020-12-23 16:25:39 följande:
    Ja, du är halvvägs på rätt spår. Fetischer rör, som jag skriver ovan, objekt, plagg och ickesexuella kroppsdelar. Inte situationer som rollspel och annat.
    Dock kan såklart ens fetisch utlevas i en kontext av exempelvis ett rollspel. Men det är INTE en fetisch i sig.
    Jag tror nog att jag är på rätt spår, medan du å andra sidan allt mer spårar ur i dina försök att framstå som expert när du svarar mig och "S". Jag har inte påstått att ett rollspel i sig är en fetisch, fast det kan användas för att leva ut en fetisch precis som det kan användas för att leva ut andra önskemål och intressanta fantasier också, även helt utan sexuell innebörd.
  • Anonym (Uddafetisch)

Jag tänder enormt på när kvinnor sitter med jeans på sig på en stol och gnuggar röven/ underlivet fram och tillbaka eller bara rör sig på stolen. Vet inte riktigt varför, men antar det är något som hänger kvar sen skolan när man satt bakom en tjej eller flera i klassrummet och kollade in deras rumpor.

Tänder också på när en kvinna fnittrar på det där lösaktiga sättet. Svårt att beskriva för den som inte fattar, men vissa porrtjejer har en förmåga till det där.

• Kungsholmsbo

Ords betydelser har i alla tider förändrats och fått nya närliggande innebörder etc. Eller ibland något helt annat.

Kanske kan det vara så att för den initierade så är innebörden av ordet fetish den som ges på olika sådana sidor.

För oss vanliga dödliga så tror jag ordet har degenererat till att betyda vad man tänder på utöver själva sexet. Typ att man går igång på snygga underarmar, höga klackar eller linkande.

• Anonym (Jag är hans ägodel!)

Den här tråden var bra 2012 men nu har ni ju förstört den fullständigt med era ordklyverier och ordalydelser hit och dit....

Jag går igång på att kallas slyna, sliddjur och höra att han äger mig. Han är min alfahane...Jag vill att han biter mig på axlarna så jag bli blå...Om mannen inte pallar det så är mitt riktiga namn under sex priceless. 
    Älskar att se en bild på ett stånd där mannen håller ett grepp runt roten, tummens vinkling runt kuken gör mig galen....
    Jag vill bli ägd och dominerad under sex men har även börjat vara Madame och Giantess, alltså dominera och förnedra en man. Helt nytt för mig. Nya män ger ibland nya horisonter. Rakblad....ja, faktiskt! ....Finns mycket spännande däruteFlört

• Tukt
    Kungsholmsbo skrev 2021-01-03 18:14:04 följande:

Ords betydelser har i alla tider förändrats och fått nya närliggande innebörder etc. Eller ibland något helt annat.

Kanske kan det vara så att för den initierade så är innebörden av ordet fetish den som ges på olika sådana sidor.

För oss vanliga dödliga så tror jag ordet har degenererat till att betyda vad man tänder på utöver själva sexet. Typ att man går igång på snygga underarmar, höga klackar eller linkande.

Att ord kan förändras är ju också i mitt tycke ett val man gör, på samma sätt som att vissa ord som inte förändras också är ett val.
    För mig i egenskap av fetischist så är det däremot viktigt att jag har ett ord på den jag är, det jag är och att det inte betyder lite precis vad som.
    För den som har kinks som krydda på vanlig vaniljsex är det förmodligen ingen grej eftersom det primära är definierat.
  • Anonym (Stina)
    Tukt skrev 2021-01-04 08:29:46 följande:

Att ord kan förändras är ju också i mitt tycke ett val man gör, på samma sätt som att vissa ord som inte förändras också är ett val.

För mig i egenskap av fetischist så är det däremot viktigt att jag har ett ord på den jag är, det jag är och att det inte betyder lite precis vad som.

För den som har kinks som krydda på vanlig vaniljsex är det förmodligen ingen grej eftersom det primära är definierat.

Även om jag inte är fetischist håller jag helt med dig. Kalla en kink för en kink, en turn on för en turn on och en fetisch för en fetisch så blir det mycket lättare tala med varandra utan att missförstå eller såra varandra.
  • Anonym (Fetisch?)

Hej!

Jag är lite osäker efter alla diskussioner i tråden, men jag tror att det jag har är en fetisch. Jag tänder på nedkissade kläder eller tyg.

Jag har gjort det så länge jag kan minnas och jag har inte en enda gång lyckats onanera och komma utan att fantisera om, titta på eller känna på specifikt kläder som blivit kissade på.

När jag har sex med partner kan jag få orgasm utan, men om jag har svårt att komma under sex så blundar och och tänker på kläderna.

Det går bara inte att bli av med, det är helt grundläggande för min sexualitet. Ibland när jag är ensam lever jag ut detta, kissar på kläder eller tyg medan jag onanerar, och det finns ingenting som kan slå detta.

På nätet hittade jag en kille med exakt samma "intresse" och vi ses, kissar på varandras kläder och har sedan sex efteråt. Också svårslaget.

Det hade varit enkelt om jag bara kunde fantisera om något vanligt, nåt som har med sex att göra, men det går bara inte. Samtidigt vill jag inte vara utan detta, kan inte tänka mig hur tråkigt det skulle vara.

Jag är tjej, 40 år

Svar på tråden Vad har ni för fetischer?