• Thyris

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

Eliasmamma skrev 2012-05-06 08:21:43 följande:
    Nej det kom igång spontant, vi tror att sexet 6 tim innan satte igång det vilket inte var vår tanke. Vatten och slempropp gick samtidigt i 34+6 så vi blev inlagda då och i 35+3 kom han. Jodå han hade bra med vikt för att vara en månad för tidigt men dagarna innan han kom var oerhört jobbiga med svåra smärtor osv.
    Ojdå, så "färdknäppen" gjorde susen *s* Vilken tur att han mådde bra ändå, men att ha ont så länge är ju ingen höjdare!! Fick du ingen smärtlindring när du låg inne? Fast det hjälper ju inte alltid ändå iofs.. :-/
  • Thyris

Dom gör tul på spec.mödravården på sjukhuset , och det görs inte på rutin utan bara om kurvan avviker eller nått annat liknande. Vår första vägde lite över 4.8 kg på bf och det var inte så kul. Mitt magmått har skjutit iväg och jag är jätterädd för att nästa är större så jag ringde spec. mödra själv och fixade tid till tul när min bm verkade helt ointresserad .

• Thyris
    Helle77 skrev 2012-05-06 23:02:15 följande:
    är inne på +3 dagar nu... SUCK Flört tur att ungen verkade vara liten på TUL!!!
    Åhh övertid...Seeeeegt *s* Du får berätta hur liten bebben var sen, om det stämde! Lycka till
  • Thyris

Tack, jag ska uppdatera när jag varit där! Gick allt bra, tog det lång tid?

• Thyris

efter besök hos bm idag så har magen växt ytterligare och inte alls planat ut somden borde. Magmått 38 cm ( är i v 35+) och ligger en bra bit ovanför översta kurvstrecket.. Hade jag inte redan bokat tid för tul så hade bm gjort det nu sa hon *s* Ska in på viktskattning i början på nästa vecka som tur är!! Hoppas hoppas hoppas på att få en tid för igångsättning.... Blodtrycket är på väg uppåt och jag samlar määäängder med vatten ( 6 kg på 2 v...) så det bådar inte gott.. Min HF började likadant sist... ORKAR inte mer nu.. 30 kg + känns i kroppen vill jag lova... Lilla bebban är fixerad och knappt ruckbar, så att jag kännt att hon har knökat på min stackars blygdbensfog var inte så konstigt. *s* Ska fixa det sista här nu i veckan och packa bb väskan, sen får hon gärna komma närsomhelst efter nästa vecka! ( om hon är "färdig" såklart)

Heini: Hoppas du får en tid för bedömning så du slipper gå över tiden!! Det verkar ju vara så himla olika det där med tul. en del läkare tycker det är värdelöst och en del verkar tycka det behövs och att det funkar..  Jag hoppas på att dom kan se på ett ungefär om bebban är stor eller ej. Dom borde kunna se om det är en 3 kg´s eller 5 kg´s tycker man ju!? Och om min gigantiska (!!!) mage består av bebis eller mkt fostervatten..

Håller tummar för oss båda        

• Thyris

Jag hoppas verkligen dom kan se på ett ungefär vilket håll det går åt iaf . Och att det isf blir fel åt " rätt håll" om det nu blir fel hoppas på igångsättning snart, alla krämpor knäcker mig snart , utöver oron för stor bebis ! Foglossning som gör så in i he-ete ont, särskilt nu när bebis fixerat sig. ( fogen i blygdbenet.... Ajajaj) gått upp 30 kg och samlar massa vatten , blodtrycket stiger och händerna domnar och gör ont.. Blä, orkar inte mer nu!!! Plus att jag är stor som ett hus .....

• Thyris

Åh i morgon är det äntligen dags för tul!!! Hoppas nästan att bebis är stor så dom sätter igång mig.. Är så jäkla skitless på att vara så hör stor orörlig ont överallt inte kunna sova och händer som domnar och värker!!!! samtidigt som man känner att man har massor att göra, städa handla ta hand om stora barnet osv osv osv.. Plus att jag får sd så fort jag går ett par steg, och foglossningen i blygdbenet gör så satans ont, värre nu efter att bebben fixerat sig....
    Så haha,nu har jag gnällt ur mig lite

• Thyris

Sådär , 3200 gram i vecka 36+0... Men det var lite svårt att bedöma då bebis ligger då långt ner i bäckenet redan. Ska tillbaka om 2.5 veckor för nytt tul . Enl hans uträkning var den nu +14. % undrar hur mkt det kan stämma?? Enl hans uträkning skulle vikten sluta på ca 4 kg men trodde han knappt själv *s*

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??