• Spants

20-25 runt Västerås?

Vet inte om det gills som ung, men jag är 23. Är väldigt yngst på öppna förskolan och föräldragruppen. Så tänkte kolla här om det finns andra mammor/pappor som inte är 30+.
    Jag är ganska nyinflyttad och har knappt några vänner som har barn, så skulle vara kul att prata med lite andra föräldrar i samma ålder  Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 20:30
    Spants - Sandy. har en dotter född Sep 2011

Lizzan89 - Lizz med dottern Thea, född 26 aug-11

Jazzica - Jessica med sonen Theo född 21 augusti 2009

Kramgotjej: Emma, två döttrar Lova född okt 08 och Melenie född okt 11

Melwsmammi - angelica, har en son född 09 och heter melwin

WasaE- Åsa med dottern Evelina, född feb. 09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-13 12:07
    Anna haren son, kelian född i jan detta år

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-25 09:10
    Vår grupp på fb www.facebook.com/groups/410904882255095
    Nya som tittar in här får självklar också gå med i gruppen! :)

• Svar på tråden 20-25 runt Västerås?
  • AlexXx

Ja de är lite närmare stan än mig. Jo Gulsporregatan vet jag precis vart de är:)

Ååh jag skulle vilja jobba på Gryta hospice! verkar väldigt intressant.
    Jag hade praktik på hjärtavdelningen på lasarettet. Tyckte de va huuur kul som helst! men som du säger så är de ju inte helt lätt att få jobb där. 

• Jazzica

Ja det var konstigt nog "mysigt"! Alltså där är ju alla inblandade medvetna om att dom ska dö så döden är inte lika farlig o läskig där på nåt sätt. Men det var lugnt tempo, inte så mycket att göra när patienterna inte ringde. Jag blir så rastlös så jag skulle vilja ha ett jobb med högre tempo än så :p

• AlexXx

Förstår de, jag är oxå så att jag vill ha saker att göra hela tiden. Tycker de är så tråkigt att bara sitta på jobbet och inte ha nåt att göra. De va därför jag gillade hjärtavdelningen, där hade man att göra hela tiden:)
    Men jag skulle vilja prova på att jobba med palliativ vård. 

• Jazzica

Ja det kan jag verkligen tänka mig :)
    Just nu skulle jag ta vilket jobb som helst då man slipper vara orolig för ekonomin :/
    Ska jobba på ett demensboende i Sala hela sommaren iaf :) det är nåt jag verkligen trivs med :) typ ett dagis för tanter o gubbar ;p

• AlexXx

Jag jobbar med dementa men jag tycker de är jättejobbigt. De gick bättre när jag va yngre, men nu har jag blivit så känslig på senare tid, så de är inget för mig känner jag:P

• Jazzica

Att jobba med äldre och dementa måste vara jättetråkigt efter att ha jobbat på ett sjukhus :p jag sökte jobb inom hemtjänsten och det är når jag verkligen inte gillar men ett jobb är ett jobb :p

• AlexXx

Hehe precis!! nej jag gillar inte heller hemtjänsten. Men precis, man tar ju de jobb man får:P

• Tidens Sand
    Lizzan89 skrev 2012-04-17 08:46:15 följande:
    Tidens sand: Självklart kan du hoppa in du med :) Välkommen !
    Då har du en liten en du då, vad heter han/hon? :)

Hon heter Alayna Elizabeth :)

Just nu ar jag i usa hos min man. Kommer tillbaka hem till sverige i juli. Ungen min alskar att flyga for ovrigt :D satt och skratta och log hela resan. Under start och landning sa satt hon bara och smaskade med tungan. Hon verkar veta instingtvis hur hon ska fixa trycket i oronen :) Och hon ar helt foralskad i sin pappa :D  
  • Lizzan89
    Tidens Sand skrev 2012-04-26 00:12:01 följande:
    Hon heter Alayna Elizabeth :)

Just nu ar jag i usa hos min man. Kommer tillbaka hem till sverige i juli. Ungen min alskar att flyga for ovrigt :D satt och skratta och log hela resan. Under start och landning sa satt hon bara och smaskade med tungan. Hon verkar veta instingtvis hur hon ska fixa trycket i oronen :) Och hon ar helt foralskad i sin pappa :D  
    Hon låter alldeles ljuvlig! :)

Häftigt med Usa! Och "man" ? Är ni gifta? Skrattande 
    Bor han där på heltid , så att ni får flyga emellan då och då. Eller är det bara tillfälligt? :)
    Thea | 110826 | 4275 g, 54 cm <3
  • Tidens Sand
    Lizzan89 skrev 2012-04-26 11:23:33 följande:
    Hon låter alldeles ljuvlig! :)

Häftigt med Usa! Och "man" ? Är ni gifta? Skrattande 
    Bor han där på heltid , så att ni får flyga emellan då och då. Eller är det bara tillfälligt? :)

ja vi ar gifta :) han bor i usa sa det blir en massa pendlande tills bade hon och jag far dubbla medborgarskap. sen blir det till att fundera om han ska flytta till sverige eller jag till usa :P
  • Lizzan89
    Tidens Sand skrev 2012-04-26 18:08:59 följande:
    ja vi ar gifta :) han bor i usa sa det blir en massa pendlande tills bade hon och jag far dubbla medborgarskap. sen blir det till att fundera om han ska flytta till sverige eller jag till usa :P
    Ja okej! Lite spännande ändå , det är ju en rejäl flytt! :)
    Men jobbigt nu med en massa pendlande förstår jag.
  • mathiiiz

Är 20 från västerås och har en liten son som heter adrian och är född 19 december 2011 :)

• Jazzica

Hej mathiiiz :) vi har en grupp på Facebook om du är intresserad! Vi är inte så aktiva på Fl längre verkar det som :)

Gruppen heter unga föräldrar Västerås

• BlivandeMama

Är 19år och bor på Råby med min 1månaders bebis och sambo

• Lizzan89
    BlivandeMama skrev 2012-10-11 00:59:27 följande:
    Är 19år och bor på Råby med min 1månaders bebis och sambo
    Kul att du hittat hit och grattis till bebisen!! :) Vi håller numera till på facebook i gruppen "Unga föräldrar Västerås", välkommen dit! :)
Svar på tråden 20-25 runt Västerås?