Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Kia82 skrev 2012-04-10 09:45:27 följande:
    Hade onda sammandragningar igårkväll och efter att vi sexat blev det ännu mer, längtar efter ännu fler förvärkar. Det drar ganska bra i ligamenten nu och bebben har legat med huvudet neråt de sista dagarna. Är vansinnigt trött på att vara tjock och vill bara ha ut ungen nu.:-P Är i vecka 34 på fredag och det känns som att det är megalångt kvar trots att jag ju vet att det kommer att gå fort. Om två veckor är det dags för nästa bm-besök.

Har slängt in de minsta bebiskläderna i tvättmaskinen här nu och har börjat plocka ihop lite smått med vad som ska vara med i BB-väskan, tycker inte att jag har något vettigt att ha på mig efter förlossningen och måste se till att köpa några fler amningstoppar. Hade även tänkt att köpa en midjegördel, har inte haft det tidigare gånger men har hört att det kan påskynda att livmodern drar ihop sig och det kan ju vara skönt att kunna ha lite midja i sommar innan kilona på magen försvunnit så en sådan ska jag börja använda så fort vi kommit hem.
    Någon som har erfarenhet och kan tipsa om någon bra?
    oj då, ja hoppas det är på gång nu då hihi =)
    Vill med sexa, saknar vårat sexliv.. Visst vi försöker men de går inte riktigt. Känns som om jag krymp där nere =(

Har länge väntat på å tvätta upp kläderna nu och vika in dem i byrån, även packa bb-väskan men får ta det till helgen. Ska till bm i morgon på UL å hoppas det då går å se könet =) Sängen och vagnen är ial färdigbäddade å klara nu saknas bara bebis =) Går in i v.33 i morgon och ja det känns som om det e en evighet kvar!!

Här e det tvärt om, har massor att ha på mig så fort magen försvunnit lite men har däremot inget att ha på mig just nu, känns inte lockande att köpa nya mammakläder heller när det är så kort tid kvar.. Förut kunde man ha taits, långt linne eller klänning. Nu slutar de långa linnena precis under magen och en del knälånga klänningar slutar strax nedanför rumpan. taitsen är på tok för trånga över bäckenet =(
    Och det jag saknar mest av allt är mina gamla jeans.. Älskar att gå i jeans men nu kan ja inte ens ha knappen öppen med en toffs i för höfterna blivit för breda.. Känner mig som en flodhäst, är lika vig som en med =(

haha får nog lägga 2kg i en ryggsäck å ha på ryggen så det blir jämvikt hihi ^^ Känner även att knäna tar stryk, har trasiga knän sedan innan å det blir inte bättre av graviditeten.. Pust, ne e en riktigt gnällkärring idag.
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-04-10 17:43:53 följande:
    Ja, hoppas gör man ju men det känns inte som att den här lille kommer att komma så tidigt heller för det har inte de andra gjort. Sista tittade ut i v. 39+6 och de två första gick jag över 3 resp. 5 dagar. Hoppas dock att han ska vilja titta ut några dagar tidigare.
    Vi hade inte klarat oss utan sex, vi är lite galna på den punkten och ja, på mig stämmer det också att man blivit strängre där nere, tror att det beror på den ökade blodmängden i kroppen som gör att man svullnar.

Jag syftade ju mest på vad man ska ha för kläder med till sjukhuset att ha på efteråt. Har ett antal kilon som jag ska gå ner efter att den här lille är ute, sen har mannen min lovat mig en ny garderob så det ser jag fram emot. Är också en jeans-människa så det lär bli dyrt för honom.
    Ja, man har blivit bredare över höfterna och rumpan känns enorm, är faktiskt ganska deppigt att se men det hör ju till, blir som sagt hårdträning sen. Har också fått ont i knäna och man känner sig en aning framtung ja, vissa dagar har man väldigt ont i korsryggen. Fotmassage är numera det bästa jag vet, slänga upp fötterna i soffan på kvällen och låta gubben jobba lite, den extra tyngden gör ju sitt. Vet inte riktigt hur mycket jag har gått upp nu men för två-tre veckor sedan var det 11 kg så det är väl en aning mer nu.

Har åkt på en fruktansvärd trötthet, känns nästan som i början på graviditeten. Idag har jag sovit 3 h från lunch och framåt och jag är fortfarande så trött att ögonen går i kors. Har börjat så smått med middagen här nu och det är precis att jag orkar med det, längtar tills jag kan få krypa ner i sängen och sooova.:-P
    Mja vi vill ju och vi har egentligen ett bra sexliv. Normalt sett så kan vi inte köra alla ställningar då det tar emot, men nu verkar ingenting fungera. Visst skeda, men då måste vi ta det lugnt å sakta å hur kul e det då? Iof e det lättast att rida men med magen å knäna så tja haha e väl han som får sköta jobbet då hihi

mja jag har bara mjukisar med mig i bb-väskan, det e skönt att gå i efteråt.. hade inte tänkt att stanna så länge. å sen har ja ju min kroppskondom med, tycker de e extremt fula men är skönt med onepice specillt nu när allt har blivit bredare, fast min sambo säger det att tar du den till jobbet så får du ta bussen hem haha, var ju tvungen att köpa en neonrosa å barna tycker ja ser ut som nasse i nalle Puh hihi. men ja tar det som en komplimang för nasse e ju väldigt söt =)

Är med trött, men inte överdrivet, sover dåligt om nätterna och kommer aldrig till ro. Skulle gärna lägga mig ett par timmar på dagen men går inte när man sitter på jobbet =(

Jag har inte gått upp så mycket, får väl se va de säger på mvc idag. Men ja har alltid haft svårt att gå upp och ja hoppas ja får behålla lite av mina extra kilon nu efter förlossningen å inte rasa i vikt igen som ja gjorde med mina flickor. Då såg ja sjuk ut =(
  • Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-04-11 09:53:51 följande:
    Hej på er!! Här är det jobbigt  värre har åkt på foglossning, så de gör ont som h-vete både i ljumskarna, blygbenet och värst är ju så klart i ryggslutet Rynkar på näsan. Ibland när jag går så hugger de och gör så ont att jag inte kommer ett steg till och ibland måste jag sätta mig, går och stöttar mig mot olika möbler. På nätterna värker det i både ryggen och ljumskarna så jag nästan inte kan vända mig tar jätte lång tid att sommna sen vaknar jag flera ggr per natt.

Har börjat känna av lite smärtsamma sammandragningar nu  speciellt på kvällarna och sen har jag mkt sammandragningar som inte gör ont också men jag tycker magen är hård så gott som hela tiden nu...

Känner att huvet ligger neråt nu och har gjort det ett tag men kan ju ändras än, jag är  på toa Hela tiden usch en natt var jag upp 6 ggr och kissade  och tillråga på allt så har vi toa på övervåningen och trappor är INTE kul att gå i med foglossning,    

Har delade kännslor en del av mig vill att förlossningen ska starta NU medans en del av mig självklart INTE vill det pga att jag bara är i v 32 i morgon och barnet behöver ju ligga kvar några veckor än, men är ju så less och skulle  bara vilja gå i ide nu och vakna i slutet av maj..

Hoppas verkligen att denna bebis också tycker att den ska komma ut i v 36/37 som de två senaste barnen gjort!! Då är det ju inte såå långt kvar men ändå för länge.....

Känner mig super duper gnällig nu men det är så här det känns för mig!!      
    Men uche stackare! Hoppas det lättar på det snart och inte blir värre =/

Tror vi alla är lite gnälliga faktiskt, det hör nog till..

Skickar en massa styrke kramar!! {#emotions_dlg.flower}
  • Butterflie
    Julia82 skrev 2012-04-11 10:23:21 följande:
    Det var längesedan jag gjorde nått inlägg här, men jag har följt tråden hela tiden. Nu är jag i v 31 och börjar fundera på saker som

* BB-väskan (vad ska man ha med sig?!)

*  Ska jag tacka ja eller nej till K-vitaminsprutan som bebisen ska få direkt efter förlossningen?

* Ska jag köpa eller hyra barnskydd till bilen? Vilka märken är smidiga och bra?

* Att jag kommer bli helt knäckt om jag inte kan amma... vill så gärna, men har genomgått en bröstförminskning och vet inte om det kommer fungera. 

* Får man vara hemma första halvåret utan att ta ut några föräldradagar? Jag har sparat pengar som jag kan leva på ett tag, så att jag kan spara dagar till senare. Jag vill gärna vara hemma till barnet fyllt 2 år. 

Har förmodligen tusen tankar till, men min hjärna verkar ha krymt under graviditeten så just nu får det inte plats så mycket på en gång ;) För ärligt talat, jag har noll minne nu... kommer knappt ihåg vad jag gjorde för en timme sen... nån mer med det problemet??  

Hej,
    bb-väskan tycker jag med är svår att packa.
    men jag brukar ha med kläder för 3-4dagar till bebisen så som body, tröjor, byxor å strumpor.. mössa med givetvis. Sen vet ja inte hur det är med blöjor och tvättlappar. Hos oss får vi sådant på bb.
    En filt eller täcke till bebis är också bra att ha.
    sen kläder till en själv då, mjukisbyxor, linnen, bh utan bygel, strumpor, handduk, schampo, hårborste, tandborste, tandkräm trosor och ev bindor (om man inte får på bb). Tidningar eller böcker. Vissa sover ju när bebis sover men jag själv har behövt massa timmar innan jag har kunnat komma till ro efter förlossningen.
    Lipsyl är viktigt med och dryck.

barnskydd? menar du stol då? jag hyr på sjukhuset, det har varit smidigast. de är godkända och säkra och man har dem bara i kanske 7-8mån innan bebis behöver en ny stol.

Du behöver inte ta ut mammaledighet alls om du inte vill och dagarna sparas fram tills barnet är 6år tror jag..?

Amningen får du prova dig fram med, jag själv har haft jätte svårt med den och rasat i vikt ist, med min yngsta flicka så svartnade det oftast efter ja ammade henne men bvc vägrade tro mig och tjatade om amningen och jag skulle hyra amningsmaskin å fasiken vet allt.. Och det syndes tydligt på kurvan att bebis inte fick den näring den behövde.
    Denna gången köper ja hem ersättning, ammar så länge jag kan och när ja känner att jag inte har mer att ge eller att kroppen tar skada så slutar ja helt enkelt, tänker inte rasa till 43kg efter denna graviditeten med.
  • Butterflie

En fråga, för några veckor sedan fick jag några papper från min bm som jag skulle skicka in till försäkringskassa men jag förstod inte riktigt vad han menade med det.
    Vet någon av er vad det handlade om? Hade det med mammaledigheten att göra?
    och detta med mammaledigheten, ska man söka det redan nu så det är förberett tills bebis kommer?
    Minns inte hur ja gjorde med mina flickor nämligen..

• Butterflie
    Julia82 skrev 2012-04-11 10:54:17 följande:
    Butterflie, tack för ditt svar :) Skönt att få tips från er som vart med om detta förr!!

Jag skickade in mitt intyg redan efter RUL så runt v 20 tror jag det kom till FK. Det är för att dom ska hinna kolla upp din ersättning och sånt. Det bör du nog skicka in snarast, moderskapsintyg tror jag det heter. Hur gör männen förresten, min man kommer ju ta 10 dagar efter förlossningen. Ska dom skicka in några uppgifter om lön innan??
    Men vart skickar man in det då eller står det på pappret?

ja jag undrar detsamma, mitt x tog aldrig ut sina 10dagar eller 13dagar var det då..
    Hur gör min sambo? Han vill ju vara hemma de dagarna =)
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-04-11 11:02:47 följande:
    Precis så är det ja, moderskapsintyget ska in så fort som möjligt så får du hemskickat papper från Fk sen.

Det finns flera tillvägagångssätt för pappan, antingen går han in via Fk hemsida via bank-id och anmäler pappadagar eller så skickar han ett sms eller ringer Fk så fort som möjligt efter att den lille kommit till världen. All info finns ju på Fk hemsida och efter anmälan får även han hem papper alt. blir uppringd och får delge info om lönen. Det brukar dock ta ett tag innan ersättningen blir utbetald.
    Men dessa dagar, gäller de från den dagen barnet föds eller från den dagen han anmäler det?
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-04-11 11:23:40 följande:
    Ja jisses, trots att man varit med om tre barn förut så är minnet dåligt men om jag inte minns fel så är det från när barnet föds, alltså när man börjar att vara borta ifrån jobbet så om han inte anmäler dagarna förrän efter ett par dagar t.ex när man kommit hem från sjukhuset så får han gå tillbaka i tiden och fylla i när barnet föddes. Jag tror att det är så iallafall eller ja, vi har gjort så.
    Okej, detta är helt nytt för mig. Fick ingen hjälp med mina flickor men nu med sladdisen så finns det en pappa som vill hjälpa till, vill vara hemma.. Så det känns som man är nybörjare vissa ggr.
  • Butterflie
    SaJoH skrev 2012-04-11 12:55:15 följande:
    Är det någon annan som känner sig ledsen hela tiden? Mitt humör har förändrats de senaste tre veckorna (är i vecka 31 nu).... Känner mig oduglig och jättekänslig, och orkar inte med andra eller mig själv. Hur länge ska det vara såhär? Går det över innan förlossningen? Allt känns verkligen såååå jobbigt psykiskt just nu.... :(
    Till och från, kan få rejäla utbrott över skit å inget å sen lipa i 15min efter =(
    Vakna härom natten av att ja böla så det lät..
    är i v33 idag å tycker det har lugnat ner sig massor med dessa knepiga humörsvängningar..
  • Butterflie

Åh e såå nervös, vet inte varför..
    men ska till bm kl 15 å få reda på könet. Kollade aldrig det med mina flickor.
    Har sovit dåligt vissa nätter och är helt stirrig i hela kroppen, fattar dock inte varför.. Är enormt nyfiken med..

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?