Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Mer och mer av slemproppen lossnar, inte längre minibitar utan lite mer rejält...hmm...spännande! Inte ont eller så ännu och inget med blod i så det är nog lugnt ett tag till. Bara att vila och äta och ladda!

Juli09: Lycka till nu, hoppas bebis kommer utan bekymmer!! 

• Polarlantis

Hoppas så att det ska komma igång nu för er, lider verkligen med er att ni haft så mkt pinvärkar, måste vara HEMSKT! Rynkar på näsan

Funderar på hur mycket slempropp finns det där inne egentligen??? Någon av er som vet? Nu kommer det mer och mer och det är fler bitar som är gula och inte bara vita... Inte för att det behöver betyda att det är på g än men något händer ju iaf! Men som sagt...hur mkt propp kan komma ut+?? 

• Polarlantis

Här händer det NADA, suck! Tycker att den lille nu allt får komma ut! PUST! Egentligen spelar det inte så stor roll om den kommer nu eller nästa vecka men jag bävar för hur stor jag kommer bli och DEN kommer bli om man mot förmodan skulle gå över två veckor...känns inte kul!
    Slemproppen har ju släppt ordentligt och ibland kommer det liet förvärkar som känns faktiskt...men än så långe verkar det inte bli ngt riktigt. Är hopplöst trött, suck!! 

• Polarlantis

Skitnatt de lux här också Rynkar på näsan
    Inga värkar men ONT i magen, speciellt får jag ont på höger sidan vid revbenen och det gör brutalt ont. Måste upp och gå för att det ska släppa. Ont i fogen fram, i ljumskarna, ja överallt precis som ni andra. BLÄ! Dessutom mådde jag illa så jag fick gå omkring lite för att se om jag skulle kräkas eller om det skulle sjunka men det sjönk undan tack och lov. Sov gott en timma innan jag steg upp iaf, skönt.

Ska iväg och träffa en kompis nu och inte tänka mer på den dumma kroppen...och FIKA MASSOR!!!   

• Polarlantis

Har också försökt färdknäpp nu, det hände absolut INGENTING efter det, så det funkar inte heller...inte gå, inte städa, inte någonting...så det är väl bara att vänta antar jag! MORR! varken jag eller sambon kunde sova i natt, vet inte vad som drabbade oss, helt hopplöst att komma tilll ro. Fick sova lite efter halv fem då jag varit upp två timmar och ätit och läst bok.,.

Hur mycket rör sig era nu egentligen? Jag tycker att det avtagit ganska så mkt men den rör sig flera ggr per dag men inte alls mycket...ska man anta att det är ok då? 

• Polarlantis
    Kia82 skrev 2012-06-11 12:50:26 följande:
    Ja, att vila är nog det enda rätta men man blir ju så förbaskat rastlös efter ett tag.

Min rör sig inte heller lika mycket som förut men det är ju inte så mycket plats där inne längre om man säger så. Dock är han alltid igång på det vanliga kvällspasset så så länge han bumpar runt då så är jag inte orolig. Jag tror inte att du behöver oroa dig om du känner den lille flera gånger varje dag.

När var det du hade bf Polarlantis?
    21 juni är det BF för min del. 
    Lite kanske händer ändå...iaf att mer av slemproppen kommer idag, alltid något...man kan ju undra hur mkt som kan finnas där inne, haha! Damen på FL som jag pratade med förra veckan i ett annat ärende sa att det kan finnas massor...jahopp! 
  • Polarlantis

Här händer inget heller...9 dagar till BF, SUCK! Bara enormt trött och inte sugen på mat alls... Har fått ont i fogarna bak/ryggen så nu går jag som en kråka också. Gnäll och suck!

• Polarlantis

8 dagar kvar här och inte ngn action att prata om, morr! Känns dock att den lille ligger och trycker i bäckenet och nu är det klart svårare att röra sig, så onti fötter och händer också. Brösten har börjat ömma mer också så det kanske kan vara ett liiiitet tecken? Proppen släppte ju för två veckor sedan och lite till kom förra helgen så...tja...kom igen nu! Får inte ens sammandragningar efter fysisk aktivitet så jag får nog vila ut ungen, haha!

• Polarlantis

AnnLis: WOW vilken förlossning! Skönt att det bara var muniter kvar till sjukhuset iaf och härligt att det i slutändan gick bra. Men otäckt med allt blod du förlorade. Stort grattis!!!

Kia: ja, hur går det??? nyfiken!

ego: Här händer det nada! Efter slemproppen släppt hade jag en del molande värk och tänkte att nu är det snart på g...och efter två veckor har det också försvunnit så nu är kroppen tydligen i ngn typ av dvala. Ska till bm idag och gnälla. Är asrädd för igångsättning! har ju iof tre veckor kvar till den måste ut men vill nu ha lite info... Kan verkligen inte sova och har ont i magen...ngt är lite skumt i af, så det ska också frågas om.
    Håller tummarna för er alla!!!    

• Polarlantis

Var hos BM idag, 6 dagar kvar till bf och det var inte så spännande...magen hade växt till sf 37,5 och ja, det var det hela.Blodtryck 120/75. Pratade lite om vad som händer framöver OM det inte kommer igång, bra att få veta lite iaf. Fattar inte vad kroppen gör, för en vecka sedan var det massor med aktivitet, nu ingenting...
    Andra trista saker händer i min närhet dock, pappa ligger på hjärtintensiven för kontroll, inte kul. Men han mådde bra när vi for hemmåt men man vet ju aldrig vad som sker. Dock skönt att han är där och dom håller koll. Kan vara så att det bäckat igen och han får sätta in en ny stent...får säkert inte veta ngt mer förrens efter helgen...Oro känns inte som en bra uppladdning...pluss enormt dålig sömn. Är så TRÖTT!  

• Polarlantis

Vad snälla ni är, tack för pepp!
    Somnade väl vid två, la mig elva...sovit ngn liten stund här och där, astrött...suuuck! Skitont i bäckenet, blä! Kom IGEN nu himla unge, uuuuut!!!!!!!!!!!!! 

• Polarlantis

SÅÅÅÅ avis på er som fått ut era små pluttar! Här händer ingenting alls, suck! BF-1 idag... BM imorgon, som jag inte ville ha den tiden men jaja, bara att knata dit...kanske hon kollar om ngt är på g om man har tur men jag tror inte det...och vad hjälper det egentligen? Sätt igång nu då, morr!!!

Butterflie: men fy så hemskt! Jag hade blivit så arg! Otroligt dåligt av den familjen att inte varna och inte heller ha bättre koll, om nu deras barn är så utåtagerande, suck!  

• Polarlantis

Butterflie: ush så trist att se...hoppas det på ngt vis ordnar sig för honom, att han får hjälp!

• Polarlantis

Nop. Inte ens en liten bebis här inte. MORR!
    Har dansat små grodorna och hoppat runt samt gått med hundarna i skogen. Sur på sambon som alltid har mer ont än jag. Han kan gå med sitt onda knä utan att halta och jag kan knappt komma upp från sittande men han har så klart mer ont och har all rätt att vara grinig...suuuuuuuuuck! Jag har massor med ont men är inte grinig för det....förrens nu, morr morr morr! 

• Polarlantis
    Butterflie skrev 2012-06-22 20:45:20 följande:
    Ne de e tråkigt när de inte har nån förståelse vet precis hur de är!
    När är/var bf?
    BF +2 idag... Får hoppas jag får se honom ngt mer idag, han verkar iaf mindre grinig så det känns skönt!
  • Polarlantis

På BF +3 kom våran guldklimp! Åkte in vid sju på kvällen och vid 02.25 kom han ut med kronbjudning OCH händerna i kors över bröstet med båda händerna vid hakan, han gjorde sig så stor han kunde den busen! 1,5h krystning och 5 stygn blev det men klarade tack och lov ringmuskeln!!! Han vägde 4500g och var 54 lång, blev helt chockad över den vikten, jösses vilken liten klump. Nu är vi hemma och försöker finna ut hur vi ska ha det tillsammans i lilla familjen. Återbesök på bb idag. Skrattande

• Polarlantis

Någon av er som blivit sydd i mellangården? Funderar bara på hur länge det ska ta innan det läker, har ju gått nästan tre veckor nu och jag blöder fortfarande av och till från där dom sytt.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?