• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Butterflie: Så grymt fin mage du har hoppas du är stolt över den skulle i alla fall jag vara:)Hjärta Ja visst var det lite rolig ide med mag kort  när de flesta pratat om  storleken på magen lite lättare att förstå  hur det ligger till med bild :)

• Ann Lis

Oj liten och go den va då, du får nog lätt att gå ner efter, och de är ju ingen nackdel

• Ann Lis

Här är det på bättringsvägen nu i alla fall 6 dagar med halsfluss inget kul, men i förrgår vände det  i halsen nu är jag "bara" dunder snuvig men feberfri och nästan inget ont i halsen alls så nu har livet åter kommit tillbaka :)

Laddar för en glukosbelastning på onsdag för att få svar  så man slipper fundera mer över blodsockret.

Bebis mår bara fint och härjar runt ordäntligt, vill minnas att dom gör så nu på slutet  innan det blir för trångt, tar ut svängarna så att säga ;)   Längtar oxå SJUKT MKT nu!!!!!!! Vill att det ska bli slutet på maj i alla fall så man är i närheten av FB, Jag har ju fött  före FB alla utom en grav så självklart vill jag ju att denna gör de me. :)

Tror min sambo oxå längtar lika mkt som jag. Han sa här om dagen: Åh tänk om du kunde föda ut bebisen snart så jag  får tillbaka den vanliga Anna, (för det e ju så jag heter på riktigt) :)   Och då menar han inte kroppen utan mitt vanliga jag igen, är npg rätt jobbigt att bo med en hormostind kossa under så lång tid, haha!!     

• Ann Lis

Butterflie: Hormonstin kossa har inte min sambo  heller kallat mig , de skulle han inte våga men han känner nog så, det gör jag ju själv så, hehe!!

Nej inge pollen allergi här inte, men halsproblem hat jag haft sen jag var liten piga, ärft pappsens  "dåliga" mandlar när jag sen är gravid  och får dåligt imunförsvar så märks även detta med halsen av tyvärr....

Esco: Tycker du ser liten och lagom ut :) Men det tycker jag alla i tråden gör om man jämför med mina bilder hihi!

Julia82: jag hade SF mått 29 cm i v 29 jag följer dock min egen kurva som ligger strax under den översta och detta är inget jag behöver vara orolig över har legat ungefär lika med alla barnen, men visst skulle det skena iväg  jätte mkt så  måste det ju kollas upp.

Kram tebax!!!!       

• Ann Lis

emelianzei: Det är olika när magen sjunker, på förstföderskor oftast tidigare än omföderskor barnet sjunker ner i bäckenet och fixeras ju tidigare på förstisar, medans huvet kan vara ruckbart hela tiden på omföderskor, när jag väntade mtii 5:e barn var magen jättehög i v36 sen i v 36+4 föddes min son.

Ja ha är är det vinter igen  hårt i backen , minusgrader och snö, suck......

Cherish: From v 26 går jag på koll var tredje vecka är nu i v 30  väntar barn nr 6.

Butterflie: Ja du detta mandlar vet inte vad man ska göra med dom , men drygt är de....... :(         

• Ann Lis

Kia82: så gör min skrutt me ligger med huvet rakt ner sen helt plötsligt på sidan, jaja har ju flera veckor kvar som bebis får  leva loppan.

Var på glukosbelastning i morse och  hade jätte fina värden, så nu har det släppt "en stor börda" från mina axlar och jag är väldigt tacksam över min normala graviditet och min goda tillstånd, synd bara att det var så  jäkla äckligt, usch jag ryser och mår illa än....

Tog blodtryck och lyssna på liten oxå när jag ändå var där  fast det bara var en vecka sedan så de va ju lite bonus med besöket idag, ska dit om två veckor igen på vanlig rutin koll. Längtar så otroligt efter lilla Hjärta nu!!.

Jag ska oxå pusha liten att komma ut före BF, finns många knep och knåp att ta till vissa riktigt sköna heheFlört

Och som sagt   så funkar det ju ändå bara om bebisen och våran kropp är redo.            

• Ann Lis

Jag minns inte alla grav rakt av, första graviditeten började ju för nästan 14 år sedan, men denna grav skiljer sig mot de andra  5 graviditeterna på 3 sätt :

NR:1 jag har inte haft grav illamående de första 13 veckorna som jag haft med alla tidigare  grav utan började må illa i mitten av denna grav men inget farligt illamående. 

NR2: Jag fick en ganska riklig blödning  denna grav när jag var i vecka 13  har aldrig hänt tidigare.

NR3: hade högt blodsocker på en rutin kontroll har jag heller aldrig haft.

Annars så är det mkt som är lika  jag har lika blodtryck, ungefär lika  SF- kurva, järnbrist , mkt vatten i kroppen, går upp mkt i vikt, dåligt imunförsvar med förkylningar magsjuka halsfluss mm detta har varit lika ALLA 6 graviditeter.       

• Ann Lis

Butterflie, jag har varit in i morse på glukosbelastning och jag hade jätte fina värden så nu känns det mkt lättare igen har grubblat på det där  en vecka men nu är alla misstankar avfärdade och det känns skönt även om jag aldrig druckit något vidrigare och mådde illa ända fram till lunch... Urk!!

• Ann Lis

Kia82 : de knepen som jag känner till är att promenera igång, den omtalade färdknäppen, massera bröstvårtorna, sen har jag läst att färsk annanas ska kunna funka om man är mogen, det är något ämne i annans som hjälper till att starta processen.

Jag tänker då någon dag i vecka  37  testa: att först gå en lång prommenad, sen storstäda hela huset, sen äta massa färsk annanas, och sist men inte minst ha sex med mkt nypande och masserande på bröstvårtorna, för det blir ju en lyckad dag/natt hur det än blir då hehe!! :D   

• Ann Lis

Kia82: Precis!! Det går ju att testa dessa knep och knåp eftersom det inte är något skadligt och kan ju funka, jag tycker ju det är kul att experimentera lite så länge det inte är skadligt förstås, jag har promenerat igång några förlossningar fakstiskt, men då har ju ju mina barn  varit redo tidigare än BF oxå, dom är både stora och alla utom ett barn har varit uttorkade i skinnet när dom kommit ut fast det varit före BF bara sista som hade fett på sig när han kom ut, men han kom ju i v 36+4 och ändå vägde han 3350kg. Den förlossningen startade med sammandragningar som höll på en halv dag sen blev det inge mera, sen efter ett par dagar gick slemproppen, sen mera  täta sammandragningar som slutatde, då gick vi en lång prommis och på natten drog det igång på riktigt, liten blödning och täta sammandragningar så vi åkte in och sen födde jag efter någon timme inne på förlossningen.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?