• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Hehe de finns olika varianter på allt, men tänk att folk får lov att bry sig alldeles som att en gravidmage är allmänhetens egendom...

Haha nu låter jag som en riktig sur kossa, men ibland tycker jag att det bär ur faktiskt, det är ju min mage ingen annans, sen gör ju inte  alla hormoner att man blir trevligare och tåligare heller precis ;)  

• Ann Lis

LottisT83: skönt att höra att det finns fler som  tcker detta är jobbigt, undrar om dom som säger detta till själva tycker det är så kul!!??

De värsta jag har hört om hitils var när min sambos syster precis hade fött  och var på affären då ropade en karl till henne genom affären har du inte fått barn än!!! Då kan jag lova att hon skämdes stackarn.....

• Ann Lis

Ursch i natt vaknade jag flera ggr av att halsen gjorde såå ont!!  I morse var båda mandlarna uppsvällda och det gjorde jätte ont att  öppna munnen och att svälja saliv, fy vill vara frisk nu jag har varit  förkyld flera ggr den grav verkar som jag suger åt mig bakterier, är ju nog jobbigt att "bara" vara gravid och med många små barn och djur runt omkring sig så funkar inget alls när jag blir sjuk. Stor suck!!!!!!  Alvedon som gäller idag!!!!

Hur har ni andra det med imunförsvaret  under eran grav  friskare, sjukare eller lika som när ni inte är gravida???  

• Ann Lis

Butterflie: Tack så mkt hoppas me att det går över snabbt. Och sen få vara frisk resten av min grav...

Kia82: Ok då har du samma som jag, för vissa blir det ju tvärtom dom får ett super imunförsvar medans för andra så blir det jätte kasst! Hoppas du me får vara frisk resten av tiden nu då, är ju nog så drygt att andas och ligga bekvämt mm. Blir lite lättare sen när magen sjunkit ner men det är ju några veckor kvar än detta är väll värsta tiden  när man är höggravid och magen växer uppåt och bebis bara blir större....  

• Ann Lis

Va kul med fler juni bebbar!! :)

Esco: Såg att vi hade samma BF datum, jag känner stor lättnad att i morgon få komma över i "30 veckors klubben" det är ju en av milstolparna  under grav , det har hitils gåt jätte segt  under en lång period här men hoppas att det börjar rulla på nu! 

Jag var på inskrivning i v 16, sen var det Rul i v 19  fast inte hos min BM utan på sjukhus  nästan 12 mil härifrån, sen i v 25 BM mätte och lyssna på liten, v 29 samma sak, men nu upptäktes det ju att jag hade  förhöjt blodsockervärde så ska till BM nästa onsdag för att göra glukosbelastning annars skulle jag varit till BM igen om ca 3 veckor, så var tredje vecka går man här fram till v 36 eller nåt sen varannan vecka och efter BF så går man i ggn i veckan (något jag aldrig behövt eftersom jag fått alla utom i före BF och den som jag gick över tiden med så var  det bara 3 dagar det handlade om)

• Ann Lis

Hihi jag känner tvärtom  är alldeles för stor, varning för framtung snart ;), tänk om jag kunde ge dig lite av min då ;)

Du behöver int vara orolig över kontrollerna vore det någe fel så skulle du få gå oftare, så det är ju ett mkt bra tecken,(även om det är roligt att gå på kontrollerna känns som man kommer en liten bit närmare BF när man varit där).

Ja visst känns 10 veckor som evigheternas evighet nu....... LÄNGTAR sjukt mkt till liten kommer ut!!! :)   

• Ann Lis

Framsteg: Urk ska jag oxå jue har aldrig gjort någon förrut men har hört att det är rena rävgiftet  och så gruvar jag mig för att sitta och vänta i 2 timmar på MVC oxå..... Hur högt värde hade du eller gör dom glukosbelastningar som rutin sak där du bor?

• Ann Lis

Esco: Va glad för din lilla mage du ;) Den är säkert supergo och fin!!! Önskar jag kunde få lite mindre mage oxå men har fått stora alla tidigare grav me.

• Ann Lis

Hej här verkar det vara halsfluss:( har vaklnat flera ggr inatt och haft så ont så jag skulle velat gråtit, gjör ont när jag sväljer, öppnar munnen eller kommer åt halsen från utsidan. Jag går på maxdos alvedon som dämpar lite men tar ju inte bort all smärta. bara att härda ut förstår jag.

Vet att detta inte är någon bildtråd men tänkte slänga ut några bilder på min tjockis mage endå eftersom vi disskuterat storlek på magen ganska mkt : så här kommer det  varnar kännsliga tittare ;)   

v 30

V 27

v 23
     v 17
  • Ann Lis

Esco: Tack! Tycker som sagt själv att den bara är stor och klumpig haha, fast jag är van nu efter 5 tidigare megamagar så förväntade jag mig inte att få liten  plutt! ;)

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?