Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Ann Lis skrev 2012-03-26 22:17:27 följande:
    Ja uscha!!! Har aldrig haft några komplikationer  men någon grav tidigare  och  denna har jag båda haft stor blödning i v 13 och nu för högt blodsocker, kroppen börjar kanske kurka ur.....

Eller så är det bara tillfälligheter, hoppas verkligen att resten går bra och att  det kommer ut ett piggt och friskt knyte för då är ju allt värt det i slutänden! 
    Hade med kraftig blödning, fast i v11 då.. de vet fortfarande inte vad det berodde på.
    Fick du nåt svar?

Ja klart det kommer ut ett piggt litet knyte =) Tråkigt med blodsockret, men ja hoppas att de bara va en dålig dag och att det ser bättre ut på nästa test =)
  • Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-26 22:45:55 följande:
    Jag var in på  vul och dom såg inget fel eller någon dirrekt orsak, fick svaret att det antagligen berodde på  att ett blodkärl hade brustit i moderkakan och att det var vanligt vid de veckorna för den växte fast då..

Jag var säker på att det var kört då jag aldrig blödit en droppe tidigare grav hade heller inte hört att det var vanligt... 
    samma här, antog att nu e det kört eller så ha ja fått missfall på 2äggs tvillingar igen, och de på gynakuten var inte heller positiva.. Sen gjorde hon vul och säger med stel ton: Ja det var som jag trodde.. Sen efter många långa sekunderar så vände hon skärmen emot oss, här har ni hjärtat det är starkt och friskt.
    De tankarna som for runt i huvudet just då var inte alls kul, och det tog en stund innan jag fattade att bebis var kvar och mådde bra. De sa samma sak till mig att det är vanligt med blödningar.
    Men sen har de väl antagit att det berodde på moderkakan som låg så lågt men de vet fortfarande inte varför.
    Och på kvinnokliniken så sa hon att det är vanligt men de vet inte varför det blir så.
  • Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-27 09:07:17 följande:
    Nej samma här moderkakan låg ju lågt då och de var den enda förklaringen  dom hade.

Usch har du väntat tvillingar alltså men missfall på ett av äggen eller blev det på båda, man kan ju få missfall på ett av äggen medans det andra klarar sig. 
    ja när jag väntade min yngsta dotter så fick jag jätte ont och blödningar, åkte in men de såg inget fel och fostret mådde bra. Detta var ganska tidigt i graviditeten. Sen på återkontrollen en vecka senare så såg de att det fanns en säck till som var tom och att fostret tagit all näring ifrån den.
    Vi visste inte då att det var tvillingar så tog det väldigt bra, är väl nu på senare år som man har funderat lite över det.
    Även min syster var en tvilling fast enäggs då, fast mamma fick reda på det efter förlossningen.
    Min syster och min dotter har en speciellt band precis som om de båda vet vad den andre gått igenom under graviditeten och de båda har haft låtsas vänner. Sen om det hör ihop vet vi inte men min syster joddla med sin kompis redan som riktigt liten och denna Flisa finns fortfarande kvar till och från. Hon är nu 8år. Min dotter har däremot växt ifrån sin Josefin och hon ska fylla 6 i höst.
  • Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-27 18:19:52 följande:
    Kia82, rätt inställning!

Skulle jag oxå behöva ha känner jag tiden tycks krypa fram nu.....

Jag har oxå fått frågan om det inte e dax snart  det fick jag för länge sedan, jag blir nästa lite purken på dom, när dom säger OJ hur stor ska du bli då och det måste vara två där inne, jäkla nyfikna människor!!

Har ibland lust att svara att det är en elefant jag väntar inte ett barn..    
    Tvärt om här med alla mina, folk tror ja har 5mån kvar typ..
    Å vilken pytteliten å söt mage du har, min är mycket större.. jaha? Min bebis växer inåt de e fortfarande lika stor ju.
  • Butterflie

Jo men det verkar ju som att antingen har man för stor mage eller så är det för liten..
    Kompisen skryter så om sin enorma mage och tycker min är liiiten å söt..
    Ja men om ja väger 59kg nu och hon över 90kg och är kortare än mig, är det då så konstigt att min är mindre?
    Visst jag behöver inte använda mamma byxor, räcker med att knäppa upp första knappen medans hon kunde ha mammabyxor från v7.
    Men jag lovar det är precis lika tungt oavsett om den är liten eller stor men vissa verkar inte förstå det..
    Ja men du har det ju så enkelt din mage som är så liten å bla bla bla..

Ne ursäkta mig, men blir bara lite irriterad ibland.

• Butterflie
    Julia82 skrev 2012-03-28 06:44:26 följande:
    Butterflie, då har jag nog tur för min verkar vara lagom för folk i min omgivning ;) haha! Jag tycker själv att den är lite större än andra i som är i min vecka, men det är ju så olika. Min mage kom som över natten i v 20, och sen har den hållt sig i ungefär samma storlek fram tills nu i v 29. Jag Märker inte att den växer så mycket iaf. Men visst är det mysigt att se sig själv gravid! Jag hade massa aha-upplevelser förra veckan när jag såg min spegelbild i skyltfönster på stan etc och såg mig själv med en kula på magen. Haha, har fortfarande inte fattat att det här äntligen händer mig :) 

Det går ju inte jämnföra sig med någon annan, alla ser olika ut och får såklart olika stora magar. Tycker man att det är jobbigt att få kommentarer om sin stora/lilla mage så är det nog bäst att säga ifrån. Att man blir sårad och tycker att det är jobbigt att höra om det hela tiden.

Hoppas ni andra haft en lika fin helg som vi haft här i Borås-området. Helt otroligt när solen strålar från en klarblå himmel, och det är närmre 20 grader varmt i mitten av mars!! Så härligt, fler såna dagar vill jag ha :)

Ja men klart man e glad över magen =) I början såg man bara otränad ut men nu kan man ha linnen och visa upp den =) jo vet att man behöver säga ifrån men är så trist bara att en av de närmsta ska jämföra sig så hela tiden och alltid vara värst. Sen självklart tycker ja synd om henne som har så ont hela tiden.
    Min sambo skrev en dag på fl att nu e det 90dagar kvar, givetvis var hon tvungen och kommentera att hon minsann bara hade 68 dagar kvar. Jaha? Vi ville ha ett sommarbarn och det fick vi ju =) Men ändå ska det skrytas att hon ska ha först.. Menar det är ingen tävling, vi skaffar barn för vi vill ha det inte för att vara värst liksom. Sen är jag alltid trött för ja sover max 5h varje natt, kan inte sova mer och kan inte vila på dagen.. ja men då sover hon bara 3h säger hon, men ändå så sover hon middag 2-3ggr varje dag så kanske inte så konstigt då att hon inte sover på natten.

Hihi det har varit lika fint här i Ulricehamn området, och som det ser ut nu så kanske även denna helg bli varm och fin =)
  • Butterflie
    Julia82 skrev 2012-03-28 09:22:15 följande:
    Oj, det låter som att din vän verkligen måste vara "värst" och "bäst" hela tiden. Jobbigt!!! Jag har ingen annan gravid vän, så jag slipper bli jämnförd och det kanske jag ska vara tacksam över nu när jag läst hur du har det.

Så du bor i Ulricehamn, då bor vi inte långt ifrån varandra :)    
    Jo verkligen, å speciellt när vi satt å pratade om att vi ville ha ett sommarbarn och att ja skulle ta ur hormonspiralen i slutet av aug-11.
    Då säger hon givetvis att ja vi har med pratat om ett sommarbarn. sen ringer hon å säger att hon e gravid. jag svarar att ja tror med att ja e det för det känns så konstigt. Hon svarar ne men du har nog bara ägglossning du är inte gravid, så känns det för mig varje månad..

nepps gör vi ju inte =) bor utanför, mot Falköping =) Min sambo fick jobb i Borås så vi hamnade här.
    Bodde uppe i skaraborg förut.
  • Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-03-28 12:48:32 följande:
    Ursch i natt vaknade jag flera ggr av att halsen gjorde såå ont!!  I morse var båda mandlarna uppsvällda och det gjorde jätte ont att  öppna munnen och att svälja saliv, fy vill vara frisk nu jag har varit  förkyld flera ggr den grav verkar som jag suger åt mig bakterier, är ju nog jobbigt att "bara" vara gravid och med många små barn och djur runt omkring sig så funkar inget alls när jag blir sjuk. Stor suck!!!!!!  Alvedon som gäller idag!!!!

Hur har ni andra det med imunförsvaret  under eran grav  friskare, sjukare eller lika som när ni inte är gravida???  
    Men uche =( Hoppas du kryar på dig snart och slipper vara sjuk hela tiden! {#emotions_dlg.flower}
  • Butterflie

Hur vet an att bebis fixerat sig eller är på väg?
    Vet inte ens om skruttis vänt sig men med tanke på att det hickar där nere så kanske den har det..

emelianzei skrev 2012-03-28 20:00:26 följande:
    Hoppar in här jag med om det är okej! Väntar första barnet den 4 juni, gick in i vecka 31 igår. Har mått väldigt bra under hela graviditeten med undantag av illamående de första veckorna samt lite halsbränna då och då. Nu börjar jag dock känna av höfter och rygg, men det börjar väl bli tungt om magen.. ;) Har dock fått höra hela graviditeten att jag har en sådan liten mage...
    Hej =) Gick in i v31 idag..
    Ja magen börjar bli lite otymplig nu trots att den är såå liten som många säger.
    Ryggen värker och har krypningar i benen..
    9 veckor kvar nu, det e sjukt vad tiden gått fort egentligen.. tyckte det var nyss man var i v10 ju =)
  • Butterflie
    Esco skrev 2012-03-28 21:52:27 följande:
    Får jag fråga hur ofta ni går hos BM nu?

Jag fick veta att jag var gravid när jag var i vecka 20 och då trodde jag dessutom bara att jag var i vecka 6. När jag sedan fick gå på UL en månad senare för att få veta hur långt gången jag var så var jag redan i vecka 24+5.

Jag har bara varit hos BM två gånger. En gång på inskrivning och så senast den 12 mars för att lyssna på hjärtljud och mäta liv moder och så vidare.

Nu har jag inte tid igen förrän den 10 april och då är jag redan i vecka 32. Känns som att jag träffar BM med väldigt långt mellanrum?
    Vet inte hur många ggr ja varit men har ial lyssnat på hjärtat 2ggr, gjort rul, inskrivning, lämnat blod 2ggr så ja minst 6ggr ial. Har gått 1gång i mån det senaste men ska in om 2v igen.
    Min kompis går varannan vecka.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?