Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Har haft kuddar till båda mina flickor, en tunn platt, men tänk på att inte ha en kudde med dun i, minns inte varför vet bara att man inte ska ha det..

Oj vilken fin vagga =) har en med här som gått i generation, en vanlig i furu men bebis sover nog gott i den ändå =) Har faktiskt funderat lite på å göra i ordning bebis rum ändå.
    Kommer vara så varmt i sovrummet så man måste ha fönstret öppet å draget kan aldrig vara bra.
    Bättre bebis sover hos oss då eller i vaggan å har sin säng i sitt rum å sover i den om dagarna..

har inga förvärkar här än, har faktiskt inga krämpor alls, förutom ryggen och svullna fötter/vader då.
    Var på konfirmation i lördags å fötterna var hemska efter det så tvingade ner dem i kallt vatten med bebisolja, det lättade faktiskt på svullnaden även om det var enormt obehagligt.. Har inga skor som passar längre heller, tofflor då men hur kul e det i spöregn =( Så går barfota eller i strumplästen på jobbet, haha kunderna tittar fundersamt på en ^^ men kul att det roar någon..

Går f.ö in i v.37 (BF 5 juni) på onsdag så 3-4 veckor kvar nu =) Tiden går så fort, å skönt e väl det =)
    In till bm idag å mäta magen, hoppas den vuxit nu.. hade den inte gjort förra gången dock..

• Butterflie
    Kia82 skrev 2012-05-07 14:17:19 följande:
    Jag får ont i underlivet (ömmar och tryck neråt) och mycket förvärkar ungefär efter varannan gång vi har sex och kan inte heller minnas att det har varit så under de andra graviditeterna? Vi kommer dock att fortsätta ha sex som vanligt för det blir ju inte så efter varje gång.

Idag har jag varit igång hela förmiddagen, handling, rastat hund osv och nu efter lunch fick jag en sådan förbannad "mensvärk" både i mage och rygg och blev helt plötsligt jättekass i magen. Känner även av att det ömmar lite i skinkorna. Ligger på soffan och vilar lite. Nu är det inte lång tid kvar, v 36+2 idag.
    Hur menar du? Sitter här just nu på jobbet med kraftiga smärtor i magen som kommer då å då men samtidigt känns de som om magen håller på å ballar ur.. e det så du menar?
    Hoppas ja inte håller på å bli sjuk igen bara...

Typiskt, skrev nyss här inne att ja mår prima å givetvis ska man få nån skit =(
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-05-07 15:15:19 följande:
    Det är som en riktigt kraftig ihållande mensvärk, kan knappt stå upp och fick skynda in på toaletten med diarré som kom ifrån ingenstans. Magen är hård men inte lika hård som den är när jag får sammandragningar. Mår nästan lite illa. Bebisen är väldigt aktiv och det sprallas åt alla håll och kanter.
    ja precis, så känner ja med fast ja behövde inte rusa in på toa.. Men bebis e mer aktiv än vanligt, å det bränner/värker hela tiden. Annars har ja ont av ryggont med magen bedövar nästan den nu så känner knappt nåt i ryggen.. Å så har ja lätt illamående då.
    magen e mjuk, fast men mjuk inte så där stenhård som annars...
    Du har ingen aning om vad det kan vara?
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-05-07 15:31:29 följande:
    Ja du, jag önskar att jag kunde säga något bra men förmodligen är det bara växtvärk och lite övning inför förlossningen. Jag har inget direkt minne av detta ifrån tidigare graviditeter heller. Någon annan som vet kanske??
    ne minns inte heller, iof tipsa en vän om aktivia å det tog bort allt det bubblande å ägg-rapandet..
    Men så som ja känner nu har ja aldrig gjort innan, kan inte minnas att ja gjorde de med flickorna heller..
  • Butterflie

Puh, har växt 2cm i sf-måttet ial (33cm) =) Stått still ett tag.. Låg förut på översta linjen men nu i mitten..
    Bebis har fixerat sig med, var väl på tiden men är mer ruckbar som omföderska så ^^
    Dock var blodvärdena fortfarande låga, lägre tom.. 98 idag å förra gången 108 så blir tll att äta de äckliga tabletterna 2ggr om dagen ist för 1.

Här är nästan allt inhandlat med, blöjor fixar svärmor.. Hon handlar i personalshopen på sjukhuset så blir billigare, köpte ersättning idag så det finns hemma då ja haft problem med amningen med båda mina flickor..
    Så nu saknas bara en tunn overall till bebis å så måste vi ta upp vaggan å bädda den med men de tat 2min så..
    BB väskan e packad med, bara papperna från mvc som ska fixas.
    Fick även veta idag att jag har rätt att välja förlossning s länge den ligger i samma region som vi bor i =)
    Känns ju kanon, inte behöva tänka mer på det.

• Butterflie
    Ann Lis skrev 2012-05-08 08:05:14 följande:
    Ingen väska packad här heller, men jag har börjat i alla fall, väntar på en tunn overall som jag beställt, nappflaska, nappar, "trosor" , små mössor mm smått och gott, paketat är skickat nu i alla fall så det är på väg hem hit, dock har jag inte packat något åt mig själv än, vet inte va jag ska lägga i heller, använder ju de sköna kläderna som jag vill ha med på BB och strosa runt i så det blir de sista jag packar ner.....

Nu går tiden sååå segt, vill att min lilla bebis ska komma ut  nu!!!!! Fast jag skulle helst inte vilja föda ut den, börjar tänka mer och mer på förlossnings smärtan nu, HUA!!!!!  

Idag har jag världens ryggvärk, höll igång lite för mkt igår och de får man ju surt sota för dagen efter, har oxå sjukt ont i fötterna idag gör ont  varje steg jag tar, mkt vättska i dom, hoppas jag slipper sammla på mig massa mera sånt nu på slutet....

Butterflie: jag äter oxå sånna goda tabletter, har jag gjort varje grav, vad är det för papper du ska ha me??

Jag behöver endast ha med mig mitt leg, resten  finns ju på datorn.        
    har ja med ätit med flickorna och =(
    Nej men om jag ska föda i skövde så måste min bm skriva ut journalen för de kan inte se den annars å så e det ju blodgrupperings papprena å ett annat som jag fick fylla i tillsammans med med min bm.. har ni inte fått göra sådant? Tror det handlade om hepatit eller liknande, om man varit utomlands nyligen..

Uch för ryggont =( mitt brukar komma smygandes under dagen å lättar när ja kommer hem å tar en het dusch, trist å behöva vakna med det =(
  • Butterflie

I min väska så har ja packat:

2st body

2st byxor

strumpor

mössa

filt

napp

snuttefilt

spyhandduk

Till mig:

Mjukisbyxor

linnen

trosor

strumpor

Handduk

schampo, tvål

tandborste

• Butterflie

När mitt drar igång å det e på veckan så ringer ja hem gubben, tar ca 30min för honom att komma.. Undertiden tar jag nog en dusch antar jag och kollar sxå ja inte glömt att ta med någon.. Fyller kattskålen full med mat.
    När han kommer hem så hämtar vi flickorna på dagis/skolan om de inte e hemma då vill säga..
    Sen åker vi uppåt, stannar nog till å äter, gör inte samma misstag som förra gången då ja inte åt nåt på 14h..
    Sen lämnar vi barna till mamma å om värkarna blivit värre så åker vi in, annars stannar vi där tills det är dags..
    haha mja får la se om vi lyckas hålla den planen, men tror nog vi gör det.
    men barn nr 1 så blev ja igångsatt. Första värken kom runt 13.00 å hon e född samma dag 23.06.
    barn nr 2 var en normal förlossning, första värken kom runt 02.00 och hon är född samma dag 10.04.
    Så man tycker ju att värkarbetet borde ta ett par timmar även denna gången, men det återstår att se..

kia 82.. Du kände tappen skrev du , hur gör man det? menar om du får fingret dit så borde ju killens leksak också göra det å de kan väl inte vara bra? iof vill han inte ha mer sex nu efter han fick reda på att bebis fixerat sig.. Innerst inne vet han att det inte skadar barnet men nepps han vill inte ändå.. säger han ial haha har nog gått över om ett par dagar..
    Sen tänkte ja på det, när de känner hur många cm man e öppet, hur fasiken känner de det? menar de e ju inte direkt så att de gör in en linjal å mäter ^^

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?