• s79bumpan

Dermaroller information från en som vet

Vill ni veta hur det egentligen går till?
    Gå in på min blogg:

Improveme.se/sgus

Se inlägget: Dont do this (dermaroller)at home

• Svar på tråden Dermaroller information från en som vet
  • s79bumpan

Jag måste få förklara det här med Dermaroller för er läsare därute. Dermaroller har blivit känt som en av våra mest effektiva behandlingar för att motverka hudens åldrande och hudbristningar. Mammor från hela landet jublar över denna produkt då vi äntligen kan få bukt på graviditetsbristningar, ärr etc. Denna behandling har ersatt laser, microdembrasion och plastikkirurgi i jakten på att uppnå maximal hudförbättring. Behandlingen är bevisat effektiv och har en CE - märkning vilket indikerar på en säker och effektiv metod.

Men idag blev jag minst sagt upprörd över hur vanligt det är att man behandlar sig med Dermaneedling instrument på hemmaplan.
    Vill ni läsa hela mitt inlägg gå in på:
    Improveme.se/sgus

Se inlägg: dont do this dermaneedling at home

• FeliciaB

Du har ju rätt - men fortfarande inte. Jag menar, jag har rollat i en månad med en av dessa billiga rollers, och vilka resultat jag har!

Nej tyvärr, känns mest som att du vill göra reklam för dig själv och är frustrerad över att det finns billigare. Men givetvis ska man vara försiktig och inte ha en 1.5:a i ansiktet.

Det går bra att använda hemma och vi är många som är glada för våra resultat och gärna delar med oss.  

• sommartid

Jag har också rollat hemma och min hy har blivit fantastisk! Förstår hur du menar dock. Klart man ska vara försiktig. Jag rollar endast med 1,0 mm och det går hur bra som helst. Vill man använda längre nålar ska man nog, som du säger, gå till en salong. Ska rekommendera dig till mina "mammavänner"!

• myway

Om personer som inte är utbildade hudteraputer bara visste hur mycket pluggande det ligger bakom ens titel.

Jag håkker med dig.. Vissa saker borde man ha mer vet till att låta bli. Bara se på alla som "lekt" med syror hemma. 

jag säger bara vad jag tycker
  • Hallonröd

Låter lite läskigt sånt där att rolla med nålar i ansiktet men skulle verkligen vilja prova!!
    Har sett den här och funderar på att köpa en....den har ju "godkänd" nållängd iallafall Men kanske nålarna är för korta..?! Ska det vara 1.0 för bättre resultat?

• Hallonröd
    Hallonröd skrev 2012-03-22 13:49:54 följande:
    Låter lite läskigt sånt där att rolla med nålar i ansiktet men skulle verkligen vilja prova!!
    Har sett den här och funderar på att köpa en....den har ju "godkänd" nållängd iallafall Men kanske nålarna är för korta..?! Ska det vara 1.0 för bättre resultat?
    Oj...glömde ju länken

http://amazingbeauty.se/hudvard/amazing-roller/
  • s79bumpan

Till Hallonröd!

Har titta på länken och hittade ingen CE - märkning (vilket dessa verktyg skall ha för att vara säkra) Så om du inte vill ta någon hälsorisk så gå in på denna länk istället http://www.synchrolineapoteket.se/shop/synchroline-hemvard/dermaroller/ och beställ en. Då får du rätt på en gång.
    Den kan användas i ett år om du så vill. Skölj av med hett vatten efter användning och spraya med roller cleansern efteråt. Voila, så är första behandlingen klar. Nu har de ett erbjudande där man får med ett kurserum på köpet som du kan rolla in med din roller och använda under creme i en månad. Super produkt verkligen som heter Gluage och skapar bättre kvalite på hyaluronsyran som ökas upp i  och med din behandling. Ger en skjuts åt resultatet.
    Jag tycker denna behandling är så pass avancerad att man inte skall köpa vad som helst.
    Lycka till!
    Länk till Dermaroll CE - märkta produkter)

• s79bumpan

Till Hallonröd igen
    Nålängden skall inte vara längre än 0.2mm ju längre är inte bättre...lovar dig. Det handlar om att vid 0,2 mm så stimulerar du de celler som ligger där, längre nål går igenom och ger inte samma effekt.

• s79bumpan
    FeliciaB skrev 2012-03-22 01:14:33 följande:
    Du har ju rätt - men fortfarande inte. Jag menar, jag har rollat i en månad med en av dessa billiga rollers, och vilka resultat jag har!

Nej tyvärr, känns mest som att du vill göra reklam för dig själv och är frustrerad över att det finns billigare. Men givetvis ska man vara försiktig och inte ha en 1.5:a i ansiktet.

Det går bra att använda hemma och vi är många som är glada för våra resultat och gärna delar med oss.  
    Felicia jag är inte frustrerad över att det finns billigare verktyg därute, så det är inte en prisfråga för mig. Det jag är frustrerad över att dessa verktyg är av dålig kvalite, att man jobbar ohygieniskt och riskerar infektioner. Att du nu fått resultat är ju toppen, men är det värt att riskera att bli sjuk med?
    Jag tycker inte man skall göra detta hemma pga det ovannämnda. Hur rengör du rollern efteråt? För så fort det kommer blod på den så blir den både smutsig och farlig. Oftast sitter nålarna limmade på verktygen vilket gör att man inte bör spraya eller doppa dem i någon sprit då nålarna i så fall kan lossna då limmet löses upp av alkoholen.
    Jag skulle rekomendera att du går in och tittar på denna länkhttp://dermapromedical.se/produkter/dermaroller/ inte för att köpa (vilket jag hade helst önskat) men för att du skall få lite mer information och kunna jämföra lite. Det som blir lite snevridet då man disskuterar detta utan att ha rätt information. Jag ser tydligt att det brister i kundskap hos många. Detta är en avancerad behandling och att rekomendera den är ok, men att gå in för djupt utan kunskap kan bli farligt. (Nu syftar jag inte på dig personligen utan alla de inlägg som jag läst) Visste du tex. att huden även blir solkänslig under behandlingsperioden och måste därför skyddas för att man inte skall få pigmenteringar. Eller att man behöver en kraftig barriärreparerande crem före under och efter för att man skall klara en rollning av denna sort? Jag menar att det finns så mycket som "faller mellan stolarna som borde nämnas".
  • sommartid

Någon mer som provat att rolla och vill berätta hur det går? 

Svar på tråden Dermaroller information från en som vet