• s79bumpan

Dermaroller information från en som vet

Vill ni veta hur det egentligen går till?
    Gå in på min blogg:

Improveme.se/sgus

Se inlägget: Dont do this (dermaroller)at home

• Svar på tråden Dermaroller information från en som vet
  • bsm

jag förstår dig trådstartaren absolut vad du menar... men många som använt dermaroller har ju fått bra resultat på bristningarna.!?
    Självklart ska man ju vara noga med att göra rent huden noga innan man rollar. Själv rengör jag med tvål och vatten eller en mild ansiktsrengöring och så rengör jag min dermaroller i desinfektionsmedel.

sen så rollar jag inte så ofta heller för vill låta huden vila mellan gångerna... tror det är viktigt.

men om man nu ändå vill behandla sig mot bristningar hemma, vad rekomenderar du då? jag antar att de där korta nålarna på 0,2mm inte gör så stor skillnad på bristningarna eller kan  man få bort vita bristningar helt med en så kort längd? tyvärr är det ju så sjukt dyrt med behandlingar på salong för det lär ju behövas fler behandlingar än 6st på mig för jag har vita bristningar som jag vill få bort. =( om det inte varit så himlans dyrt hade jag lätt behandlat mig på salong..

använder ni aldrig över 2,0 i salongen?      
    Jag tycker faktiskt att några vita bristningar jag rollat på har blivit mer hudfärgade och jag har inte blivit sjuk :)
    varför skulle man bli sjuk om man rengör rollern och huden noga innan användning? man får ju va försiktig...  

tycker dock det är bra att du varnar folk :D  

• Hallonröd
    s79bumpan skrev 2012-03-22 19:14:43 följande:

Till Hallonröd!

Har titta på länken och hittade ingen CE - märkning (vilket dessa verktyg skall ha för att vara säkra) Så om du inte vill ta någon hälsorisk så gå in på denna länk istället www.synchrolineapoteket.se/shop/synchroline-h.../ och beställ en. Då får du rätt på en gång.
    Den kan användas i ett år om du så vill. Skölj av med hett vatten efter användning och spraya med roller cleansern efteråt. Voila, så är första behandlingen klar. Nu har de ett erbjudande där man får med ett kurserum på köpet som du kan rolla in med din roller och använda under creme i en månad. Super produkt verkligen som heter Gluage och skapar bättre kvalite på hyaluronsyran som ökas upp i  och med din behandling. Ger en skjuts åt resultatet.
    Jag tycker denna behandling är så pass avancerad att man inte skall köpa vad som helst.
    Lycka till!
    Länk till Dermaroll CE - märkta produkter)

Ok...tack för tipsen Flört
  • s79bumpan
    bsm skrev 2012-03-24 22:44:02 följande:
    jag förstår dig trådstartaren absolut vad du menar... men många som använt dermaroller har ju fått bra resultat på bristningarna.!? Självklart ska man ju vara noga med att göra rent huden noga innan man rollar. Själv rengör jag med tvål och vatten eller en mild ansiktsrengöring och så rengör jag min dermaroller i desinfektionsmedel. sen så rollar jag inte så ofta heller för vill låta huden vila mellan gångerna... tror det är viktigt. men om man nu ändå vill behandla sig mot bristningar hemma, vad rekomenderar du då? jag antar att de där korta nålarna på 0,2mm inte gör så stor skillnad på bristningarna eller kan  man få bort vita bristningar helt med en så kort längd? tyvärr är det ju så sjukt dyrt med behandlingar på salong för det lär ju behövas fler behandlingar än 6st på mig för jag har vita bristningar som jag vill få bort. =( om det inte varit så himlans dyrt hade jag lätt behandlat mig på salong.. använder ni aldrig över 2,0 i salongen?       Jag tycker faktiskt att några vita bristningar jag rollat på har blivit mer hudfärgade och jag har inte blivit sjuk :) varför skulle man bli sjuk om man rengör rollern och huden noga innan användning? man får ju va försiktig...   tycker dock det är bra att du varnar folk :D  

Svar: När man rollar sig med Dermaroller så skapar man ett inflammatoriskt tillstånd i huden. Tusentals microkanaler bildas för att en cellstimulering skall ske. Det är just därför som man inte skall försöka sig på detta helt själv. Det är även därför som verktygen skall vara CE-märkta för att kunna leverera de resultat och säkerhet under proceduren som krävs. Att använda sig utav ett verktyg hemma i denna form är inte som att tex kurera sig med en peelingkur eller smörja in sig med diverse crèmer vid andra kroppsförbättringspreparat. Detta skall aldrig heller användas ihop med kosmetiska preparat som vid rengöring eller annan eftervård. Denna behandling är måhända kostsam, men den skall vara det för att man skall kunna få tillgång till rätt material. Detta är i grunden en klinikbehandling som inte rekommenderas för att utföra själv. Vad nu vissa företag än skriver så skall det inte hanteras på det här viset. De rollar som säljs utan kvalitetsstämplar är olagliga och kommer ge flera jobbiga sidoeffekter till många därute. Visst tar det längre tid med fler bristningar men jag skulle då om jag var du verkligen vara försiktig då det krävs mer rollning. Hur bra blir dessa resultat som alla pratar om? För vid en klinik har man mycket bra effekt och vi jobbar alltid resultatinriktat. Jag kan inte tänka mig att man med dessa kopior kan få önskad effekt då med stor trolighet nålarna är för dåliga samt bahandlingen ohygienisk vilket ger försämrad återhämtning och läkning. Tro mig! En roller utan CE-märkning är bara en sämre kopia, och inte heller tillverkad för att kunna leverera något tillräckligt. Lite som att jämföra en eltandborste eller pinnen vid rena tänder. Du har rätt, 0,2 är endast till ansiktet för det finns inget instrument till kroppen från huvudleveratören grundaren för denna metod. Det beror på att man inte skall eller kan utföra detta själv. De som kommit på iden att kunna tjäna pengar på dessa rollar ute på marknaden (utan kvalitetsmärkning) eller ens en nålängd med rätta mått har gjort ett duktigt jobb på att övertyga så många ändå. Nålar för bristningar kan med god säkerhet kallas för kopior och piratprodukter.
  • Alinara

Läste här i tråden och ditt blogginlägg och har några frågor:

Hur skulle man kunna få gulsot av en oren dermaroller (om bara man själv använder den)?

Om man exempelvis är utbildad sjuksköterska/undersköterska eller av annan anledning vet hur man jobbar sterilt borde det väl inte vara någon större risk att göra detta hemma?

Vilka sidoeffekter menar du att man skulle kunna få av att använda icke-CE-märkta dermarollers?

Du undrade också över hur bra resultaten blir. Här är en blogg jag hittat som jag tycker visar på väldigt bra resultat: mummyfied.blogg.se/category/kapmen-mor-bristningarna.html

• JanaLiiN
    s79bumpan skrev 2012-03-28 00:26:38 följande:
     En roller utan CE-märkning är bara en sämre kopia, och inte heller tillverkad för att kunna leverera något tillräckligt. Lite som att jämföra en eltandborste eller pinnen vid rena tänder. 
    Fast om nålarna är rätt längd etc och rollern går att rengöra, vad är egentligen problemet? Om man dessutom bara använder sin roller på sig själv är väl smittrisken tämligen minimal. Vad tänker du kan hända?
  • JanaLiiN
    myway skrev 2012-03-22 12:38:02 följande:
    Om personer som inte är utbildade hudteraputer bara visste hur mycket pluggande det ligger bakom ens titel.

Jag håkker med dig.. Vissa saker borde man ha mer vet till att låta bli. Bara se på alla som "lekt" med syror hemma. 
    Jag förstår att man pluggar här också, men det är ju inte direkt en högskoleutbildning. Hur mycket tid läggs på att söka evidens, granska artiklar och källkritik tex? Det går nog fint att rolla hemma utan denna titel.
  • Alinara
    Alinara skrev 2012-04-12 13:07:56 följande:
    Sen verkar det ju finnas CE-märkta rollers med längre nålar att köpa!

softbeauty.se/#about

Som för övrigt verkar vara samma som säljs (mycket billigare) på Tradera:
    www.tradera.com/ny-2-0mm-dermaroller-titan-pl...
    Rättar mig själv. Den jag länkade till på Tradera var inte exakt samma. Men den här verkar vara samma som softbeautys:
    www.tradera.com/nytt-dermaroller-titan-med-540-nalar-1-5-mm-plomberad--auktion_341437_152888727
  • JanaLiiN

Tack till TS som startade tråden, nu slipper vi att köpa dyra rollers eller gå på salong!

• myway
    JanaLiiN skrev 2012-04-12 13:03:13 följande:
    Jag förstår att man pluggar här också, men det är ju inte direkt en högskoleutbildning. Hur mycket tid läggs på att söka evidens, granska artiklar och källkritik tex? Det går nog fint att rolla hemma utan denna titel.

Du vet inte hur mycket man plugga när man läser till hudterapeut va? Visste du skulle du nog inte uttalad dig. En hudterapeut kan mer om hunden än en vanlig läkare. Plus att man måste kunna en hel del om kroppen i övrigt, hur det hänger ihop, kemi, näringslära och mycket mycket mer.. Så att säga att det inte är en högskoleutbil. Det finns många slappa högskoleutbl. där man lallar sig igenom skolan.
    jag säger bara vad jag tycker
Svar på tråden Dermaroller information från en som vet