Vi 4 skrev 2012-12-26 17:01:39 följande:
Tack Germany, vi har också jättesvårt att få till det vid hemmaförsöken tyvärr. Ffa maken tycker det är jobbigt med pressen och vi har fått vara glada om vi lyckats två gånger vid äl. Jag försöker därför ha så bra koll som möjligt på äl och försöker tima de 2 försöken till dagen med äl-omslag och dagen efter, som verkar vara äl-dagen för mig för dagen efter stiger tempen. Jag har dock till skillnad från dig hört att vi äldre oftast är ute försent, att äl kan komma tidigare, typ direkt efter äl-omslag, och att äggen lever kortare tid, så att vi därför ofta inte hinner med om vi väntar till äl-omslag på stickan. Intressant att det är olika bud, jag önskar att vi hade fixat varannan dag och fortsatt någon dag efter äl med. Ja, jag fick faktiskt nästan full utslag igår och det ihop med alla mina vanliga symptom och att stickan visade neg i dag gör att jag tror att äl blev igår el idag, jag får se om tempen går upp imorgon. Hurra för det! Vilken lättnad. Fy så länge att vänta till den 8e. Ja, jag tror absolut att det är den jobbigaste väntan. Jag påminner om att den största sannolikheten helt klart är att det kommer att bli en bebis för er.
Har också hört som du att äldre kvinnor kan få äl tidigare (12 timmar efter utslag) än vad som står på äl-stickor (24-36 timmar). Men det är vad man tror! 22:a på morgonen fick jag utslag(kollade med vanlig äl-stav) vid 17-tiden försökte vi, och även 20:e på kvällen. Alla känningar i magen och äl-sekret försvan dagen efter alltså 23:e och fick ingen gladgubbe då testade jag med Clearblue :( frågan är om jag hade äl över huvudtaget!!! (Min akupunktör sa till mig att det är många tjejer som får utslag på äl bara 1 dag, därför ska man testa sig ofta och tätt!) Vi var på verkstad även på Julafton. Och detär som ni säger, inte rolig alls varken för han eller mig! Vet inte om vi skaförsöka ikväll med!?! Liv73 hade aldrighört talas om heminsemination! Det var nytt, tack för tipset! Har nån annan här försökt detta? Germany det är inte långt kvar, snälla rara tänk inte på det, vet att det är lättare att säga, titta på filmer (det gör att jag flyr från verkligheten ibland), läs böcker, fixa en spa dag hemma med fot och ansiktbehandling. Jag älskar sånt ;) Jag måste erkänna tjejer att jag har syndat, har druckit några klunkar rött vin på julafton och även ikväll...Det var gott. Är det stor synd?