• Tuvalina

Tips om dhea

Lillstoran skrev 2012-09-26 23:16:33 följande:

Dessa personer som är 10 stycken - är du helt säker på att det inte är äggdonation? 10 är ändå få, skillnad om det hade varit 100. Jag är 40 år och väntar mitt första barn. Har en klasskompis som har en 23 åring och en som blev mormor vid 38 år. De flesta klasskamraterna har vuxna barn. Finns klasskompisar i min ålder som har vuxna barn och absolut inte vill ha fler. Det blir planerat kejsarsnitt på KS för min del. Tänk att jag lyckades driva igenom det utan att behöva vara obekväm och bråka. Läkaren gick med på alltsammans utan att tvinga iväg mig till den där Aurorakliniken!
    Lillstoran, är du helt säker på att du är gravid? Du är överallt i alla trådar och biter dig fast vid allt som  har med statistik och negativ klang att göra. Vart leder allt detta? Varför håller inte du till i gravidtrådarna istället om du nu är gravid? Vart vill du komma med dina nitiska frågor.

Sjärnklar!! Vi är superglada över att du blivit gravid och vi tror på DHEA i det här fallet. Låt oss jubla över det och glädjas!! Skit i hur många över 47 som blivit gravida. Vad i hela världen spelar det för roll!! <3 <3 <3
  • Tuvalina

Eller Lillstoran, är du så rädd att det ska bli fel att du bara är tvungen att tro att framtiden är en katastrof, att det är så fruktansvärt svårt att bli gravid efter 40 så att det är lika bra att intala sig att det inte går, för att inte gå under?

• Tuvalina

Min situation är väl lite speciell men jag har vid våra tre IVF försök endast haft tre- fyra äggblåsor. Jag har ju bara en äggstock med. Det har inte hindrat dem från att fortsätta.

• Tuvalina

Germany, jag började med korta protokollet i måndags. Du och jag är i samma fas nu. Jag är inte så aktiv längre på FL men jag kikar in ibland och följer er alla. Intressant med DHEA provet. Jag har ätit det i fyra mån och slutade vid förra mensen. Jag ska göra VUL på måndag i Falun. När ska ni dit?

• Tuvalina
    MissBoring skrev 2012-10-24 10:55:29 följande:
    Trappade du ner eller slutade du tvärt med DHEA? jag har idag ätit i 3 månader och kommer till näste mens sluta för då ska jag sen börja med nästa behandling och känner jag vill ha avslutat DHEA då.

Lycka till nu!! fina tankar till dig {#emotions_dlg.flower}

Germany, lycka till dig dig också Solig
    Tack gulliga MIssB!!

Jag trappade inte ned. Det behöver man inte göra. De säger ju på kliniken att man ska sluta på TD så då är det ju bara att sluta nu med... inte sant? Jag vill inte heller äta DHEA under behandlingen.

När börjar du nästa behandling? Blir det Falun? Kram till dig!!
  • Tuvalina

Mba, det låter väl bra med en 5-cellig på dag 2? Vad spännande! Nu ska du se det går bra!

Germany, jag har ju slutat med DHEA efter fyra månaders knaprande. Kändes helt rätt i magen att göra det. Gör nu ett uppehåll och gör IVF nu och tänker fortsätta med Prasteron igen om det inte lyckas. Tänker även beställa inofolic och fortsätta äta i så fall, det ska jag även göra om vi gör ÄD. Men nu hoppas vi det går bra - eller hur!!

• Tuvalina

Härligt Germany, det låter hoppfullt!!

Jag är på dag åtta idag och hade tre follikar som var 14 - 15 mm. En var större.... nämligen på 21 mm så min förhoppning är att den hejdar sig lite och att de andra stadigt växer i kapp!!

Nästa måndag blir det ÄP!

Kram!

Svar på tråden Tips om dhea