Tips om dhea
Jag tar nu 25 mg tre ggr dagligen. Exakt så som de gör i de studier och böcker som jag nu ögnat igenom!!
Jag tar nu 25 mg tre ggr dagligen. Exakt så som de gör i de studier och böcker som jag nu ögnat igenom!!
Alynda, har du fortf ingen ägglossning? Har du tagit prolaktinvärdet?
Tack Castor för ditt inlägg!! Grattis med!
Jag är inte alls förvånad att DHEA har effekt i flera månader efter. Det har vi ju tagit upp här att oocyterna i sina förstadier behöver ca fyra mån på sig att utvecklas och om man då ätit DHEA i fyra mån och kommit upp i en bra nivå då tag det ju ca fyra mån att få del av det resultatet sen. Tycker det är logiskt.
Kram!!
Om jag var du Cff skulle jag ringa lab på din orts kundtjänst. En fantastisk service där du får prata med en läkare i lugn och ro ang prover du ska ta. Jag blev förvånad över den servicen när jag själv ringde och frågade om prolaktin. De verkar ha all tid i världen.
Det är säkert som Germany säger att det är smart att låta bli DHEA ett dygn innan. Tror att halveringstiden är ganska kort. Tolkningen sen sv svaret måste ju bara enligt karolinskas referensvärden, vet ni pratat om det tidigare. Om vi vill vara som en 25 åring så ska vi ju helst ligga över 8 har jag förstått det som.
Tack Castor igen för ditt generösa sätt att dela med dig till oss av allt du varit med om!
I mitt liv händer det mycket! Vi har förra veckan fått iväg vårt öppna brev till socialministern och kommer snart få ett svar. Det handlar om minskade fosterrörelser i slutet på graviditeten. Gå gärna in om ni har Facebook på www.facebook.com/minskadefosterrorelser
Hjälp oss sprid kunskapen vidare att fosterrörelser INTE ska minska i slutet på graviditeten!
Jag har nu ätit DHEA i fyra mån. Senaste mån har jag ätit 3x25 dagligen och nu har även jag fått knottror i pannan och lite fetare hy. Jag tolkar det som mycket positivt. Att jag behöver den höga dosen för att kunna komma upp i en effektfull nivå.
Dock anser nu Falun att vi bör gå vidare med ÄD! Förra IVF fick jag ut tre ägg varav två var omogna. De tror inte på mina ägg längre. Men vi ska få göra ett sista försök innan de ger upp helt. Jag ger inte upp!!
Nu har jag ju ätit DHEA fyra mån, ej 75mg/dag hela tiden då tyvärr.
Äter nu inofolic och inofolic plus
Fertile xx
Så jag tänker att dessa preparat behöver få verka. Men det känns märkligt att bli föreslagen ÄD när vi fött vår egen son för 1 1/2 år sedan. Tyvärr dog ju han, som många känner till. Många många tankar rullar runt i mitt huvud nu.
Känner ni många som blivit utdömda vad gäller egna ägg som sen ändå gått vidare och blivit gravida?
Men Germany, VAD anser läkmedelsverket och APL är orsaken till att man inte ska kombinera prasteron och DHEA???
Till mig skrev de att prasteron ökar effekten av Trombyl. DHEA i sig är bra för koagulationsfaktorerna så jag antar bara att det blir ytterligare en fart på det hela. Men som sagt, VAD menar de inte är bra??